וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד מערך ההגנה האווירית לשעבר: מלחמת התשה באיראן - לא רעיון טוב

עודכן לאחרונה: 6.10.2024 / 9:40

תא"ל (מיל') רן כוכב התנגד ב-103fm למהלמות ההדדיות בין ישראל לאיראן ואמר: "גם אם 20% מהמערך הטילאי שלהם הארוך טווח נורה. המספרים הם גדולים מאוד." על מערכת ההגנה האווירית הוסיף: "יש פה עבודה מצוינת. בעניין המעופפים למיניהם מצבנו פחות טוב"

רסיסי הטיל האיראני בתל שבע/על פי סעיף

על רקע הדיווחים בימים האחרונים כי ישראל עשויה לתקוף את איראן בתגובה למתקפת הטילים בשבוע שעבר, תא"ל (מיל') רן כוכב, לשעבר דובר צה"ל ומפקד מערך ההגנה האווירית, התייחס הבוקר (ראשון) בריאיון ל-103fm ללחימה בשלל הזירות.

בפתח השיחה נשאל תא"ל (מיל') כוכב על אחוזי ההצלחה של ירוטי מערך ההגנה האווירית: "...הנתונים גבוהים מאוד אבל לא מושלמים. ההגנה האווירית לא מושלמת ומדי פעם זולגים טילים ורקטות, לצערי בסוף השבוע ובתחילתו של החג נהרגו שני לוחמי גולני ברמת הגולן מפגיעת כטב"ם", אמר.

לדבריו, "מערכת הנ"מ הפכה למערך הגנה אווירית ויש לו שלוש משימות: טילים, מעופפים למיניהם ורקטות. לטילים ורקטות האחוזים גם בהתקפות המסיביות מאיראן וגם הטילים שנורים מתימן, מעזה ומלבנון גדול מאוד. יש פה עבודה מצוינת של לוחמות ולוחמי ההגנה האווירית. בעניין המעופפים למיניהם מצבנו פחות טוב. חיל האוויר הישראלי צריך ליירט אותם על ידי מטוסי קרב, מסוקי קרב. אלה מטרות שטסות לאט ונמוך מאוד, ואחוזי היירוט נמוכים מ-90%. עובדים על זה קשה גם בתעשיות הביטחוניות גם בחיל האוויר וגם בחיל הים. יש למעשה כיפת ברזל על כל ספינות חיל הים. אני מקווה שבקרוב יהיו לנו תוצאות".

הכטב"ם "יפו" של החות'ים. רשתות חברתיות, צילום מסך
בעניין המעופפים למיניהם מצבנו פחות טוב. הכטב"ם ששוגר מתימן ופגע בבניין בת"א בחודש יולי/צילום מסך, רשתות חברתיות

כוכב מתנגד בתוקף לאפשרות של מהלומות הדדיות בין איראן לישראל: "בניגוד למלחמות ההתשה הקרובות לנו עם חיזבאללה והפלסטינים, זה לא רעיון טוב, גם אם 20% מהמערך הטילאי שלהם הארוך טווח נורה. המספרים הם גדולים מאוד. אני לא חושב על הפרסים, אלא על היהודים ואם נכון ללכת לכמות התשתית הזאת. זו נקודה שאמורה להיות נקודת חוזק, ולא ללכת להתשה איראנית של 2000 ק"מ מפה. זה לא רעיון טוב".

על התנהלות העורף אמר כוכב: "קטונתי מלתת ציונים, במיוחד אחרי הבושה והכישלון הצבאי שהיה פה לפני שנה. אני אזרח ולא נותן ציונים לאזרחי ישראל. הציבור הישראלי הוא אדיר וחסון, אבל הוא פגיע בהרבה מאוד מובנים. שנה של מכה כל כך קשה שאנחנו חוטפים יום אחרי יום, זה פשוט גאווה ישראלית מצד אחד ומהצד השני כואב מאוד. הציבור הישראלי חזר ועמיד ועם הנצח לא מפחד, אבל אנחנו חייבים קלום לאסוף את עצמנו ולעשות פה משהו אחר, עם העוצמות האזרחיות והיכולות של השכל היהודי".

ומהו אותו משהו אחר? הוא הסביר: "צריך להחליף חלק מההנהגה והמפקדים, לשנות את תפיסת הביטחון שלנו. לא יכול להיות שמי שמנהל את החוסן הלאומי הוא ראש עיריית כרמיאל. אני מצדיע לו, אבל יש ממשלה בישראל. צה"ל חייב להציג את התחקירים לציבור. עברה שנה! זה בלתי נסבל ועוד לא שמענו מה הלקחים של תה"ל, ומי אחראי לכל המחדל הזה ומה ניתן לעשות אחרת".

דובר צה"ל רן כוכב בהלווית רוני דניאל, בית העלמין קריית שאול. ראובן קסטרו
תא"ל (מיל') רן כוכב/ראובן קסטרו

כוכב היה בעבר גם דובר צה"ל, ועל התנהלותו התקשורתית של דובר צה"ל, דניאל הגרי, אמר: "דובר צה"ל צריך לדבר כשצריך, לא כשאפשר - כל ערוצי התקשורת יעבירו את דבריו בכל רגע נתון. יש לנו ציבור אינטליגנטי שמבין את המורכבות. לא להרגיע אותו מדי, ולא להלחיץ אותו מדי. מי הדובר הלאומי בישראל? דובר צה"ל לא צריך להיכנס לפער הזה, צריך דובר שהוא הפרצוף המדינתי שנותן את המידע לציבור. זה לא תפקידו של דובר צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully