וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע חמוש באוטובוס, ופתח בירי סמוך לסניף מקדונלדס: הפיגוע בב"ש, דקה אחר דקה

עודכן לאחרונה: 6.10.2024 / 17:45

במסע הירי שביצע תושב הפזורה הבדואית נרצחה צעירה ונפצעו עוד עשרה - אולם הירי עצמו נמשך שניות בודדות. חיילים שהיו בקרבת המקום מיהרו לנטרל את המחבל בירי, וצוותי רפואה שכבר היו במקום החלו לטפל במהירות בפצועים. לאחר שהסתיים האירוע, המפכ"ל ובן גביר הגיעו לזירה

בווידאו: זירת פיגוע, תחנה מרכזית באר שבע, 6 באוקטובר 2024/מד"א

פיגוע ירי קטלני אירע היום (ראשון) בתחנה המרכזית בבאר שבע, בו נהרגה אישה ונפצעו עשרה אזרחים. האיש שביצע את הפיגוע, ערב יופ השנה לטבח בעוטף עזה ב-7 באוקטובר, הוא אחמד סעיד סלימאן אלעוקבי, אזרח בדואי-ישראלי בן 29 מהיישוב אל-עוקבי, הסמוך ללקיה. מחקירת המשטרה הראשונית עולה כי המחבל פעל לבדו.

זירת פיגוע בתחנה מרכזית באר שבע, 6 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת פיגוע בתחנה מרכזית באר שבע, 6 באוקטובר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הפיגוע

בסביבות השעה 14:30, אלעוקבי הגיע לזירה בבאר שבע באוטובוס. עם הגעתו, פתח בירי מהדלת הראשית של התחנה המרכזית, סמוך לסניף מקדונלד'ס, ורצח במקום לוחמת מג"ב, שירה חיה סוסליק, תושבת העיר בת 19.

שניות לאחר מכן, חיילים שהיו בקרבת המקום הגיעו עם נשקים שלופים וניטרלו את אלעוקבי. האירוע הסתיים דקות ספורות לאחר שהחל.

עד ראייה סיפר לוואלה: "הייתי במקדונלד'ס ובדיוק התכוונתי להיכנס לשירותים. פתאום אני שומע צרורות של ירי ולא יודע אם מדובר באקדח או מרסס, אבל במקביל נשמעו קולות ירי של רובה ישראלי וחילופי ירי ביניהם. הייתה פצועה ששכבה על הרצפה, והמחבל שוכב קרוב אליה, עשר מטר ליד. כל הזכוכיות מנופצות מסביב. היה פחד משוגע, ממש חשש גדול, קפאתי במקום".

במשטרה בודקים כעת אם חלק מהנפגעים נורו עקב הניטרול.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
זירת פיגוע, תחנה מרכזית באר שבע, 6 באוקטובר 2024. איחוד הצלה
זירת פיגוע, תחנה מרכזית באר שבע, 6 באוקטובר 2024/איחוד הצלה

הפצועים

כבר ב-14:30 קיבלו צוותי הרפואה דיווחים על פצועים בזירה. חובשים העניקו טיפול במקום לפצועים בדרגות שונות של פציעה. בהמשך עידכנו כי פונו לבית החולים סורוקה 10 פצועים.

יבגני פינקלשטיין, חובש מד"א ומתרים דם שהיה ראשון לטפל בפצועים בזירה, סיפר: "הייתי במקום על מנת לערוך התרמת דם שהתקיימה בתחנה המרכזית. לפתע התקשרו אליי ממוקד מד"א ודיווחו על פצועה בפיגוע. רצתי אליה וטיפלתי בה, לאחר מכן אמרו לנו שיש פצועים נוספים, רצנו לתוך התחנה והחלנו בטיפול רפואי, לאחר מכן הם פונו באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים".

בין הפצועים, יש אישה בת כ-20 במצב בינוני-קשה, ארבעה פצועים בני כ-20 במצב בינוני, חמישה פצועים במצב קל עם חבלות ופציעות משברי זכוכית ושלושה נפגעי חרדה.

פראמדיק במד"א בוריס מנטו סיפר: "הגענו למקום במהירות בכוחות גדולים, ראינו צעירה שוכבת כשהיא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלה הייתה קריטית ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותה במקום. במקום הייתה המולה רבה פצועים נכנסו לחנויות. בסריקה של צוותי מד"א ראינו עוד מספר פצועים, כולם היו בהכרה מלאה וסבלו מפציעות בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ומתן תרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבתי החולים כשמצבם יציב."

זירת פיגוע, תחנה מרכזית באר שבע, 6 באוקטובר 2024. מד"א
זירת פיגוע, תחנה מרכזית באר שבע, 6 באוקטובר 2024/מד"א

שלילת החשד

עד לשעה 15:30 הגיע מפקד מחוז הדרום, ניצב אמיר כהן, לזירת האירוע וקיים בה הערכת מצב. כוחות רבים של יחידות המחוז הדרומי, בהם שוטרים, לוחמי יס"מ, מג"ב ומתנדבים נמצאים בסמוך לזירת האירוע ומבצעים מחסומי תנועה וחיפושים - כל זאת על מנת לשלול מעורבים שנמלטו מהמקום, זאת על רקע שמועות שהיו בזירה שני מחבלים או יותר.

ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ, אמר: "מדובר באירוע קשה, קיבלתי דיווח מגורמי המשטרה וכרגע אפשר לחזור לשגרה מלאה. אירוע מאוד קצר, חיילים ואזרחים הגיבו מהר, פיגוע קשה, אנחנו נמצאים בימים רגישים, אנא גלו רגישות".

זירת פיגוע בתחנה מרכזית באר שבע, 6 באוקטובר 2024/מד"א

בן גביר מגיע לזירה

ב-15:45 הגיע מפכ"ל המשטרה רב-ניצב דני לוי לזירה. השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר הגיע לזירה מעט לפני 16:00. יהשוטרות הן גיבורות ישראל, אין סלחנות, אין יותא הומניות, לפעול נגד אנשים לא נאמנים, יש בדואים נאמנים ויש כאלה שלא נאמנים" אמר. "אני קורא לראש הממשלה להעביר את החוק לגירוש משפחות מחבלים, זה מה שצריך. אנחנו במלחמה, צריך לנצח". מנגד, קראו אנשים במקום לעבר השר "הבטחת משילות", ו"איפה האחריות שלך?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully