וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כדור לראש תקבל בקרוב, גם רימון תקבל": איים על אחמד טיבי - ולא יירצה מאסר

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 18:19

אלמוג ממן מחיפה הודה כי שלח מילים קשות ליו"ר מפלגת תע"ל - אך התנצל. השופט אלכס אחטר קבע כי "לקח אחריות מלאה על מעשיו וחסך זמן שיפוטי יקר". לשכת ח"כ טיבי: "מדובר באיום חמור, אין הרתעה. לשכתנו מוצפת באיומי רצח ושנאה והסתה"

כמעט אלימות במליאה: בן גביר כינה את הח״כים אחמד טיבי ואיימן עודה מחבלים/ערוץ הכנסת

בית משפט השלום בחדרה גזר (שני) שלושה חדשי מאסר על תנאי על אלמוג ממן, צעיר מחיפה, שאיים באינסטגרם על חבר הכנסת אחמד טיבי. האירוע התרחש באוגוסט 2021. ממן הודה שהוא מי ששלח לחבר הכנסת אחמד טיבי את ההודעה שכללה את המילים: "כדור לראש תקבל בקרוב, גם רימון תקבל", לה צירף תמונה של פרי רימון ושל כדורגל.

ההודעה נשלחה מחשבון אינסטגרם של אחת "דנה רובן", עם שם המשתמש "ניסים גרמה". תחנת חיפה של המשטרה חקרה את האירוע. יחידת התביעות של המשטרה הציגה את עברו הפלילי ציינה שלחובתו של ממן הרשעה קודמת בעבירת תקיפה בגינה נדון למאסר על תנאי וביקשה לגזור עליו מאסר. השופט אלכס אחטר, כאמור, קבע אחרת.

אחמד טיבי בדיון הארכת מעצר לשוטר שירה ביעקוב טוחי, בימ"ש השלום תל אביב, 21 באפריל 2024. ניב אהרונסון
"לשכתנו מוצפת באיומי רצח ושנאה והסתה". ח"כ אחמד טיבי/ניב אהרונסון

ממן, רווק בן 25 ללא ילדים, ששירת שירות צבאי מלא בחיל הים, קיבל אחריות על ביצוע העבירה והסביר כי "כעס על חבר הכנסת ביחס לדברים שאמר כנגד חיילי צה"ל". הוא שלל כוונה אמיתית במעשיו, ביטא הבנה שפעל באופן פסול ומסר שלמד את הלקח. מזה כשנה הוא עובד במשרד עורכי הדין של סניגורו, עו"ד חן פלצ'י. הסניגור ציין כי ממן הביע חרטה על מעשיו ושלח מכתב התנצלות לח"כ טיבי. "העבירה בוצעה על רקע סערת רגשות, בעת שהנאשם היה צעיר מאוד", הדגיש עו"ד פלצ'י במסגרת הטיעונים לעונש, וציין כי הדברים "נאמרו ברשת החברתית פעם אחת בלבד ולא פנים מול פנים".

השופט אלכס אחטר הסכים. בגזר הדין הוא ציין כי "אמנם איום על עובד ציבור ככלל, ונבחר ציבור בפרט, מהווה נסיבה מחמירה מאשר איום על אזרח מן השורה", אבל הוסיף כי "בנסיבות העניין ומבלי להקל ראש מעצם חומרת העבירה בה הורשע", הוא סבור כי שמידת הפגיעה הינה ברף התחתון שכן "לא איים על המתלונן פנים מול פניו והאיום בו נקט לא היה ספציפי ומפורט, הגם שמן הסתם הדאיג את המתלונן". הוא ציין כי ממן "הודה במיוחס לו בהזדמנות הראשונה, לקח אחריות מלאה על מעשיו וחסך זמן שיפוטי יקר" ונמנע מלשלוח אותו למאסר בפועל, תוך שציין כי "אין זה אינטרס החברה שהנאשם ייחשף לגורמים עבריינים".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
מכתב התנצלות אלמוג ממן אחמד טיבי. ללא, מערכת וואלה
"לקח אחריות מלאה על מעשיו וחסך זמן שיפוטי יקר". מכתב התנצלות ששלח אלמוג ממן לח"כ אחמד טיבי/מערכת וואלה, ללא

"לשיטתי מדובר באירוע נקודתי ביותר שכלל לא היה צריך להיות מוגש בגינו כתב אישום", מסר לוואלה עו"ד חן פלצ'י, "בית המשפט עשה צדק כשקיבל את כל טיעונינו הן לעניין הנסיבות והן לעניין העונש.

מלשכתו של ח"כ אחמד טיבי נמסר לוואלה: ח"כ טיבי לא קיבל את ההתנצלות. מדובר באיום חמור. החלטת השופט התארכה והתמהמהה למשך שלוש שנים ולכן אין הרתעה. לשכתנו מוצפת באיומי רצח ושנאה והסתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully