וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום מעודכן נגד טראמפ: "פנה לפשעים אחרי בחירות 2020"

תיעוד: מעצר החשוד בניסיון ההתנקשות בטראמפ/X

התובע המיוחד המנהל את החקירות נגד דונלד טראמפ הגיש נגד המועמד הרפובליקני לנשיאות כתב אישום מעודכן, שבו נטען כי הנשיא לשעבר "פנה לפשעים" כשניסה להפוך את הפסדו בבחירות הקודמות ב-2020.

ג'ק סמית', התובע המיוחד, ערער בכתב האישום המעודכן על הטענה של טראמפ, שלפיה הוא חסין מהעמדה לדין בתיק זה בשל הפסיקה הדרמטית של בית המשפט העליון הקיץ שלפיה לנשיא יש חסינות נרחבת מאוד על מעשים רשמיים שהוא נוקט בעת תפקידו.

המשפט של טראמפ בתיק זה, אם בכלל יתקיים, יהיה רק אחרי הבחירות בחודש הבא, שבהן יוכרע אם הוא ישוב לבית הלבן או שסגנית הנשיאה קמלה האריס תהיה האישה הראשונה בתפקיד. בהגשת האישומים המעודכנים, המתפרסים על פני 165 עמודים, התובע המיוחד הציג את הטיעונים המרכזיים נגד טראמפ.

התובעים טענו שטראמפ לא תמיד פעל במסגרת תפקידו הרשמי, ובמקום זאת היה מעורב ב"מאמץ פלילי פרטי" כדי למנוע את העברת השלטון ליריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן.

דונלד טראמפ יורד מטוס לקראת עימות נשיאותי פילדלפיה. רויטרס
דונלד טראמפ יורד מטוס לקראת עימות נשיאותי פילדלפיה/רויטרס

הנוסח החדש של כתב האישום נועד להלום את הפסיקה של בית המשפט העליון, והוא היה מצומצם בהשוואה לזה המקורי. התובעים ממשרדו של ג'ק סמית' אמרו שאף שטראמפ היה עוד נשיא מכהן, חלק ממעשיו הפליליים לכאורה היו קשורים לקמפיין הבחירות שלו ולחייו כאזרח פרטי.

סמית' כתב כי על בית המשפט "לקבוע שהנאשם חייב לעמוד למשפט על פשעיו הפרטיים כפי שהיה עושה עם כל אזרח אחר". מבקרי הפסיקה של בית המשפט העליון - שבו לשמרנים יש רוב של שישה מול שלושה שופטים ליברלים - מזהירים שהוא מעניק חסינות לנשיאים לעבור על החוק ולמעשה להתנהל כדיקטטורים.

המשפט בפרשה זו - אחת מארבע פרשות פליליות שבהן מעורב טראמפ - נדחה שוב ושוב מאז שכתב האישום המקורי הוגש לפני יותר משנה. טראמפ מכחיש את העבירות המיוחסות לו.

התובעים ציינו בכתב האישום כמה מקרים שבהם סגנו של טראמפ דאז, מייק פנס, הביע ספקות לגביו טענותיו לזיופים בבחירות וניסה לשכנעו לקבל את התוצאה.

טראמפ, כך נטען, לא התרגש כשעודכן על כך שפנס הובהל למקום מבטחים בזמן שתומכיו הסתערו על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021, בעת דיון פורמלי באשרור תוצאות הבחירות. "אז מה?", אמר טראמפ, לפי האישומים נגדו.

בהמשך, פנס חשף בפני הציבור את המחלוקת שלו עם טראמפ אחרי המתקפה על הקפיטול, שבה חלק מהפורעים דרשו "לתלות" את סגן הנשיא בשל סירובו למנוע את אשרור הניצחון של ביידן.

עורכי דינו של טראמפ ניסו למנוע את חשיפת כתב האישום המעודכן, והנשיא לשעבר כינה זאת "התנקשות פוליטית". לדבריו, אסור היה לפרסם את הפרטים הללו לפני הבחירות. המועמד הרפובליקני לנשיאות האשים את התובעים בהתנהלות "שערורייתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully