וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטר מטאורים או מטח טילים? שמי ירדן בערב המתקפה האיראנית | תיעוד חדש

עודכן לאחרונה: 3.10.2024 / 10:35

בתיעוד חדש שמתפרסם ברשתות - צלם ירדני תפס את שמי המלכה ההאשמית באותו ערב דרמטי. בתיעוד ניתן לראות את הטילים שעושים את דרכם לישראל, בשני גלים נפרדים, כשהגל הראשון מסיבי יותר, כמו כן, ניתן לראות גם מספר יירוטים שבוצעו כבר בשמי ירדן | צפו

המתקפה האיראנית משמי ירדן/רשתות חברתיות

אם לא הייתם תושבי השכונה הקשוחה ששמה המזרח התיכון - עוד יכולתם להאמין שבתיעוד החדש שמופץ ברשות החברתיות, מוצג מטר מטאורים רומנטי שמאיר את שמי הלילה. בחזרה למציאות - מאות הבזקי האור שחותכים את השמיים ובמבט חטוף נראים כמו כוכבים נופלים - הם בעצם לא אחרת ממתקפת הטילים ששיגרה איראן לעבר מדינת ישראל ביום שלישי האחרון.

בתיעוד חדש שמתפרסם ברשתות - צלם ירדני תפס את שמי הממלכה ההאשמית באותו ערב דרמטי. בתיעוד ניתן לראות את הטילים שעושים את דרכם לישראל, בשני גלים נפרדים, כשהגל הראשון מסיבי יותר, כמו כן, ניתן לראות גם מספר יירוטים שבוצעו כבר בשמי ירדן.

יירוט טילים מאיראן מעל אשדוד, 1 באוקטובר 2024. אבי רוקח
יירוט טילים מאיראן מעל אשדוד, 1 באוקטובר 2024/אבי רוקח

ביום שלישי האחרון כאמור, אזעקות נשמעו בכל רחבי הארץ לאחר שמאות טילים בליסטיים שוגרו היישר מאיראן לעבר מדינת ישראל. הדי פיצוצים נשמעו באזורים רבים וזוהו גם פגיעות. פיקוד העורף הנחה את האזרחים להיכנס למרחבים מוגנים לכשעה. לפי ההערכות, כ-180 שיגורים זוהו ולמעלה מ-1,800 אזעקות נשמעו בעקבות המתקפה.

במהלך המתקפה, ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי הקבינט שהו בבונקר הממשלתי בירושלים. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, מסר הצהרה לתקשורת לאחר המתקפה ואמר: "לירי הזה יהיו השלכות ונפעל במקום ובזמן שנחליט. אנחנו לפני מלחמה רב-זירתית מזה זמן רב, הירי הזה היה רחב יותר מהפעם הקודמת אך בזכות האחריות של הציבור ושיתוף הפעולה עם השותפות שלנו - לא היו נפגעים".

לאחר המתקפה, המנהיג העליון של איראן, חמינאי, צייץ בשפה העברית: "בעזרת השם, מכות חזית ההתקוממות יהפכו חזקות וכואבות יותר על הגוף השחוק והנרקב של המשטר הציוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully