וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע משולב בבאר שבע: שוטרת נרצחה ו-10 נפצעו, המפגע בדואי-ישראלי

עודכן לאחרונה: 6.10.2024 / 17:20

יממה לפני ציון יום השנה ל-7 באוקטובר ועל רקע הכוננות הגבוהה מאוד, שוטרת מג''ב נרצחה ועוד 10 נפצעו בפיגוע הירי בתחנה המרכזית. כוחות הביטחון חיסלו את המחבל, אזרח בדואי-ישראלי המתגורר בפזורה הבדואית. הפצועים במצב קשה, בינוני וקל, פונו לבית החולים סורוקה בעיר

בווידאו: זירת פיגוע, תחנה מרכזית באר שבע, 6 באוקטובר 2024/מד"א

יממה אחת לפני ציון יום השנה ל-7 באוקטובר ועל רקע הכוננות הגבוהה מאוד בכל רחבי הארץ, פיגוע ירי משולב וקטלני אירע היום (ראשון) על ידי מפגע בדואי-ישראלי, סמוך לסניף מקדונלד'ס בתחנה המרכזית בבאר שבע. בפיגוע הקשה נרצחה שוטרת משמר הגבול, סמל שני שירה חיה סוסליק בת 19, ו-10 נוספים נפצעו בדרגות פציעה שונות. מהזירה פונו לחדר הטראומה בבית החולים סורוקה אישה אחת כבת 20 במצב קשה, ארבעה פצועים כבני 20 באורח בינוני וחמישה פצועים במצב קל.

צוותי מד"א שהוזעקו למקום עם תחילתו של האירוע החלו לטפל בנפגעים ונלחמו על חייה של שוטרת משמר הגבול בת 19. לאחר ביצוע פעולות החייאה נאלצו לקבוע את מותה. היא התגייסה למשמר הגבול בחודש ינואר 2023 למסלול הכשרת הסיירות במשמר הגבול. שירה, מתגוררת בעיר באר שבע והותירה אחריה זוג הורים ו-3 אחים. חבריה ומפקדיה ליחידה מספרים שהייתה דמות משמעותית ביחידה, שוטרת מקצועית ומסורה אשר הייתה יודעת להוות כתף תומכת ולהעלות לכולם את המצב רוח, אהבה לרקוד בלט ולהנות עם חברים, שאפה תמיד למצויינות והייתה דוגמא לחברותיה.

כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום. מתחקור ראשוני של האירוע עולה, כי המחבל חוסל תוך שניות ספורות על ידי כוחות הביטחון שהיו בזירה והגיבו במהירות ונטרלו את המפגע, אחמד סעיד סלימאן אלעוקבי, אזרח בדואי-ישראלי, בן 29 מהיישוב אל-עוקבי הסמוך ללקיה. בתחילת האירוע הורה דובר המשטרה, סגן-ניצב אריה דורון, להתרחק מהאזור מחשש למחבלים נוספים. במשטרה בודקים אם חלק מהנפגעים נורו עקב נטרול המחבל.

המחבל מהפזורה הבדואית, הגיע לזירה בבאר שבע באוטובוס. עם הגעתו, המפגע נכנס לתחנה המרכזית סמוך לסניף מקדונלד'ס, פותח בירי מהדלת הראשית והורג את האישה הצעירה במקום. עם שמיעת הירי, כוחות הביטחון שהיו במקום יצאו עם נשקים שלופים לעבר המחבל ונטרלו אותו.

זירת פיגוע, תחנה מרכזית באר שבע, 6 באוקטובר 2024. מד"א
זירת הפיגוע, תחנה מרכזית באר שבע/מד"א
שירה חיה סוסליק. ללא, דוברות משטרת ישראל
לוחמת משמר הגבול שירה חיה שנפלה בפיגוע הרצחני/דוברות משטרת ישראל, ללא
מפת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע. סטודיו וואלה, Google maps, עיבוד תמונה
מפת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע/עיבוד תמונה, סטודיו וואלה, Google maps

ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ' מסר ממקום הפיגוע: "מדובר באירוע קשה, קיבלתי דיווח מגורמי המשטרה, כרגע אפשר לחזור לשגרה מלאה. אירוע מאוד קצר, חיילים ואזרחים הגיבו מהר, פיגוע קשה של מחבל נאלח, אנחנו נמצאים בימים רגישים, אנא גלו רגישות".

א', עד ראייה שהיה במקום, שחזר את האירוע: "הייתי במקדונלד'ס, בדיוק התכוונתי להיכנס לשירותים, ושמעתי צרורות של ירי," אמר, "לא יודע אם מדובר באקדח או מרסס אבל במקביל נשמעו קולות ירי של רובה ישראלי, חילופי ירי. הייתה פצועה ששכבה על הרצפה והמחבל שכב קרוב אליה, עשרה מטרים ליד כל הזכוכיות המנופצות מסביב. היה פחד משוגע, ממש חשש גדול - קפאתי במקום".

בן, עד ראייה נוסף שהיה במקום, סיפר: "כנראה שני מחבלים. אחד בחוץ, אחד מבפנים, אחד דקר ואחד בחוץ. כנראה שירה הייתה לנו פה פצועה מירי. היו פה המון פצועים, אנשים רצו בבהלה, לא ראינו אחד שלא בורח".

יבגני פינקלשטיין, חובש מד"א ומתרים דם שהיה ראשון לטפל בפצועים בזירה: "הייתי במקום על מנת לערוך התרמת דם שהתקיימה בתחנה המרכזית. לפתע התקשרו אליי ממוקד מד"א ודיווחו על פצועה בפיגוע. רצתי אליה וטיפלתי בה, לאחר מכן אמרו לנו שיש פצועים נוספים, רצנו לתוך התחנה והחלנו בטיפול רפואי, לאחר מכן הם פונו באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים".

זירת פיגוע בתחנה מרכזית באר שבע, 6 באוקטובר 2024. מד"א
זירת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע/מד"א

פראמדיק במד"א בוריס מנטו סיפר: "הגענו למקום במהירות בכוחות גדולים, ראינו צעירה שוכבת כשהיא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלה הייתה קריטית ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותה במקום. במקום הייתה המולה רבה פצועים נכנסו לחנויות", אמר והוסיף, "בסריקה של צוותי מד"א ראינו עוד מספר פצועים, כולם היו בהכרה מלאה וסבלו מפציעות בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ומתן תרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבתי החולים כשמצבם יציב".

יו"ר רע"מ מנסור עבאס כתב בתגובה לפיגוע: "היום בוצע פשע נתעב בבאר שבע נגד אזרחים חפים מפשע. אנו מגנים את הפיגוע במיוחד שהמבצע אזרח ערבי מהפזורה בנגב", אמר. עבאס הוסיף, "זו לא דרכם של האזרחים הערבים שידעו לגלות מחויבות אזרחית ערכית וחוקית , וסלדו מכל סוג של אלימות , ודחו כל ניסיון לגרור אותם להשתתף במעשי אלימות פוליטית".

פורום ראשי הרשויות הבדואיות בנגב פרסם הודעת גינוי לפיגוע: "מגנה בחריפות, ומביע זעזוע עמוק ובגינוי בעקבות הפיגוע הרצחני שהתרחש היום בתחנה המרכזית בבאר שבע. מעשים כאלה אינם משקפים בשום צורה את ערכינו האנושיים והדתיים , והם עומדים בסתירה מוחלטת לעקרונות החיים המשותפים והשלום שאנו שואפים אליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully