וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה הכסף? מתווה הסיוע לסטודנטים משרתי מילואים עדיין לא הוארך: "מבאס ומביש"

עודכן לאחרונה: 9.10.2024 / 21:58

בתחילת השנה הממשלה הבטיחה כי סטודנטים ששירתו יותר מ-60 ימי מילואים במלחמה יזכו למענק משתנה ולסיוע בתשלום שכר הלימוד. עוד חודש תחל שנת הלימודים הקרובה והסטודנטים נשארים בחוסר ודאות כלכלי: "הולכים להיפגע בשנה נוספת"

קויק: הרמטכ"ל עם לוחמי מילואים בצפון/דובר צה"ל

מתווה הסיוע לסטודנטים משרתי מילואים עדיין לא הוארך לשנת הלימודים הקרובה, שתחל בסוף החודש. בינתיים, הסטודנטים נמצאים באי-ודאות ודורשים מהממשלה להחליט על המשך התשלומים, בצל המלחמה הנמשכת שהתרחבה לצפון.

"אנחנו מתייצבים שוב ושוב ושוב כבר שנה שלמה ונפגעים בלימודים, אבל עושים זאת באהבה ובתחושת שליחות. בתוך מלחמה קשה, אנחנו לא זוכים לרגע לעיבוד נפשי כי רצים כבר מעל שנה בין השלמת הלימודים לבין מילואים ועכשיו שוב בחופשת הסמסטר הקצרה עולים צפונה", האשים סטודנט מהצפון המשרת במילואים.

"לא רק שמגיע לנו שמגיעות אותן ההטבות הכלכליות שקיבלנו שנה שעברה, בעיניי ערכית מגיע לנו אפילו יותר. כבר שנה שלמה מהתואר שלנו נפגעה, ועכשיו אנחנו הולכים להיפגע בשנה נוספת. העובדה שהממשלה טרם הבטיחה לנו מלגת סיוע נוספת היא מבאסת ומבישה", הוסיף.

כאמור, בתחילת השנה הכריזה הממשלה כי סטודנטים ששירתו יותר מ-60 ימי מילואים במלחמת חרבות ברזל יזכו למענק משתנה, לסיוע בתשלום שכר הלימוד. גובה התשלום השתנה בהתאם לאופי השירות - במערך הלוחם או תומך הלחימה.

משרד הביטחון וצה"ל התחייבו בפני הסטודנטים שהכסף יעבור באופן אוטומטי ישירות לחשבון הבנק ב-1 ליולי. עוד טענו הבטיחו כי המענק יעבור ללא הגשת בקשה וללא טפסים נוספים, מלבד רישום כסטודנט.

סטודנטים לרפואה בזמן הסבב בבית החולים סורוקה. דני מכליס,
סטודנטים בבית החולים סורוקה/דני מכליס

ואולם, ערב כניסת המענקים קיבלו הסטודנטים הודעה מצה"ל וממשרד הביטחון, לפיה הם צריכים להגיש בקשה לקבלת המענק, לשם בדיקת הזכאות. לשם כך הוחלט שהסטודנטים במילואים ייאלצו להגיש טפסים מהמוסדות לימוד, מה שהקשה על התהליך ועיכב את המענקים.

כפי שפורסם בוואלה, הכאוס נמשך גם לאחר מכן. המענקים לא הועברו לחלקם גם בחודש הבא, ולסטודנטים שפנו למוקד המילואים של צה"ל נאמר כי "העומס גדול" בשל הצורך לבדוק את הטפסים החדשים, וכי לא כל הבקשות ייבדקו בזמן. הדבר עמד בניגוד להבטחות שהועברו לנציגי הסטודנטים, לפיהן הכסף יעבור ב-1 באוגוסט.

מדובר צה"ל, משרד הביטחון ומשרד האוצר לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully