וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל לא צפויה לתקוף את מתקני הגרעין באיראן, ותתמקד בבסיסים ואתרי מודיעין

עודכן לאחרונה: 8.10.2024 / 7:50

על פי הדיווח, שפורסם ב"ניו יורק טיימס", התגובה הישראלית המסתמנת על ירי הטילים בשבוע שעבר, כאמור, לא תכלול את יעדי הגרעין החשובים. אלו יישמרו לעיתוי מאוחר יותר, במידה וההסלמה בין שתי המדינות תתפתח

המתקפה האיראנית משמי ירדן/רשתות חברתיות

ישראל לא צפויה לתקוף את מתקני הגרעין באיראן ותתמקד בבסיסים ואתרי מודיעין במדינה - כך דיווחו היום (שלישי) בעיתון "ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, התגובה הישראלית המסתמנת על המתקפה האיראנית בשבוע שעבר, כאמור, לא תכלול את יעדי הגרעין החשובים - ואלו יישמרו לעיתוי מאוחר יותר, אם העימות בין שתי המדינות יסלים.

בכירים ישראלים לשעבר ובהווה הביעו ספקות בנוגע ליכולותיה האוויריות של ישראל, קרי לגרום נזק משמעותי למתקני הגרעין. אולם, בימים האחרונים תהו בכירים בפנטגון האם ישראל מתכננת לתקוף לבד לאחר שהגיעו למסקנה שהזדמנות כזו אולי לא תחזור.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הזהיר את ישראל מפני פגיעה באתרי גרעין או אנרגיה, ואמר שהתגובה צריכה להיות "פרופורציונלית". שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, שייפגש עם שר הביטחון, יואב גלנט, מחר בוושינגטון אמר לו לאחר המתקפה כי ארצות הברית רוצה שישראל תמנע מתגובה שתגרור את האיראנים להסלמה נוספת.

תצלום לוויין של מתקן העשרת האורניום נתנז, אפריל 2021. רויטרס
התגובה המסתמנת לא תכלול את מתקני הגרעין. מתקן ההעשרת האורניום בנתנז/רויטרס

עם זאת, גורמים בישראל מצדדים, בתמיכת בכירים אמריקנים, בתקיפה מאסיבית ש"תחזיר את איראן לאחור". בעוד שחלק גדול מהדיון הציבורי התמקד בעובדה שאיראן יכולה כמעט בוודאות להגביר את ההעשרה לייצור אורניום בדרגת פצצה תוך מספר שבועות, העובדה הרלוונטית יותר היא שייקח לאיראנים מספר חודשים או אולי יותר משנה לשקם את הנזקים מהפגיעה.

בכירים בממשל האמריקני, בהם הנשיא ביידן, פתחו בקמפיין שיוריד את האופציה לתקיפות מתקני הגרעין, ואמרו שהן ככל הנראה לא יהיו אפקטיביות ועלולות לגרור את האזור למלחמה בקנה מידה רחב יותר.

במשך 22 שנים, מוקד תשומת הלב של ישראל וארצות הברית היה מפעל ההעשרה הגרעיני בנתנז - שנמצא מתחת לאדמה. ישראל פיתחה תוכניות להרוס או לשתק את המפעל, בעוד טהראן הכחישה רשמית את רצונה להחזיק פצצה. במשך השנים, איראן הגבירה את ייצור האורניום שיאפשר לה לבנות פצצה, ולפי ההערכות, כעת יש לאיראנים מספיק אורניום לשלוש או ארבע פצצות. לפיכך, תקיפה בנתנז תהווה פתח למלחמה אזורית.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully