וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק ביממה האחרונה: הצנחנים חיסלו 15 מחבלים בלבנון - בקרבות מטווח אפס

עודכן לאחרונה: 4.10.2024 / 8:03

לפי עדויות מהשטח עולה כי מרבית מחבלי חיזבאללה מסתתרים במבנים בלב הכפרים במדינה, ממתינים ללוחמים ואז פותחים באש. במהלך הלחימה נהרג סרן בן ציון פלח, קצין מגדוד 202. בתוך כך, צוות הקרב איתר אמצעי לחימה רבים בהם פצצות מרגמה, משגרים, רובי קלאצ'ניקוב ועוד

פעילות חטיבת עציוני בדרום לבנון/דובר צה"ל

צוות הקרב החטיבתי (צק"ח) של הצנחנים בפיקודו של אל"מ עמי ביטחון הרג ביממה האחרונה 15 מחבלים בקרבות מטווחים קרובים. לפי עדויות מהשטח עולה כי מרבית מחבלי חיזבאללה מסתתרים במבנים בלב הכפרים הלבנונים וממתינים ללוחמים ואז פותחים באש. במהלך הלחימה נהרג סרן בן ציון פלח, קצין מגדוד 202.

איתור אמצעי לחימה

כוחות הצנחנים שפועלים תחת אוגדה 98 פשוטו על מספר כפרים וסורקים את המבנים ואת השטח לפי מודיעים מדויק שהצביע על מתחמים צבאיים ובתים שהפכו למוצבים. היום איתרו לוחמי צק"ח צנחנים אמצעי לחימה רבים ביניהם : פצצות מרגמה, משגרים, רובי קלאצ'ניקוב, מקלעים, מחסנים לציוד צבאי, חומרי נפץ למטעני חבלה, ואותר בור שיגור בו הוסתר משגר רקטה מוכן לשיגור על יישובי הצפון.

מערכי לחימה תת-קרקעיים

חלק מהתשתיות התת-קרקעיות הופצצו לפני התמרון הקרקעי על ידי חיל האוויר והארטילריה אך לפי עדויות מהשטח רק הסריקות בשטח ופעילות של כוחות ההנדסה בהובלה של יחידת יהל"ם יכולים לדייק את הסריקות, לאתר את מערכי התת קרקע, למפות ולהשמיד אותם. בחלק מהמקרים אותרו פריטי מודיעים שהועברו לישראל עם אמצעי לחימה לבחינת גורמי המודיעין. לפי עדויות מהשטח חלק מאתרי התת קרקע שאותרו נבנו כדי לסייע בתוכנית כיבוש הגליל שכללו הגעה מהירה לגבול וחציית הגדר לשטח מדינת ישראל במסגרת כיבוש יישובים. בשלב הזה ממשיכה ההתבססות של צק"ח צנחנים בכפרים הלבנונים כדי לסרוק את כל השטח והמבנים ולאתר תשתיות טרור בדגש על התת קרקעי.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
פעילות חטיבת עציוני בדרום לבנון. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בלבנון/דובר צה"ל

מנות חמות בדרום לבנון

לפי הנחיה של ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה צה"ל יקיים מאמץ עילאי לאפשר לכל חיילי צה"ל בדרום לבנון לציין את חג ראש השנה, ובהתאם הועברו בצירי הלוגיסטיקה ארוחות חמות אל הלוחמים בכפרים הלבנונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully