וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שורדת הנובה בעדות בכנסת: "העדפתי לרוץ כדי שיירו בי בראש"

עודכן לאחרונה: 7.10.2024 / 16:41

הוועדה לקידום מעמד האישה קיימה דיון שנה לטבח ואסון ה-7.10 בה אירחו את טלי בינר, שורדת הנובה שביקשה מחברי הכנסת להחזיר את החטופים במהרה. "גם גברים עוברים התעללויות מיניות ואסור לנו לשכוח את זה", אמרה. "אני מקווה שלא יצטרכו להחזיר אותי בשנה הבאה"

בווידאו:טקס לציון שנה לשבעה באוקטובר, רעים, 7 באוקטובר 2024/יניר יגנה

הוועדה לקידום מעמד האישה בראשות יו"ר הועדה ח"כ פנינה תמנו שטה, קיימה היום (שני) דיון שנה לטבח ואסון ה-7.10 בנושא התקדמות החקירות והעמדה לדין של מחבלי הנוחבה בגין פשעי המין נגד האנושות. בוועדה אירחו את טלי בינר, שורדת הנובה, שאמרה כי "אני מבינה שאם מישהו תופס אותי, אני מתחילה לרוץ כדי לקבל ירייה בראש".

"לא עברתי אונס ואני מרגישה מחוללת", אמרה בינר. "אני שומעת נשים צועקות במשך שעות, ככה זה הרגיש, ואז שומעת צרור יריות שלא נגמר - ושקט. אני עדיין חושבת על הילדות האלה ששמעתי אותן צועקות לא לא לא ולא קשה לתאר מה שהן עברו שם. אני לא יכולה לישון בלילה, בשבילן אני נלחמת".

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ פנינה תמנו שטה. דני שם טוב, אתר רשמי
"לא עברתי אונס ואני מרגישה מחוללת". הועדה לקידום מעמד האישה בראשות ח"כ תמנו שטה/אתר רשמי, דני שם טוב

בינר ביקשה מחברי הכנסת שיעשו הכל כדי להחזיר את החטופות הביתה. "אני לא יודעת איך מתקדמים בחקירה ומה יעלה בגורל מחבלי הנוחב'ה הרגילים כביכול ואלה שאנסו", אמרה. "אני יודעת שהרבה דברים קורים מתחת לפני השטח, אבל אם אני בתור ניצולת הנובה שנפגעה לה ההערכה האישית שלה בתור אישה, אתם חייבים לעשות משהו. אתם חייבים לצעוק ולעשות משהו. לקשור את עצמכם, עד שהילדות האלה יחזרו הביתה. יכול להיות שהן כבר בהיריון, אני באמת לא יודעת מה הכי נורא שיכול להיות. אנחנו חייבים להחזיר אותן הביתה גם גברים עוברים התעללויות מיניות ואסור לנו לשכוח את זה וגם אותם צריכים להחזיר הביתה. אני מקווה שלא יצטרכו להחזיר אותי בשנה הבאה לפה ולא אצטרך לשכנע אף אחד את מה שעברתי ואת העולם. אני עושה את זה כי הן לא יכולות, אני מכירה את כל הבנות שנמצאות עכשיו בעזה. יכולתי להיות תמונה, אמא שלי שיושבת מאחורה יכולה הייתה לשבור את כל העולם כדי לחזור הביתה ואין מי ששומע זה מה שאני מרגישה לא בעולם וגם לא פה. אני שמחה לראות אתכם מזדעזעים כי שמעתי שזה קשה מדי ולא רוצים לשמוע, זה קשה תתמודדו".

נציגת פרקליטות המדינה, דגנית כהן ויליאמס אמרה בתגובה לשאלות הח"כיות שראו כי מחבלים הודו בפשעים שעשו ואנסו ודרשו לדעת מתי יוגש נגדם כתב אישום: "זמנים אין לי, עדיין אין כתבי אישום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully