וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בין היועמ"שית לשרים בישיבת הממשלה לציון 7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 7.10.2024 / 15:19

לפי מקורות שעודכנו בפרטים, נתניהו ביקש לברר מי הגורם המשפטי שמונע פרסום סרטוני זוועות מהטבח בעוטף. במהלך הדיון עלתה טענה שמדובר בייעוץ המשפטי, בהרב מיארה הבהירה שאינה מכירה הנחייה כזו - ועזבה את הדיון. בנוסף הציע רה"מ לשנות את שם המלחמה ל"מלחמת התקומה"

בוידאו: דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה לאחר שיגור הטיל על ידי החות'ים ,15 בספטבמר 2024/נועם מטרי, לשכת העיתונות הממשלתית

בישיבת הממשלה המיוחדת לציון שנה ל-7 באוקטובר, שהתקיימה היום (שני), פרץ עימות קולני בין היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, לשרי הממשלה. לפי מקורות שעודכנו בפרטי הישיבה, היועמ"שית עזבה את הישיבה בתום דיון סוער על פרסום סרטוני הזוועות מאירועי 7 באוקטובר.

לפי המקורות, במהלך הישיבה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקש לברר מי הגורם המשפטי שמונע את פרסום הסרטונים. במהלך הדיון עלה גם נושא אתר הזוועות, שבו דובר צה"ל ריכז תיעוד של הטבח. נציג צה"ל אמר בדיון שיש עוד נושאים שנוגעים למשרד המשפטים שצריך להסדיר, ואחד השרים השמיע את הטענה שבגלל הייעוץ המשפטי הסרטון המלא אינו מוקרן בחו"ל. בתגובה היועמ"שית טענה שאינה מכירה הנחיה כזו ועזבה את הדיון בתום ריב קולני.

העימות פרץ לאחר שסרטון הזוועות הוקרן בממשלה, והשרים מחו על שלא הופץ במלואו לצרכי הסברה בעולם וביקשו לקבל תשובות מצה"ל שגילגל את הנושא לייעוץ המשפטי. זאת הפעם הראשונה שסרטון הזוועות מוקרן במלואו בפני השרים לאחר שבמשך חודשים רבים רוב שרי הקבינט המדיני-ביטחוני סירבו לצפות בו. זאת, על אף בקשות מפורשות של משפחות החטופים ומשרד הביטחון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש העיר ירושלים משה ליאון, אנדרטת ׳חרבות ברזל׳ לזכר הנופלות והנופלים הירושלמים, שבעה באוקטובר 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
הציע לשנות את שם המלחמה ל"מלחמת תקומה". רה"מ נתניהו באנדרטת "חרבות ברזל" בירושלים/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

"מלחמת התקומה"

בפתח הישיבה, ראש הממשלה נתניהו הציע לשנות את שם המלחמה מ"מלחמת חרבות ברזל" ל"מלחמת התקומה". כבר בשבועות הראשונים למלחמה, העלה ראש הממשלה נתניהו את הנושא בטענה שמדובר בשם של מבצע ולא של מלחמה.

בזמנו, השמות שנשקלו היו מלחמת "עזה", מלחמת "שמחת תורה", מלחמת "בראשית", וכעת הוא מכוון למלחמת "התקומה." עם זאת, שינוי שם של מבצע אינו חריג בזמן מלחמה. מבצע שלום הגליל ב-1982 הפך למלחמת לבנון, והיום מוכר בשם זה. מלחמת לבנון השנייה ב-2006 החלה בתור "מבצע שכר הולם", ולאחר מכן שונה שמה ל-"מבצע שינוי כיוון", ובסוף המלחמה נקבע שמה כמלחמת לבנון השנייה.

תגובת דובר צה"ל להקרנת סרטון הזוועות: "בהמשך לדיון בישיבת הממשלה, 'סרט הזוועות' מוקרן מתחילת המלחמה באופן קבוע ברחבי העולם לנבחרי ציבור, שגרירים, אנשי תקשורת, מקבלי החלטות ומשפיענים. נציג דובר צה"ל הגיע היום להקרין את הסרט בישיבת ממשלה, בהנחיית הדרג המדיני. דבריו בדיון הוצאו מהקשרם, ואין כל הנחיה משפטית האוסרת על פרסום הסרט, שכאמור מוצג ברחבי העולם".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה.
ב7 לינואר 2024. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
היועמ"שית עזבה את הדיון בתום ריב קולני. ישיבת הממשלה מינואר 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

תגובה מטעם היועצת המשפטית לממשלה: "במענה לפניות, נבהיר כי בישיבת הממשלה נטענה טענה שקרית, שהייעוץ המשפטי לממשלה מנע ומונע כביכול פרסום בעולם של תיעוד הזוועות מ-7 באוקטובר. הטענה כוזבת".

מטה המשפחות להחזרת החטופים הגיב לרצון ראש הממשלה לשנות את שם המלחמה: "מטה משפחות החטופים מבקש להזכיר לרה"מ כי אין ולא תהיה תקומה ללא החזרת כל החטופים - החיים לשיקום והחללים והנרצחים לקבורה ראויה בארצם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully