וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה לתוך המלחמה: הופל כטב"ם שחצה משטח רצועת עזה

עודכן לאחרונה: 10.10.2024 / 12:27

הכטב"ם הופל על ידי לוחמי ההגנה האווירית לאחר שהיה על ידי מערכות הצבא, לא נגרם נזק ולא הופעלה התרעה. למרות הלחימה של ישראל בארגון, הוא עושה כלכלת חימושים ומראה לישראל שנשארו לא חלק מהיכולות שבהם התפאר לפני המלחמה

כניסת כוחות אוגדה 162 לרצועת עזה/מעריב

שנה לאחר הטבח ב-7 לאוקטובר ותחילת המלחמה, היכולות של חמאס לא נעלמו לגמרי. לפני זמן קצר מערכות ההגנה האווירית של חיל האוויר הפילו כלי טיס בלתי מאויש שחצה משטח רצועת עזה לשטח ישראל. הכלי היה במעקב על ידי מערכות הצבא, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק, לא הופעלה התרעה על פי מדיניות.

ישראל יצאה למלחמה במטרה לגדוע את היכולות הצבאיות של חמאס ברצועה לאחר מספר שנים של התעצמות וסבבים הולכים ונשנים של לחימה. הארגון הספיק בשנותיו לצבור כוח רב בזכות המיסים הרבים שגבה מתושבי רצועת עזה.

מחבל חמאס מגיע לנתיב העשרה בבקאי ב-7 באוקטובר. ר', באדיבות המשפחה
חמאס כלל גם מצנחי רחיפה בכוח האווירי שלו/באדיבות המשפחה, ר'

תחילתה של ההתעצמות האווירית החלה בינואר 2009, לאחר מבצע "עופרת יצוקה" של צה"ל ברצועת עזה. אחד הלקחים של חמאס אז, כלל דגש מרכזי על העלאה האיום על הצבא הישראלי לא רק דרך היבשה והים אלא גם מהאוויר.

פעילי הארגון הסוני ברצועת עזה ובחו"ל פתחו במאמץ לרכוש כלי טיס זעירים מיעדים שונים, ובהם גם סוריה ואיראן, הבריחו אותם לרצועת עזה באמצעות מנהרות מתחת לציר פילדלפי, ושמרו אותם כך שבעת הצורך יופעלו נגד יעדים בשטחי מדינת ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מוחמד א-זווארי, אזרח תוניסאי שנרצח וכלי תקשורת דיווחו שהמוסד התנקש בחייו בשל קשריו עם חמאס, דצמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
מוחמד א-זווארי, אזרח תוניסאי שנרצח וכלי תקשורת דיווחו שהמוסד התנקש בחייו בשל קשריו עם חמאס, דצמבר 2016/צילום מסך, טוויטר

בשנת 2016 חוסל מהנדס המל"טים של חמאס בתוניסיה, מוחמד א-זווארי. כלי תקשורת שונים במדינה טענו כי סוכני המוסד הם אלה שירו 20 כדורים בא-זווארי בעת ששהה במכוניתו בעיר ספקס, וגם חמאס הצטרף להערכות.

בחמאס האשימו את המוסד באחריות לחיסולו של מוחמד א-זווארי, מהנדס המל"טים גם שקד על פיתוח צוללות זעירות בשליטה מרחוק, ושיתף פעולה גם עם חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully