וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים מהטכניון זועמים: "לא הגיוני שמצופה מאיתנו ללמוד תחת אש"

עודכן לאחרונה: 8.10.2024 / 19:08

המטח הנרחב ביותר מתחילת המלחמה ששיגר חיזבאללה לצפון גרם לסטודנטים מחיפה לבקר בחריפות את הנהלת המוסד האקדמי. "מעל 100 טילים לחיפה והקריות ואנו בטכניון נבחנים ללא מיגון ראוי", נכתב. "אין מרחב מוגן מספק שיכיל את כלל האנשים"

ראיון עם נשיא הטכניון על פתיחת קמפוס משותף עם אוניברסיטת קורנל מתוך המהדורה המרכזית 17.9.17/מערכת וואלה, ללא קרדיט

חיזבאללה שיגר היום (שלישי) לעבר חיפה את מה שייזכר כנראה כמטח הנרחב ביותר לצפון עד כה. כ-100 שיגורים חצו מלבנון לחיפה ולקריות בתוך פחות משעה. בעקבות זאת, סטודנטים מהטכניון שיגרו מכתב חריף להנהלת המוסד האקדמי ודרשה לקיים נוהל מסודר לקיום למידה ומבחנים בזמן לחימה. בנוסף, כ-1,300 סטודנטים של הטכניון חתמו בימים האחרונים על עצומה הקוראת להנהלת הטכניון להקל עמם בשל המתח וקשיי הריכוז בימים טרופים אלה.

"מעל 100 טילים לחיפה והקריות והסטודנטים בטכניון נבחנים ללא מיגון ראוי", כתבו הסטודנטים בטכניון. "אתמול עברה שנה מאז שהחלה מלחמת חרבות ברזל ועד עצם היום הזה הנהלת הטכניון לא הוציאה נוהל התמודדות מסודר ללמידה ולהיבחנות בזמן מלחמה.

תלמידי הטכניון לומדים ונבחנים ללא מיגון ראוי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"מעל 100 טילים לחיפה והקריות והסטודנטים בטכניון נבחנים ללא מיגון ראוי". הטכניון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הסטודנטים זעמו על כך שאין מרחב מוגן שיכול להכיל את כל הסטודנטים, ולמרות זאת ממשיכים לשבץ מבחנים אליהם מגיעים אנשים רבים. "מזה שלושה שבועות אנו הסטודנטים חיים בחוסר וודאות - ההנהלה מבטלת ומשבצת מחדש מבחנים בשרירותיות וללא התראה מספקת", נכתב. "אפילו יומיים לפני משבצת היבחנויות ללא מרחב מוגן מספק שמכיל את כלל הסטודנטים בתל אביב ובחיפה, וגם היום - שובצו מבחנים ברחבי הטכניון - בעקבות המטח לאזור נשמעה אזעקה וסטודנטים רבים נותרו ללא מרחב להתמגן בו - בניגוד להצהרת הטכניון".

מסטודנטית פעילה מסרה כי נדרש מהמוסד האקדמי להיערך למצב מלחמה. "לא הגיוני שמצופה מאיתנו ללמוד תחת אש", אמרה. "רסיס כבר נפל בטכניון, היום היו נפילות בחיפה בימים האחרונים, ועדיין חלק מהסטודנטים מגיעים מרחוק ומסכנים את חייהם בשביל להגיע למבחן. הטכניון נדרש להיערך למצב המלחמה ולתת מענה שיטיב עם הסטודנטים עם הערכות חלופיות לצד וודאות. רק כך יתאפשר לנו לצלוח את הסמסטר אותו אנו עוברים תחת אש ולצמוח לחוקרים ומהנדסים מובילים".

אביב מאיר סטודנטית להנדסת סביבה ופעילה בעומדים ביחד טענה כי כמו שבתקופת הקורונה הצליחו לקיים מבחנים, גם עכשיו זה אפשרי. "כבר שלושה שבועות אנחנו באי וודאות גדולה, מבחנים מבוטלים ברגע האחרון ואפילו מספר פעמים, נאלצים לרוץ למקלט בזמן שמתכוננים למבחן, בדרך לטכניון ואפילו בזמן מבחן", אמרה. "כמו שהצליחו לעשות מבחנים בקורונה יכולים לאפשר גם תחת אש. אין סיבה לסכן את החיים שלנו בשביל מבחן - אנחנו רוצים לצלוח את הסמסטר הזה וצריכים וודאות, הקלות וגמישות".

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
תלמידי הטכניון לומדים ונבחנים ללא מיגון ראוי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
״לא הגיוני שמצופה מאיתנו ללמוד תחת אש". הטכניון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תגובת הטכניון:

מאז תחילת מבצע "חיצי הצפון" אנו נתונים לאיום ירי רקטות וטילים. הפעילות בטכניון נערכת בהתאמה להנחיות פיקוד העורף, המתעדכנות מיום ליום.

לאור הנחית פיקוד העורף שנקבעה בתחילת המבצע והגדירה מצב התגוננות נעצרה כל פעילות חינוכית, הטכניון נאלץ לדחות 9 ימי בחינה שתוכננו בקפידה ושאליהם התכוננו הסטודנטיות והסטודנטים שלנו במשך שבועות ארוכים. בצעד חסר תקדים החלטנו לקיים את בחינות מועדי א', אשר נדחו בפעם הראשונה עקב מצב הלחימה ב- 25 וב- 26 באוגוסט ובפעם השנייה כעת, ולהשלימן בתל אביב. לסטודנטים שהתקשו, כל אחד מסיבותיו, להגיע ולהיבחן בתל אביב, ניתנה חלופה המאפשרת היבחנות במועד מאוחר יותר.

כולנו תקווה שמצב המלחמה הנוכחי יסתיים בהקדם, אולם אנו נערכים גם לאפשרות בה נאלץ להתמודד עם איום רקטות וטילים במשך זמן לא מבוטל. כדי לאפשר לסטודנטים לפתוח את שנת הלימודים תשפ"ה, להתקדם בלימודים, ובבוא העת לסיים את התואר בהצלחה רבה, אנו עושים מאמץ משותף להשלים את בחינות מועדי ב', והכל כמובן בכפוף לכל הנחיות הביטחון של פיקוד העורף.

הבחינות מתקיימות בהתאם להוראות פיקוד העורף ובתיאום עם הרשויות, בכיתות המאפשרות גישה למרחב מוגן תוך דקה ועל בסיס קיבולת המקלטים והמרחבים המוגנים. במקרה של אזעקה, אנו ערוכים למעבר למרחב מוגן ולהמשך הבחינה לאחר מכן, כולל זמן להתארגן מחדש ולהודיע בבית שהכל בסדר.
אנו מודעים למגוון האתגרים עימם מתמודדים הסטודנטים, ובעיקר עם אלו הקשורים בהיבחנות בזמן מלחמה. במקביל לסלי התמיכה הרגשית והאקדמית שאנחנו מעניקים לסטודנטיות ולסטודנטים, החלטנו לאפשר לסטודנטים שאינם מעוניינים להיבחן כעת, לדחות את מועד ההיבחנות מבלי שהדבר יעכב את התקדמותם בלימודים. כמו כן, החלטנו לבחון את הציונים ובהשוואה למסגרות הציונים בעתות שגרה באופן שיאפשר לסטודנטים להביא לידי ביטוי את הישגיהם גם במצב ההיבחנות המיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully