וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות חטופים: "גם כשהמלחמה בצפון תיפסק, נתניהו רוצה שהמלחמה בדרום תימשך"

עודכן לאחרונה: 5.10.2024 / 19:49

נוכח תקיעות המשא ומתן לעסקה וציון 365 ימים למחדל ה-7 באוקטובר ושנה להפקרת החטופים במנהרות החמאס, במשפחות נשאו הצהרה בשער בגין ולאחר מכן החלו להפגין מחוץ לקריה בת''א. "איך ייתכן שיודעים היכן נמצא כל בכיר של חיזבאללה, אבל אין מושג היכן מוחזקים החטופים?"

עינב צנגאוקר בבגין: חייבים להפיל את נתניהו - כדי להציל את החטופים ואת המדינה כולה/רויטרס

משפחות חטופים נשאו הערב (שבת) הצהרה לתקשורת מחוץ לקריה בשער בגין, לנוכח המבוי הסתום המשא ומתן לעסקה, ויציינו שנה להחזקת החטופים במנהרות חמאס ולמחדל 7 באוקטובר. במטה משפחות החטופים מסרו שהפגנת משפחות החטופים תתקיים הערב מחוץ לקריה בשעה 20:00, בכפוף להנחיות פיקוד העורף.

במקביל להצהרה מסר מטה משפחות החטופים: "היום, בדיוק 365 ימים מאז נחטפו מאות נשים, גברים וילדים בפיג'מות ממיטותיהם, 101 מהם עדיין מופקרים במנהרות המוות של חמאס בעזה. 365 ימים של אי וודאות, סבל וגעגועים עמוקים, מבלי לדעת מה עלה בגורלם", אמרו.

במטה הוסיפו: "לא יהיו תקומה, ניצחון או שיקום ללא השבת כל החטופים הביתה. לא ננוח ולא נשקוט עד שכל אחד ואחת מהם יחזרו הביתה - החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם. מדינת ישראל חייבת לפעול באופן מיידי, ללא דיחוי, להשבתם של כל החטופים", טענו.

"לחטופים אין זמן לחכות לרגיעה בצפון. כפי שלצערנו נוכחנו לדעת - הם לא רק סובלים, הם גם נהרגים ונרצחים. כל יום בגיהנום החמאס הוא נצח בו החטופים נתונים בסכנת מוות מיידית. איך ייתכן שיודעים היכן נמצא כל בכיר או זוטר של חיזבאללה, אבל אין מושג היכן מוחזקים החטופים בעזה כבר 365 ימים?", סיכמו.

הפגנת משפחות חטופים, שער בגין, 5 באוקטובר 2024. ניב אהרונסון, צילום מסך
"שנה של הפקרה". הפגנת משפחות החטופים, שער בגין, הקרייה/צילום מסך, ניב אהרונסון

עינב צנגאוקר, אימו של מתן החטוף בשבי החמאס: "זהו היום ה- 365 שבו אהובינו נמצאים בשבי בגיהנום בעזה. שנה שלמה עברה מאז שבני מתן נחטף, שנה שלמה שבה עדיין נמצאים בשבי 101 חטופים! למה הם עדיין בעזה? בגלל נתניהו!", אמרה.

צנגאוקר הוסיפה: "זו היתה שנת הטירפודים של נתניהו, שהחליט להקריב את חיי החטופים למען שימור שלטונו. זו היתה שנת ההפקרה למוות על שם בנימין נתניהו, שהחליט במודע לנטוש ולזנוח את החטופים, למען שלמות ממשלתו ושיקוליו האישיים"..

"שמענו אתמול שגורם ביטחוני אמר למשפחות חטופים שלאחר שהלחימה העצימה בצפון תסתיים, תהיה הסדרה בצפון ובדרום שתביא גם לעסקת חטופים. אבל אנחנו לא מאמינים לממשלה הזאת. שנה למחדל, והיום כבר ברור שנתניהו לא רוצה להחזיר את החטופים", טענה.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
הפגנת משפחות חטופים, שער בגין, 5 באוקטובר 2024. ניב אהרונסון, צילום מסך
"נתניהו לא רוצה להחזיר את החטופים". הפגנת משפחות חטופים בשער בגין, הקרייה/צילום מסך, ניב אהרונסון

דני אלגרט, אחיו של החטוף בעזה איציק אלגרט, אמר: "שנה שלמה שבמקום לעשות הכל כדי להחזיר את כולם, נתניהו עשה הכל כדי להחזיר מנדטים. שנה שלמה שבמהלכה הפכו החטופים לבני ערובה במלחמת ההישרדות האישית של נתניהו. שנה שלמה שבה נתניהו טרפד עסקאות שהיו על השולחן שיכלו להציל חיים". טען.

אלגרט הוסיף בכעס: "במקום לסגור עסקת חטופים בדרום ואז להתפנות לטפל בצפון, כפי שהמליצה מערכת הביטחון, נתניהו גרר רגליים שנה שלמה ובחר במכוון להשאיר את חזית עזה פתוחה.
שנה שלמה ש-101 אזרחיות ואזרחים שהופקרו על ידו עדיין מוחזקים במנהרות המוות, ונתניהו לא רק שלא לוקח אחריות, הוא בוחר במכוון לנטוש אותם ולנסות להשכיח אותם", סיכם.

יפעת קלדרון שבן דודה עופר נחטף לעזה מסרה: "זו היתה שנה שבה גילינו שממשלת ישראל בהובלת נתניהו, נוטשת את ערכי קדושת החיים, את ערכי הערבות ההדדית ואת מצוות פידיון השבויים. זו היתה שנה שבה גילינו שנתניהו ושותפיו כן מפקירים פצועים בשטח, וכן עומדים על דם רעך", אמרה.
קלדרון הוסיפה: "כבר שבועות שהמשא ומתן תקוע, אין יוזמה לשום עסקה, והחטופים נמקים במנהרות.
נתניהו סיכל במכוון אינספור הזדמנויות לעסקה, משיקולים אישיים פושעים של הישרדות פוליטית", טענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully