וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות מערערת על העונש לצעיר שאיים על ח"כ טיבי: "איפה ההרתעה?"

עודכן לאחרונה: 8.10.2024 / 15:41

אלמוג ממן, בן 25 מחיפה, הודה ששלח לח"כ אחמד טיבי מילים קשות, והשופט קבע כי "לקח אחריות וחסך זמן שיפוט יקר". בלשכת ח"כ טיבי השתאו: "מוצפים באיומי רצח ושנאה והסתה"

כמעט אלימות במליאה: בן גביר כינה את הח״כים אחמד טיבי ואיימן עודה מחבלים/ערוץ הכנסת

פרקליטות המדינה מערערת על קולת העונש של הצעיר מחיפה, שאיים על חבר הכנסת אחמד טיבי. הצעיר - אלמוג ממן, בן 25 מחיפה - הודה כי שלח מילים קשות ליו"ר מפלגת תע"ל - אך התנצל. בבית משפט השלום בחדרה, השופט אלכס אחטר קבע בחודש שעבר כי "לקח אחריות מלאה על מעשיו וחסך זמן שיפוטי יקר" וגזר עליו רק שלושה חודשי מאסר על תנאי. בלשכת ח"כ טיבי השתאו ואמרו כ "מדובר באיום חמור, אין הרתעה. לשכתנו מוצפת באיומי רצח ושנאה והסתה".

אחמד טיבי ב ערעור על הקלת עונש הצעיר מחיפה שאיים עליו, משפט השלום בחדרה, 8 באוקטובר 2024. יואב איתיאל
"איום חמור". ח"כ אחמד טיבי/יואב איתיאל

בפרקליטות סבורים שיש להחמיר את עונשו של ממן, וכי השופט אחטר שגה כשגזר על ממן "עונש מקל מאוד, החורג לקולה באופן קיצוני מהעונש הראוי, ושאינו הולם את מעשיו ואת נסיבות ביצוע העבירות, ואין בו כדי לתת ביטוי הולם לשיקולי גמול והרתעת היחיד והרבים".

לפי הפרקליטות, "גזירת הדין באופן מקל זה - ללא טיפול וללא ענישה מוחשית ומציבת גבול - מעבירה מסר סלחני למשיב שאיים על חבר כנסת מכהן". עוד טוענת הפרקליטות כי העונש שהוטל על ממן מקל באופן קיצוני וכי עקרונות ההלימה, הגמול וההרתעה, האישית והקולקטיביות, נפגעו פגיעה קשה בגזירת דינו. ההרכב - אב בית הדין השופט יחיאל לפשיץ, השופט גיל קרזבום והשופטת אילנית אימבר - ידון בערר בעוד כחודשיים.

האירוע התרחש באוגוסט 2021. ממן שלח לחבר הכנסת טיבי ההודעה שכללה את המילים: "כדור לראש תקבל בקרוב, גם רימון תקבל", שאליה צירף תמונה של פרי רימון ושל כדורגל. ההודעה נשלחה מחשבון אינסטגרם של אחת "דנה רובן", עם שם המשתמש "ניסים גרמה". תחנת חיפה של המשטרה חקרה את האירוע. יחידת התביעות של המשטרה הציגה את עברו הפלילי ציינה שלחובתו של ממן הרשעה קודמת בעבירת תקיפה בגינה נדון למאסר על תנאי וביקשה לגזור עליו מאסר. השופט אלכס אחטר, כאמור, קבע אז אחרת.

  • עוד באותו נושא:
  • אחמד טיבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully