וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס זיכרון התקיים לזכר קורבנות טבח 7.10 באופקים: "חלק מליבנו נדם ביום הזה"

6.10.2024 / 19:20

תושבי העיר חלקו כבוד מיוחד בטקס שהתקיים בשכונת מישור הגפן ל-51 מהתושבים שנרצחו בטבח הרצחני. "לא העלנו על דעתנו מה יהיה למחרת בבוקר, אופקים הפכה מעיר של אנשים לעיר של גיבורים וגיבורות, התושבים שלנו מנעו טבח גדול יותר בעיר, עשרות נהרגו ועשרות נפצעו"

אופקים: קבלת פנים מרגשת למשוחררים משבי חמאס/ערוץ 14

באופקים קיימו היום (ראשון) טקס זיכרון לקראת יום השנה לטבח 7.10 שגרם לקורבנות רבים בעיר. מחבלי חמאס טבחו ב-51 אזרחים וגרמו להרס רב בעיר. אופקים הייתה העיר הרחוקה ביותר מהרצועה שאליה הגיעו המחבלים.

"בדיוק לפני שנה החיים שלנו היו טובים יותר, חגגנו את חג שמחת תורה לא העלנו על דעתנו מה יהיה למחרת בבוקר", אמר ראש העיר איציק דנינו בטקס. "אופקים הפכה מעיר של אנשים לעיר של גיבורים וגיבורות, התושבים שלנו מנעו טבח גדול יותר בעיר, עשרות נהרגו ועשרות נפצעו, גיבור העיר לחמו כדי להציל אותנו, השוטרים והתושבים הגנו עלינו, חלק מליבנו נדם ביום הזה. התושבים שלנו נרצחו בדם קר, איפה שהמחבלים השפלים הרסו וזרעו טרור אנחנו נמצא מזור וכוח, היכן שזרעו הרס וחורבן אנחנו נשקם את השכונה".

טקס הזיכרון לאירועי 7 באוקטובר, אופקים, 6 באוקטובר 2024. יניר יגנה
"אופקים הפכה מעיר של אנשים לעיר של גיבורים וגיבורות"/יניר יגנה

ראש העיר דנינו ערך ראיון מיוחד עם וואלה לקראת ציון יום השנה לאירועי הטבח ושיתף איפה היה כשהחלה המתקפה: "אני נמצא בביתי, בשש וחצי בבוקר ישנן אזעקות מטורפות שלא מפסיקות ואני לא מבין מה פשר האזעקות".

לפני שבע בבוקר הוא מקבל שיחה ממנכ"ל העירייה שיש דיווחים על מחבלים באופקים. "הדיווחים עדיין לא ברורים לי", אמר, "אחרי פחות מדקה מתקשר אליי האחיין שלי שגר באותה שכונה במישור הגפן ואומר לי 'אני רואה מחבלים בבית של השכנים שלי, הם בדרך אליי'". דנינו מתחיל להבין שיש פה אירוע אחר, אירוע של מחבלים שטובחים בתושביו. "השוטרים שלנו נמצאים במסיבת הטבע ואין לנו כלים להתמודד עם מחבלים שעוברים בין הבתים ורוצחים את התושבים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully