וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים תומכות ביוזמת ראש המוסד שנחשפה בוואלה: "תקדם עסקה"

עודכן לאחרונה: 10.10.2024 / 15:51

מטה משפחות החטופים הביע תמיכה ביוזמת ראש המוסד ברנע לכרוך בין זירות לבנון, איראן ועזה על מנת להביא לעסקה לשחרור 101 החטופים שנמצאים כבר למעלה משנה בשבי החמאס. "ניתוק בין זירות הלחימה השונות והגעה להסדר רק בחלק מהן ישפיעו לרעה על ישראל ועל גורלם החטופים"

בווידאו:משפחות החטופים השמיעו צפירה ב-06:29 לציון שנה לשבעה באוקטובר, מול בית רה"מ הממשלה ירושלים, 7 באוקטובר 2024/מטה משפחות החטופים, מקס קרש, לינה ברמן

מטה משפחות החטופים הביע היום (חמישי) תמיכה בדבריו של ראש המוסד, דדי ברנע ובבקשתו לכרוך בין זירות לבנון, איראן ועזה על מנת להביא לעסקה לשחרור 101 החטופים שנמצאים כבר למעלה משנה בשבי החמאס.

במטה החטופים מוסיפים: "יוזמתו של ראש המוסד, דדי ברנע, לקשור את הישגיה של מדינת ישראל בצפון אל מול חיזבאללה ובדרום אל מול חמאס, לחתימה על עסקה שתחזיר הביתה את כלל החטופים, מזכירה לכל הנוגעים בדבר, שניתוק בין זירות הלחימה השונות והגעה להסדר רק בחלק מהן ישפיעו לרעה על מדינת ישראל ועל גורלם של 101 החטופים ומבהירה לאיראן ולחיזבאללה שהפסקת לחימה תיתכן רק באם תיחתם עסקה לשחרור כלל החטופים, החיים לשיקום והחללים והנרצחים לקבורה ראויה".

ראש המוסד, דדי ברנע, אמר בימים האחרונים לראש ה-CIA, ביל ברנס, כי כל הסכם עתידי על הפסקת אש עם חיזבאללה בלבנון, חייב לכלול גם עסקת חטופים עם חמאס ברצועת עזה - כך לפי בכיר אמריקני ומקור נוסף שמעורה בנושא.

דני אלגרט שובת רעב במלאת שנה לשבעה באוקטובר, 7 באוקטובר 2024. עודד אנגל, אתר רשמי
משפחות חטופים שובתות רעב במלאת שנה לשבעה באוקטובר/אתר רשמי, עודד אנגל

מדובר בשינוי בעמדת ישראל שבחודשים האחרונים ניסתה לנתק בין הסדר להרגעת המצב בגבול הצפון לבין הפסקת אש ברצועת עזה. חיזבאללה גם הוא שינה את עמדתו בימים האחרונים. אחרי חודשים בהם כרך את הסכמתו להפסיק בלחימה בגבול עם ישראל בהפסקת המלחמה בעזה, כעת בכירי הארגון מאותתים כי יהיו מוכנים להפסקת אש שאינה קשורה למצב בעזה.

ישראל וארה"ב מסכימות כי בשלב זה אין לפעול להשגת הפסקת אש בלבנון וכי יש להשלים קודם כל את הפעולה הקרקעית שצה"ל מבצע להשמדת תשתיות חיזבאללה באזור הגבול עם ישראל.
דובר משרד החוץ האמריקני, מתיו מילר, אמר את הדברים בפומבי ביום שלישי. "אנחנו תומכים במבצע הקרקעי של ישראל בדרום לבנון כדי לשחוק את תשתיות חיזבאללה וכדי שניתן יהיה להגיע להסדר דיפלומטי", הוא ציין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully