וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולל הגזעים האהובים: איזה כלבים הוטרינר המוביל מזהיר שלא לאמץ?

28.10.2024 / 0:07

לא מומלץ לכל בעלי הכלבים: הוטרינר ד"ר אלכס חיבר רשימה של חמישה גזעים של כלבים, כולל פופולרים מאוד שיש להרבה מאיתנו, שהוא ממליץ לא לאמץ בגלל בעיות הבריאות הלא פשוטות שיש להם

וטרינר ממליץ על 5 סוגי כלבים/@ben.the.vet

כמעט כל אחד יודע כי הכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם. אבל מסתבר שלא כל הכלבים עונים על ההגדרה הזאת. וטרינר בריטי, שעובד עם כל זני הכלבים, חשף איזה גזעים מומלץ שלא לאמץ, תוך שהוא מציין את בעיות הבריאות שלהם, שיגרמו לכם בסופו של דבר לכאב לב.

ד"ר אלכס קרואו, שיתף את התובנות שלו בסירטון בטיקטוק וביסס את הרשימה שלו על גזעי כלבים שהוא נתקל בהם בתדירות גבוהה יותר בתחום עבודתו לאורך השנים. תחת השם "חמישה גזעים שלא הייתי לוקח לבית שלי בתור וטרינר" ציין קרואו, שעובד כוטרינר ראשי בחברת נט וט, לפי מה שכתוב בדף הלינקדאין שלו, את הגזעים שהוא היה ממליץ גם לכם לא לקחת הביתה.

@alex_thevet

Here's 5 dog breeds that I personally wouldn't own as a veterinarian - I know this will be a controversial one but this is based on my years in clincial practice and seeing a wide range of different dogs with health issues; these breeds just seem to come in more often than others.     Many of the reasons I wouldn't have these breeds is due to their genetics and the way they have been bred. Many traits that we, as humans, consider cute such as flat faces or wrinkly skin lead to suffering of these animals. There should be more education around what taking one of these breeds of dog on involves.     Please note that this is different to if I were ADOPTING one of these dogs. I would happily adopt one of these breeds of dog if I knew I could give it a better life and make adjustments for their genetic limitations.     However, buying these breeds as puppies or breeding them just reinforces the issue - something that as a vet with animals welfare as a priority, I cannot get behind.     No hate on these dogs! They didn't ask to be born like this and every dog deserves to live a life free of suffering. But people should be more aware of what promoting the breeding of these dogs does for their welfare!

♬ original sound - Dr Alex Crow

שר פיי

"הקמטים בעור של כלב הסיני הזה הן מקור לבעיות בריאות רבות עבורם", אמר ד"ר אלכס, "בעוד שרבים מוצאים את הקמטים חמודים, הם יכולים לגרום לזיהומים חמורים בעור כאשר חיידקים נתקעים בין הקפלים ועלולים לגרום להתפתחות כיבים".

"הם גם נוטים לזיהומי אוזניים, כתוצאה מצינורות האוזניים הצרים שלהם," אמר הוטרינר. "כלבי השר פיי יכולים לסבול מבעיית היפוך עפעפיים שלעיתים רבות דורשת ניתוח כירורגי".

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
כלב שר פיי. ShutterStock
כלב שר פיי/ShutterStock

העור של כלבי השר-פיי עשוי לסבול ממספר רב של בעיות עור שונות ומצריך טיפול מניעתי רחב היקף. לפני מספר שנים הוצעה על ידי וטרינרים רשימה של טיפולים שוטפים מניעתיים שיכולה לעזור לו: רחצה תכופה,
הברשה יומית, הדברת פרעושים/קרציות מוחלטת, תזונה נכונה ןסביבה נקייה ובריאה.

בנוסף, הוא הסביר שכלבי השר פיי נוטים לסבול מקדחת השר פיי שמאופיינת בחום גבוה ונפיחות במפרקי העקב. הגורם למחלה אינו ידוע, אבל ישנו חשד שהמחלה תורשתית. מדובר במחלה מסוכנת, שכן היא עלולה לגרום לכשל כליות וכשל כבד וגורמת לרוב למוות בגיל צעיר של עד 6 שנים.

"כלבים בעלי פנים פחוסות"

כלבים בעלי פנים פחוסות - כמו בולדוג צרפתי, פאג ובוקסרים - היו גם ברשימה השלילית שלו, בגלל בעיות בדרכי הנשימה המקוצרות והדחוסות שלהם, המובילות לקשיי נשימה, התחממות יתר וריפלוקס חומצי. בעיות אלה יכולות להכביד על הארנק של הבעלים, מכיוון שהן לעיתים קרובות דורשות "ניתוח פולשני רק כדי לתקן", אמר הד"ר שהוסיך ש"הם גם סובלים מזיהומי עור ואוזניים, אלרגיות, ונוטים לבעיות עם עמוד השדרה שלהם. הם גם סובלים מבעיות עיניים בגלל 'עיניהם הבולטות'. לדעתי, אם כלב זקוק להליכים מרובים רק כדי לחיות חיים נורמליים, אז כנראה שלא כדאי שיהיה קיים".

עוד בנושא
וטרינר דירג: אלו חמשת גזעי הכלבים הטובים ביותר לגידול בבית

מחקר מצא מהו גזע הכלבים החכם ביותר - וזה לא בורדר קולי

כלבי פאג מטים את ראשם. Giphy
כלבי פאג מטים את ראשם/Giphy

רועה גרמני

ד"ר קרואו כלל ברשימה שלו גם את הרועה הגרמני הפופולרי, אך הודה כי התוספת הזו היא יותר 'דעה אישית' שלו. הוא הסביר כי הם "זקוקים לאורח חיים מאוד ספציפי כדי לשגשג" - והוא כולל כמויות גדולות של פעילות גופנית ו"גירוי מנטלי" - שחוסר שלהם עלול להוביל אצלם לחרדה ובעיות התנהגות.

כלב רועה גרמני נח על רצפת בית. Monika Wisniewska, ShutterStock
כלב רועה גרמני נח על רצפת בית/ShutterStock, Monika Wisniewska

ד"ר קרואו שיתף כי הוא גילה במשך השנים שרבים מהבעלים של רועים גרמניים לא הצליחו "לספק להם את אורח החיים שהם זקוקים לו". הוא הוסיף כי הם נוטים לסבול מ"דיספלזיה של מפרק הירך והמרפק, ובעיות מפרקים אחרות".

דני ענק

כלב גדול נוסף שהוא הזהיר מפניו היה הדני הענק, מכיוון שה'ענקים העדינים' בללו נוטים לסבול מצב לב הידוע בשם קרדיומיופתיה מוגדלת - מחלה בה שריר הלב נפגע ומתדלדל, חדרי הלב מתרחבים וכושר ההתכווצות של הלב יורד. הוא הסביר שבמקרה של היעדר טיפול המחל הזו גורמת למוות והטיפול הנדרש הוא צילומי רנטגן ואקו-לב, טיפול תרופתי יומיומי קבוע וביקורות תקופתיות למעקב.

הוא גם ציין את תוחלת החיים הממוצעת הקצרה שלהם, לרוב 7 עד 8 שנים, הנובעת מהגודל העצום שלהם. "פשוט יהיה לי קשה להיפרד מחבר אחרי זמן כה קצר, במיוחד כיון שהם בעלי מזג כל כך נחמד" הסביר הד"ר.

כלב דני ענק. ShutterStock
כלב דני ענק/ShutterStock

תחש

הוטרינר סיכם את הרשימה שלו עם הגזע האהוב זה, שנכנס לרשימה בגלל צורתו. "גבם הארוך ורגליהם הקצרות הופכים אותם לפגיעים ל'בעיות גב חמורות', כמו פריצת דיסק. הם גם יכולים לסבול מבעיות מפרקים ומצב עיניים תורשתי הידוע בשם ניוון רשתית מתקדם"

כלב תחש שחור בדשא. ShutterStock
כלב תחש שחור בדשא/ShutterStock

"בעוד שהם אכן בעלי אישיות מקסימה, צורת גופם פשוט גורמת להם לרבות מבעיות הבריאות הללו, ואני פשוט מוצא את זה קורע לב לראות אותם עוברים את כל זה, פשוט בגלל איך שהם נוצרו", אמר ד"ר קרואו.

למרות האזהרות של הוטרינר אנחנו ממליצים לכם לאמץ איזה סוג כלב שתרצו - האהבה שתקבלו ממנו בתמורה שווה את הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully