וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אריאל הקטן, חשבת שבאטמן יבוא להציל אתכם": הפגנות למען שחרור החטופים בכל הארץ

עודכן לאחרונה: 5.10.2024 / 23:38

בסימן 365 להחזקת החטופים במנהרות בעזה, מתקיימות הערב הפגנות מחאה בכל הארץ. מירב סבירסקי, שהוריה נחטפו ואחיה איתי נרצח בשבי: "בלי אסטרטגיה, נמשיך לשלם בחיי אדם ובחיי החטופים". שקמה ברסלר בהפגנה בצפון: "מה צריך לחשוב חייל שנכנס ללבנון ועלול ליפול בשבי?"

בווידאו:הפגנה בקריאה לשחרור חטופים, שער בגין, 5 באוקטובר 2024/רויטרס

אלפים מפגינים הערב בדרך בגין בתל אביב בקריאה לשחרור החטופים. במקביל, נערכות מחאות במוקדים נוספים ברחבי הארץ. בצל הנחיות פיקוד העורף, מטה משפחות החטופים ביטל את העצרת השבועית בפעם השנייה ברציפות, אך קרא להגיע למחות במקום.

קרובי חטופים הדליקו אבוקה, וקוראים יחד עם המפגינים "את כולם, עכשיו" ו"חיים, חיים רוצים אותם חיים, חיות, חיות ולא בשקיות". המפגינים מניפים שלטים שעליהם נכתב, בין השאר, "די להפקרה" ו"לממשלת המחדל אין מנדט לוותר על החטופים". כמו כן, בני נוער ערכו מיצג המדמה חטופים כפותים ופצועים. במהלך ההפגנות, איילון דרום נחסם לתנועה.

קהילת ניר עוז קיימה עצרת בכרמי גת לציון שנה מאז אותו יום שבת ארור בו הופקרו לטבח, ושנה מאז נחטפו החטופים שעדיין מוחזקים במנהרות החמאס. ליאת אצילי, שנחטפה ושבה בעסקה ובעלה אביב נפל בקרב על ניר עוז ונחטף, בעצרת השנה של ניר עוז בכרמי גת: "אף אחד מהאנשים הנמקים עדיין בשבי החמאס לא ביקש להקריב את חייו למען הישרדותה של ממשלה שאינה מוכנה לקחת אחריות על מחדליה", אמרה והוסיפה: "מהיום הראשון שלי בשבי הטריפה אותי השאלה איך ייתכן שממשלת ישראל מאפשרת לאזרחים שנחטפו מביתם וממסיבה שבה בילו, להיות מוחזקים כבני ערובה בידי ארגוני טרור?"

אביטל דקל חן, אשתו של שגיא דקל חן, אמרה בעצרת בכרמי גת כי "זאת לא עסקה על אנשים, זו הצלת חיי אדם. אנחנו יודעים שהם כבר שנה שלמה תחת טרור נוראי, אבל מבקשים מהם 'להמתין'".

לישי לביא מירן, אשתו של עמרי מירן, הוסיפה בעצרת אחרת, שנערכה בצומת הקשתות, כי "לפני 365 ימים רוני, עלמא, עמרי ואני היינו בני ערובה בבית שלנו. מאז רוני, עלמא ואני עדיין בנות ערובה פה ועמרי בן ערובה בעזה. בני ערובה ושחקנים ראשיים במשחק פוליטי מלוכלך שלא נגמר- מתי הוא ייגמר?!".

חסימת נתיבי איילון במסגרת הפגנה לשחרור החטופים, מחלף השלום, 5 באוקטובר 2024. אביב אטלס, אתר רשמי
"אי אפשר לבקש ממי שנמצאים תחת טרור נוראי להמשיך לחכות". חסימת איילון דרום, הערב/אתר רשמי, אביב אטלס
הפגנת משפחות חטופים, שער בגין, 5 באוקטובר 2024. ניב אהרונסון, צילום מסך
"די להפקרה". הצהרת משפחות החטופים בשער בגין, הערב/צילום מסך, ניב אהרונסון

"אחרי שנה של כישלון להחזרת החטופים וכישלון בהחזרת הביטחון בדרום, ראש הממשלה מנסה להרחיק ממנו את התואר שהוא רכש לעצמו, ממר הפקרה למר ביטחון", אמרה לוואלה מירב סבירסקי, שהוריה נרצחו ואחיה איתי נחטף ונרצח. לדבריה, "נתניהו צריך להבין שבלי אסטרטגיה נמשיך להיכשל, ונשלם בהרבה חיי אדם וחטופים. בסוף מלחמות מסתיימות בהסכמים. ההסכמים והביטחון יתאפשרו רק עם החזרת החטופים".

ג'ימי מילר, בן דודה של שירי ביבס, נאם בפני האלפים בבגין. "הם חושבים על הכיסא שלהם", התייחס לחברי הממשלה, "אז אני רוצה להגיד לכם מה שרשמתי לאריאל: אריאל מקסים, 365 ימים. נחטפתם מהבית שלכם בניר עוז, שנה של הפקרה, שנה שאנחנו לא יודעים איפה אמא, איפה אריאל ואיפה כפיר. אנחנו עושים הכל כדי שתחזרו כמו גיבור על, מי היה מאמין שמה שציירת יהפוך למציאות. כשראית את הקיר של החדר שלך, במקום שהיו בו ציורים, אולי חשבת שבאטמן יבוא להציל אתכם ואתה לא מבין עדיין למה אתם עדיין שם, עד עכשיו, ואתם שם עם מפלצות אדם".

מילר הפנה אצבע מאשימה לממשלה ואמר: "אני רוצה לשאול את השרים שיושבים שם למעלה, נכון שהם מנהלים מלחמה למופת, אבל איפה הייתם ב-7 באוקטובר? איפה היה המפכ"ל, איפה היו כולם? למה כל כך הרבה אנשים היו צריכים לאבד את המשפחות שלהם? איפה אתם? למה אתם לא מתעוררים עכשיו ומצילים את מי שאפשר להציל? למה אתם נותנים לאנשים האומללים האלה כל כך הרבה זמן להיות שם, ובינתיים הם נחנקים, לא נושמים"?.

מילר פנה לנתניהו, ואמר כי "מי שמתנגד בממשלה שלך ולא חושב שצריך לעשות עסקה - תפנה אותו. זה לא המקום שלו. אם אתה רוצה לעשות עסקה - תפנה את אותם שרים, ותמשיך עם העסקה שלך".

משה בוגי יעלון, הפגנה מול מעון ראש הממשלה, קיסריה, 5 באוקטובר 2024. יואב איתיאל
"לא לבזבז את ההישגים האדירים בלבנון בגלל איומי סמוטריץ' ובן גביר". משה יעלון, הערב בהפגנה/יואב איתיאל
הפגנה מול מעון ראש הממשלה, קיסריה, 5 באוקטובר 2024. יואב איתיאל
"רק מרי אזרחי ישנה את התמונה". הפגנה מול מעון ראש הממשלה בקיסריה, הערב/יואב איתיאל

עינב צנגאוקר, אמו של מתן, תיארה בהצהרה של משפחות החטופים בשער בגין בתל אביב את המציאות הבלתי נסבלת של המשפחות בשנה האחרונה. "במשך שנה שלמה שנה שלמה שאנחנו לא ישנים טוב, שאנחנו מרותקים לחדשות, שנה שלמה שאי אפשר לגור בצפון, שהדרום מופגז, שנה שלמה בה משפחות נקרעות אחת אחרי השנייה, שנה של שכול וכאב שלא נגמר, כל יום משפחה חדשה מצטרפת למעגל השכול. 365 ימים אני בלי הבן שלי! בלי החיים שלי!", אמרה בכאב והצהירה: "השנה אני מחזירה אותו, השנה אנחנו מחזירים את כל החטופים". היא כינתה את נתניהו "התליין מרחוב עזה", והאשימה אותו כי הוא "מעדיף את מנעמי השלטון על פני האזרחים החטופים שלו. אבל השנה אנחנו נחזיר אותם בחיים - כי אנחנו חזקים מההנהגה המופקרת שלנו".

גם בצפון הפגינו נגד מדיניות הממשלה בקריאה לשחרור החטופים, תוך ציון שנה למחדל 7 באוקטובר. בכרמל צעדו אלפים לקריאת "מחאת העם חיפה" מהאודיטוריום לצומת חורב, שם אלפים התכנסו לשמיעת נאומים שהתייחסו לתאריך. אלפים הפגינו בצומת כרכור ובמרכז קיסריה, לא הרחק ממעונה הפרטי של משפחת נתניהו.

הערב באירוע "מוקד קיסריה" נאמו פעילת המחאה פרופ' שקמה ברסלר והרמטכ"לים לשעבר דן חלוץ ומשה "בוגי" יעלון. המשטרה נערכה בכוח גדול, כשעל האירוע מפקדים נצ"מ שלומי בן שושן, מפקד מרחב מנשה וסנ"צ עמית פולק, מפקד תחנת חדרה. "רק מרי אזרחי ישנה את התמונה", אומרים המארגנים, "התנהגות לא מצופה ולא נורמלית".

דן חלוץ, הפגנה מול מעון ראש הממשלה, קיסריה, 5 באוקטובר 2024. יואב איתיאל
"נלחמים גם באיום הפנימי". דן חלוץ בהפגנה, הערב/יואב איתיאל
שקמה ברסלר, הפגנה מול מעון ראש הממשלה, קיסריה, 5 באוקטובר 2024. יואב איתיאל
"בזמן שהם שומרים על הגבולות, נשמור אנחנו על הערכים". שקמה ברסלר בהפגנה, הערב/יואב איתיאל

"המשפט 'כשהתותחים רועמים המוזות שותקות' אינו תקף", אמר למפגיני קיסריה, שאותם כינה "לוחמי קיסריה", הרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר לשעבר, רא"ל (מיל') דן חלוץ, "דווקא בעת הזו אנו חייבים להגביר המאמץ ולעבור לאי ציות אזרחי שהוא מהלך לגיטימי בדמוקרטיה מתגוננת". הוא קרא לציבור "לצאת לרחובות בהמונינו, נחושים וזועמים".

לדבריו של חלוץ, "בזמן הקרוב אנו עלולים למצוא עצמנו בעימות מול איראן". הוא איחל הצלחה ללוחמים צה"ל והביע תמיכה בהם, אך הוסיף כי "מדינת ישראל נלחמת במקביל את מלחמתה החשובה ביותר נגד האיום הקיומי הפנימי על המפעל הציוני, מלחמה לשחרור המדינה מעולה של ממשלה הזויה, הנשלטת על ידי כת משיחית-תורנית".

רא"ל (מיל') בוגי יעלון, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, קרא בנאומו לראש הממשלה בנימין נתניהו "אתה אשם שבעצם הימים האלה, אנחנו עלולים לבזבז את ההישגים האדירים של צה"ל בלבנון, כי סמוטריץ' ובן גביר איימו עליך, שאם תיכנס לדיון על הפסקת אש, שהציעו הנשיאים בידן ומקרון - הם יפרקו את הקואליציה". יעלון אמר, "המשיחיים רוצים לכבוש את לבנון, לטרנספר את הערבים, והם כבר מכינים גרעינים ליישב את 'הארץ המובטחת' ביהודים, ואתה משתף פעולה עם המטורללים האלה - שהם בבחינת 'הזנב שמכשכש בכלב' - ויוצרים איום קיומי פנימי עד כדי חורבן בית שלישי".

ברסלר, שכינתה את האירוע "מחאה ומרי אזרחי", אמרה הערב כי "המציאות סופר-מורכבת, לכולנו יש אנשים בחזית אבל בזמן שהם שומרים על הגבולות של המדינה אז התפקיד שלנו לשמור על עמוד השדרה הערכי שלה". ברסלר: "מה צריך לחשוב חייל שנכנס ללבנון, או אמו או אשתו, אם חס וחלילה ייפול בשבי!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully