וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור המצב הביטחוני: טקס הזיכרון הלאומי בפארק גני יהושע לא יתקיים עם קהל רחב

עודכן לאחרונה: 5.10.2024 / 19:55

לאירוע המתוכנן נרשמו 40,000 בני אדם אך לאחר הערכת מצב ובהתאם להנחיות פיקוד העורף, הוחלט לקיים את המאורע במתכונת מצומצמת בה ישתתפו רק משפחות החטופים והנרצחים מאסון השבת השחורה. הוא יוקרן ברחבי הארץ ובמעל מ-50 רשתות זרות בעולם, ובשעה 19:10 תתקיים דקת דומיה

"מרגישים פה חיבור חזק אליה"; משפחות נרצחי הנובה הגיעו לנקות את הזירה בה איבדו את יקיריהם/אבי רוקח

לאור המצב הביטחוני נודע הערב (שבת) כי טקס הזיכרון הלאומי בפארק גני יהושע לא יתקיים עם קהל רחב. האירוע היה אמור להתקיים בפארק הירקון בתל אביב לאחר שיותר מ-40,000 כרטיסים נרכשו, אך לאחר הערכת מצב והארכת הנחיות פיקוד העורף, המגבילות התקהלות של מעל 1,000 איש בגוש דן, הודיעו היום מארגני הטקס כי הוא יתקיים בנוכחות קהל מצומצם מבני משפחות השכולות ומשפחות החטופים בלבד. הטקס יועבר בשידור חי בכל ערוצי הטלוויזיה בישראל ובכ-50 רשתות זרות מכל העולם.

מטעם מארגני הערב נמסר כי "מצטערים להודיע כי הכרטיסים ששוריינו עבור הקהל הרחב מבוטלים וקוראים לאזרחים להישמע להנחיות מצילות החיים, לצפות בטקס באזור מגוריהם בצורה קהילתית, ולעמוד יחד בשעה 19:10 לדקת דומיה בסולידריות עם המשפחות שיהיו בפארק". עוד נמסר כי הטקס "צפוי להיות קשה לצפייה וכואב, ומבקשים מהציבור הרחב לצפות בו יחד עם יקיריהם בקהילות השונות. עד לשעה זו, הודיעו מעל 150 ערים ויישובים בישראל ובעולם, על כוונתם לארגן הקרנה קהילתית של הטקס".

מתחם ההנצחה לנרצחי הנובה. יוסי אלוני, פלאש 90
"מבקשים מהציבור הרחב לצפות בו יחד עם יקיריהם בקהילות השונות". מתחם ההנצחה לנרצחי מסיבת הנובה/פלאש 90, יוסי אלוני

יונתן שמריז אחד ממארגני הטקס, אחיו של אלון שמריז שנחטף לרצועת עזה ונורה למוות בשוגג על ידי חיילי צה"ל אמר כי "כפי שהבטחנו לכם ולעצמנו, הטקס יתקיים בכל תרחיש ויצפו בו מיליונים בישראל ובעולם. אני מבקש להתנצל מעומק הלב בפני כל מי שנרתמו, דחפו, תרמו, התרגשו וציפו לחבק את המשפחות שיהיו איתנו בפארק. עוד יבואו ימים טובים, בהם נעמוד יחד כולנו, בלי הגבלות ובלי מחיצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully