וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיא הלחימה: שוחררו חיילים מיחידת ייצור המטרות של צה"ל - בגלל "התרעננות נפשית"

עודכן לאחרונה: 8.10.2024 / 18:17

חלק מחיילי היחידה, שתפקידה לייצר מטרות לתקיפה עבור כוחות צה"ל, שוחררו אתמול ב-18:00 לצורך שיחות על 7 באוקטובר והשתתפות בטקסי יום השנה לטבח. מקורות ביחידה זועמים: "יש כאן עניין של מראית עין, פער בלתי נתפס מול הכוחות בשטח". דובר צה"ל: "הצעד לא פגע בכשירות"

כוחות השריון של חטיבה 188 בפעילות ממוקדת בדרום לבנון/דובר צה"ל

בעוד שכוחות צה"ל באוויר וביבשה תוקפים ללא הפסקה בלבנון ועזה - לוואלה נודע כי ביחידת המטרות המטכ"לית, שתפקידה לייצר מטרות לתקיפה, התירו לחיילים בשירות סדיר ומילואים לסיים את פעילותם אתמול (שני) כבר בשעה 18:00. בכך, עולה החשש, צומצם משמעותית מספר החיילים הזמינים לפעילות, דווקא כשהלחימה בצפון ובדרום בשיאה. שחרור החיילים בוצע לצורך מה שמגדירים ביחידה "התרעננות נפשית", שכוללת שיחות לציון יום השנה לטבח ויציאה לטקסי זיכרון שונים.

מקורות ביחידה מתחו ביקורת חריפה על הצעד ועל מפקד היחידה שאישר אותו, בטענה שמדובר במנהלת מבצעית לכל דבר, שמגלמת תפקיד משמעותי בתמרון הקרקעי ברצועה ובדרום לבנון. "הפער הבלתי נתפס בין פעילות הכוחות המתמרנים לבין מהלכים שכאלו הוא קשה ובעייתי", אמר אחד המקורות ביחידה, "יש כאן עניין של מראית עין, כעת אנחנו במלחמה".

מנהלת המטרות המטכ"לית של אגף המודיעין בצה"ל. דובר צה"ל
מותר לשחרר אותם באמצע המלחמה? חיילי מנהלת המטרות/דובר צה"ל

מנהלת המטרות, שפעילותה נחשפה בוואלה באפריל האחרון, נועדה לייצר לכוחות צה"ל מטרות אויב לתקיפה, בקצב מהיר במיוחד, במשך 24 שעות ביממה. היחידה הוקמה בשנת 2014 על ידי הרמטכ"ל לשעבר אביב כוכבי, והיא יושבת תחת אגף המודיעין.

"מפקד מרכז האש של פיקוד הדרום מחזיק מכונת ירייה גדולה, והתפקיד שלנו (במנהלת המטרות) הוא לוודא שבכל פעם שהוא שולף את היד ומכניס מחסנית של מטרות - שהיא לא תישאר ריקה", הסביר לוואלה באפריל קצין שבקיא בפרטי המנהלת, "הוא רוצה מחסנית של תקיפת בורות שיגור ורקטות? הוא רק צריך לבקש. יעדי ג'יהאד איסלאמי? טילי נ"ט? אתרי ייצור? מרחב גיאוגרפי? אחרים? רק שיבקש".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
מנהלת המטרות המטכ"לית של אגף המודיעין בצה"ל. דובר צה"ל
היחידה עובדת 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. חיילים במנהלת המטרות/דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "כלל הטענות שהועלו בכתבה לא משקפות את המציאות. כל המכלולים שלהם קיימת משימה מבצעית נמצאים בכוננות מלאה 24 שעות ביממה. אנשי היחידה פועלים במשך שבועות ארוכים בלי לראות את המשפחות שלהם. מפקד היחידה וידא שאין שום פגיעה בכשירות המבצעית לפני שאישר למשרתים לצאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully