וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: סרן בן ציון פלח, בן 21, נפל בקרב בדרום לבנון

עודכן לאחרונה: 4.10.2024 / 14:32

בן ציון פלח היה תושב ניצני עוז. הוא שירת כלוחם בגדוד 202 בחטיבת הצנחנים, ונפל אתמול בקרב בדרום לבנון. בן התחנך בפנימיה הצבאית בחיפה, והוא החלל ה-9 בין נופליה במלחמה. "הוא היה אהוד ואהוב מאוד בקרב חבריו והחניכים בפלוגה, הוא תמיד היה מוביל, ותמיד עם חיוך"

פעילות חטיבת עציוני בדרום לבנון/דובר צה"ל

סרן בן ציון פלח, בן 21 מניצני עוז, נפל אתמול בקרב בדרום לבנון, כך הותיר צה"ל לפרסום הערב (חמישי). פלח היה לוחם בגדוד 202 בחטיבת הצנחנים.

בן הוא בוגר מחזור ק"ב של בית הספר הריאלי בחיפה. הוא התחנך משנת 2018-2021 בפלוגת "דוד" של הפנימיה הצבאית לפיקוד שליד בית הספר הריאלי העברי בחיפה. הוא הנופל ה-9 של הפנימיה הצבאית במלחמת "חרבות ברזל" והקצין ה-8 בין נופלי הפנימייה במלחמה.

"בן בעיניי הוא התגלמות הנוער הישראלי היפה של היום, של החבר'ה הצעירים האלה שמבינים את צדקת הדרך, שמבינים מה הם עושים ומבינים שהם ממשיכי אותה דרך של לוחמי הפלמ"ח דרך טובי לוחמינו במלחמות ישראל", סיפר לוואלה מפקד הפנימייה, תת-אלוף במיל' ערן מקוב. "עכשיו זה הדור שלהם, התור שלהם והם עושים את זה בצורה שמאוד מעוררת הערכה".

"הוא היה נער מדהים, מלא חיים ומוטיבציה, ערכי ברמות על", הוסיף מקוב, "הוא תמיד חיפש מה לעשות, תמיד רצה לתרום ולהתנדב ותמיד עשה את זה בחן, בנועם הליכות ובחיוך כובש שהיה סימן ההיכר שלו. לאורך ההכרות שלי עם בן, כשהיה בי"ב אני זוכר שהוא היה חלק מהחבורה שמארגנת את המסעות בפנימייה, כשהבוגרים מובלים מסעות צבאיים. הוא היה בחבורה הזו שמתכננת את המסעות, והוא תמיד עשה את זה, מתוך כזו מחויבות, כזו דייקנות לפרטי פרטים - כולל בדיקת המסלול וסיורי ההכנה - ויחד עם זאת תמיד עם חיוך על הפנים. בחוגי הסיור שלנו הוא תמיד התנדב, והכל מתוך אהבת הארץ הגדולה שהייתה לו. הוא הגיע אלינו מניצני עוז, לימים הסתבר לי שהוא קיבל מאיתנו מכתב זימון לפנימייה, התייעץ עם סבא שלו ואז הסתבר לו שסבא שלו בוגר הפנימייה בתל אביב".

"הוא היה אהוד ואהוב מאד בקרב חבריו החניכים בפלוגה, הוא תמיד היה יוזם, תמיד מוביל. היה לי כל כך ברור שהוא יתגייס לצנחנים ושמהר מאד ייצא לפיקוד ויהיה קצין. היה לי ברור שהוא יוביל וילך בראש הכוח גם במשימות המסוכנות ביותר".

סרן בן ציון פלח שנפל בקרב בדרום לבנון. דובר צה"ל
סרן בן ציון פלח שנפל בקרב בדרום לבנון/דובר צה"ל

"היה לבן חיוך כזה מופלא שכולנו זוכרים", ספד לו מנדי רבינוביץ', מנהל החטיבה העליונה של בית הספר הריאלי העברי בחיפה, שהוא החלל ה -13 שלו במלחמה זו, "כשיצאנו מבית הוריו בניצני עוז אמרה לנו אימו מבעד לדמעות: 'הוא היה חוזר על הכל שוב ושוב, לא היה משנה דבר במסלול חייו'. אביו, בעוצמה אנושית אדירה אמר לכל מנחמיו: 'שלושה ילדים יש לי, כולם נלחמו בצפון, נתתי כל מה שיש לי, אין לי יותר'. חבריו מפלוגת 'דוד', יפים מתמיד, ישבו חבוקים וחזרו הבוקר לחזית. נתן יונתן ז"ל ספד לבנו ליאור שנפל ביומה הראשון של מלחמת יום הכיפורים: 'הוא נתן עוד לפני שהספיק לקבל'. בן וכל מאות נופלינו ומשפחותיהם השכולות במערכה הנוכחית נתנו והקריבו שלא כדי לקחת או לקבל.

ומה נותר לנו לתת להם? הבנים לא ישובו עוד. נותרה רק המשמעות. ומה ראוי שתהא- בניית דור מנהיגות חדש לארץ הזו, שישמור עליה ועל חיי ילדינו. יהי זכרו של בן פלח וכל גיבורינו ברוך, שנהיה ראויים להם ולמשפחותיהם, שיפה ושונה תהא השנה, אשר מתחילה לה היום. לו יהי".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
סרן בן ציון פלח שנפל בקרב בדרום לבנון. עמותת בוגרי הפנימיות הצבאיות, אתר רשמי
״היה לבן חיוך כזה מופלא שכולנו זוכרים״./אתר רשמי, עמותת בוגרי הפנימיות הצבאיות

רס"ן במיל' יניב רזניק, מנכ"ל עמותת "בהשקט ובבטחה", מסר: "קהילת בוגרי הפנימיות הצבאיות משתתפת בצער משפחת פלח ופלוגת "דוד" על נפילתו של סרן בן ציון פלח. עוד בתקופת התחנכותו, סומן בן כנער מבריק וחכם, שבחר להתגייס לחטיבת הצנחנים. בן הפך להיות קצין ערכי ומקצועי, שכל מי שפגש בו ישר זיהה את האדם העומד ממולו. בן הוא הנופל התשיעי של הפנימייה הצבאית במלחמת "חרבות ברזל" וכולנו תקווה שגם האחרון".

"עמותת בוגרי הפנימיות הצבאיות משתתפת בצער משפחת פלח עם נפילתו של בנם, סרן בן ציון פלח ז"ל".

"מועצה אזורית לב השרון אבלה ומרכינה ראש על נפילתו בקרב של סרן בן ציון פלח ז"ל, אשר חרף את נפשו למען ההגנה על ביטחון מדינת ישראל. מועצה אזורית לב השרון ותושביה כואבים את כאב המשפחה, מלווים אותה ומחבקים אותה בצערה הכבד מנשוא".

סרן בן ציון פלח שנפל בקרב בדרום לבנון. עמותת בוגרי הפנימיות הצבאיות, אתר רשמי
סרן בן ציון פלח שנפל בקרב בדרום לבנון/אתר רשמי, עמותת בוגרי הפנימיות הצבאיות

אתמול הותר לפרסום כי 8 לוחמי צה"ל נפלו בלבנון, בקרבות שונים. בצה"ל ביקשו להדגיש כי מותו של פלח אינו קשור באירוע הזה.

סרן הראל אטינגר, בן 23, מעלי, מפקד צוות ביחידת אגוז, סרן איתי אריאל גיאת, בן 23, משוהם, קצין בחיל ההנדסה הקרבית ביחידת יהל"ם, רס"ל נועם ברזילי, בן 22, מכוכב יאיר, לוחם ביחידת אגוז, רס"ל אור מנצור, בן 21, מבית אריה, לוחם ביחידת אגוז ורס"ל נזר איטקין, בן 21, מקרית אתא, לוחם ביחידת אגוז, עוצבת הקומנדו, נפלו בקרב בדרום לבנון. בזירה נוספת נפלו סמ"ר עלמקאן טרפה, בן 21, מירושלים וסמ"ר עידו ברויר, בן 21, מנס ציונה.

כמו כן, הותר אתמול לפרסום כי סרן איתן יצחק אוסטר, בן 22 ממודיעין-מכבים-רעות, מפקד צוות ביחידת אגוז, עוצבת הקומנדו, נהרג בהיתקלות עם מחבלים בלבנון.

בקרבות נפצעו קצין, 5 לוחמים וחובש קרבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully