וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפיד קורא להסדר מדיני בלבנון: "אנחנו במצב הכי טוב מ-8 באוקטובר"

עודכן לאחרונה: 9.10.2024 / 8:40

יו"ר האופוזיציה התייחס לדחיית הנסיעה של שר הביטחון גלנט לוושינגטון בעקבות חוסר ההסכמות עם נתניהו. "בימים אחרים זה היה מפרק אותנו, היום זה נראה כמו עוד כשל בסדרת כשלים", אמר בריאיון ל-103FM. "למה כל מריבה של הממשלה מוכרחה לפתוח מהדורות? לוחמים מתים כל יום"

בווידאו:יאיר לפיד, ועדת החקירה האזרחית, 29 באוגוסט 2024/ועדת החקירה האזרחית, גדעון מרקוביץ' TPS

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התראיין היום (רביעי) ל-103FM והתייחס לדחיית הנסיעה של שר הביטחון גלנט לוושינגטון בעקבות חוסר ההסכמות עם נתניהו: "זה אירוע לא מתפקד, אנחנו בתקופה כל כך מורכבת רגשית שדברים בימים אחרים שהיו מפרקים אותנו נראים כמו עוד כשל בסדרת כשלים", טען.

"למה כל מריבה של הממשלה מוכרחה לפתוח מהדורות? יש לוחמים שמתים כל יום, תנו לנו לפעמים אשליה שרה"מ ושר הביטחון שמים דברים בצד כשזה באמת חשוב. הייתי מצפה שמתוך כבוד לעובדה שישראל במלחמה כבר שנה, הממשלה תנסה לפעול לא מניסיון לתפוס כותרת אלא באופן ענייני. אנו יודעים שהם לא מסוגלים. לפי מה שאני מבין, השר הודיע על זה לפני שבוע והאמריקנים לא הסתירו שהם רוצים לנהל איתנו דיון מסודר על הנושא האיראני".

"אם תהיה תקיפה ישראלית יהיו לכך השלכות. אתה לא יכול להגיד לאמריקנים 'אל תהיו מעורבים כשלא בא לי", אמר לפיד בנוגע ליחסי נתניהו והאמריקאים כשהתייחס לתקיפה המתוכננת באיראן, "אני מכיר את נתניהו בחדרים סגורים, הוא תמיד השתפן מולם, רבתי איתם יותר".

בנימין נתניהו | יאיר לפיד. פלאש 90, אוליביה פיטוסי, ראובן קסטרו
"תנו לנו לפעמים אשליה שרה"מ ושר הביטחון שמים דברים בצד כשזה חשוב", לפיד נגד נתניהו./ראובן קסטרו, פלאש 90, אוליביה פיטוסי

"אם זה היה תלוי בי הייתי הולך על שדות הנפט", עוד טען, "הייתי שומר את הנושא של תקיפת מתקני הגרעין לשלב בו אפשר לעשות את זה עם האמריקנים, ואם אפשר עם קואליציה אזורית רחבה יותר. צריך לגמור את מה שעושים עכשיו, צריך לחתור להסכם מדיני בו יש צבא לבנוני בינינו לבין חיזבאללה וחיזבאללה נסוג מעבר לליטני, הוא מוכה עכשיו ואפשר להגיע לזה. כשיש הצלחות מבצעיות תמיד המערכת רוצה להמשיך הלאה, אבל זה סותר את העובדה שכשיש הצלחה זה המצב למו"מ. אנחנו במצב הכי טוב בלבנון מ־8 באוקטובר, זה הרגע לחתור להסדר מדיני".

יאיר לפיד, ועדת החקירה האזרחית, 29 באוגוסט 2024. תומר נויברג, פלאש 90
"אנחנו במצב הכי טוב בלבנון מה-8 באוקטובר, זה הרגע לחתור להסדר מדיני"/פלאש 90, תומר נויברג

"יש ניסיון אמיתי שנגמר בלזרוק ביצים על אבא של לירי אלבג, וניסיון לדחוק את זה מחוץ לשולי התודעה", טען לפיד בנוגע למאמצי הממשלה להגיע לעסקת חטופים. "אנחנו לא יכולים לזרוק את זה מתחת לגלגלי האוטובוס של המלחמה. כשמדינת ישראל מסתכלת בעיניה של עינב צנגאוקר, היא זו שמשפילה מבט. כל הדבר הזה שעכשיו נתניהו רוצה שיקראו לזה מלחמת התקומה, אל תרכב על כל גל אפשרי רק כדי לטעון שאתה מדהים כשאנחנו סופרים את מתינו. איך הגענו לזה שיש שני טקסים כי רוב האזרחים אומרים שהם לא רוצים לראות את הטקס של הממשלה כי הם לא מאמינים להם? רק אלוהים יודע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully