וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים חסמו את הכניסות למשרד ראש הממשלה: "שנה עברה וההפקרה ממשיכה"

עודכן לאחרונה: 8.10.2024 / 17:34

פעילי תנועת "משנים כיוון" הפגינו בירושלים והציבו קלפיות בקריאה לבחירות. "רק ממשלה אחרת תחזיר את החטופים", האשימו. לפי מערך עוטף עצורים, לפחות שבעה נעצרו

פעילים חוסמים את שתי הכניסות למשרד ראש הממשלה/ברק דור

פעילות "משנים כיוון" ופעילים נוספים חסמו את שתי הכניסות למשרד ראש הממשלה בירושלים. הפעילים החזיקו שלט שעליו רשום "מי שהפקיר לא יחזיר" ו"שנה עברה וההפקרה ממשיכה". הפעילים גם הניחו קלפיות עליהן מצוירות כלניות לזכר מחדלי ה-07/10 בעוטף. לפי מערך עוטף עצורים, לפחות שבעה נעצרו ונלקחו לתחנת מוריה בירושלים

"לא תהיה תקומה לממשלת הפקרה. אותה ממשלה שהפקירה את העוטף לזוועות, את הכלכלה ואת הדמוקרטיה, מפקירה את החטופים כבר שנה בשבי", טוענים פעילי הארגון. "הגיע הזמן לומר בכאב ובכנות. הם לא יחזירו את החטופים. צריך ממשלה אחרת מכל כך הרבה סיבות אך בראשן - כי רק ממשלה אחרת תחזיר את החטופים!"

פעילים חוסמים את שתי הכניסות למשרד ראש הממשלה, ירושליים, 8 באוקטובר 2024. ברק דור, צילום מסך
לפחות שבעה מוחים נעצרו/צילום מסך, ברק דור

בשבת האחרונה הפגינו אלפי בני אדם בקריאה לשחרור החטופים. קרובי המשפחה של החטופים הדליקו אבוקה, וקראו יחד עם המפגינים "את כולם, עכשיו" ו"חיים, חיים רוצים אותם חיים, חיות, חיות ולא בשקיות". המפגינים הניפו שלטים שעליהם נכתב, בין השאר, "די להפקרה" ו"לממשלת המחדל אין מנדט לוותר על החטופים". כמו כן, בני נוער ערכו מיצג המדמה חטופים כפותים ופצועים. במהלך ההפגנות, איילון דרום נחסם לתנועה.

עינב צנגאוקר, אמו של מתן, תיארה בהצהרה של משפחות החטופים בשער בגין בתל אביב את המציאות הבלתי נסבלת של המשפחות בשנה האחרונה. "במשך שנה שלמה שנה שלמה שאנחנו לא ישנים טוב, שאנחנו מרותקים לחדשות, שנה שלמה שאי אפשר לגור בצפון, שהדרום מופגז, שנה שלמה בה משפחות נקרעות אחת אחרי השנייה, שנה של שכול וכאב שלא נגמר, כל יום משפחה חדשה מצטרפת למעגל השכול.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פעילים חוסמים את שתי הכניסות למשרד ראש הממשלה, ירושליים, 8 באוקטובר 2024. ברק דור, צילום מסך
המפגינים נשכבו בכניסה למשרד ראש הממשלה/צילום מסך, ברק דור

365 ימים אני בלי הבן שלי! בלי החיים שלי!", אמרה בכאב והצהירה: "השנה אני מחזירה אותו, השנה אנחנו מחזירים את כל החטופים". היא כינתה את נתניהו "התליין מרחוב עזה", והאשימה אותו כי הוא "מעדיף את מנעמי השלטון על פני האזרחים החטופים שלו. אבל השנה אנחנו נחזיר אותם בחיים - כי אנחנו חזקים מההנהגה המופקרת שלנו".

גם בצפון הפגינו נגד מדיניות הממשלה בקריאה לשחרור החטופים, תוך ציון שנה למחדל 7 באוקטובר. בכרמל צעדו אלפים לקריאת "מחאת העם חיפה" מהאודיטוריום לצומת חורב, שם אלפים התכנסו לשמיעת נאומים שהתייחסו לתאריך. אלפים הפגינו בצומת כרכור ובמרכז קיסריה, לא הרחק ממעונה הפרטי של משפחת נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully