וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וטרינר דירג: אלו חמשת גזעי הכלבים הטובים ביותר לגידול בבית

24.10.2022 / 0:01

וטרינר בשם בן פרסם סרטון שבו הוא דירג את חמשת הגזעים המועדפים עליו לפי הסדר. הוא ציין שזו דעתו האישית בלבד, אבל מנה את החסרונות ובעיקר היתרונות של כל גזע - ואין מצב שתנחשו מה במקום הראשון

וטרינר ממליץ על 5 סוגי כלבים/@ben.the.vet

יש לכם כלב בבית? אם כן, האייטם הזה עשוי לעניין אתכם ואולי אפילו לגרום לכם להיות גאים בחבר הכי טוב שלכם (או לכעוס מאוד עלינו ועל מי שפירסם את הסרטון).

וטרינר העלה לטיקטוק סרטון שבו הוא מדרג את מה שהוא הגדיר כחמשת גזעי הכלבים המועדפים עליו. הוא יצר סערה ועורר עליו הרבה מאוד תגובות נזעמות - למרות שהוא הבהיר שמדובר בדעתו האישית בלבד ושלא בהכרח מדובר בגזעים הכי טובים או הכי בריאים, אך אלו הגזעים שהוא היה מעדיף לגדל בעצמו.

אז בואו נתחיל בדירוג שלו ונראה האם זה יעצבן גם אתכם - ונציין גם שמדובר בכלבים שפופולריים במיוחד בבריטניה, ארץ מוצאו של בן.

כלב גרייהאונד. Giphy
במקום החמישי - הגרייהאונד/Giphy

5. הגרייהאונד


במקום החמישי ברשימה נמצא הגרייהאונד, ששייך למשפחת כלבי הרוח ונחשב לכלב המהיר ביותר. בן הווטרינר טוען שיש לכלבים האלו "חיבור טוב לבני אדם" והם זקוקים בדרך כלל לבית אחרי ש"קריירת המירוץ" שלהם מסתיימת. "הם אולי לא נראים כלבים שמתרפקים, אבל הם מאוד עדינים", אומר בן, "הם ייצאו בכיף להליכה בחוץ והם גם ישמחו להזדמנות לרוץ מהר בחוץ אז תנו להם אפשרות לעשות את זה". טיפ נוסף שיש לו לבעלי כלבים כאלו: השיניים שלהם בדרך כלל במצב לא טוב, לכן תעשו מאמץ לצחצח להם שיניים מדי פעם.

4. בדלינגטון טרייר

בן דירג את כלבי הטרייר במקום הרביעי ותיאר אותם כ"בחירה מושלמת עבור בעלים שמחפשים כלבי מחמד קטנים". בהשוואה לכלבי טרייר אחרים, לגזע הזה יש חיבור חזק לבני אדם. יתרון נוסף שלהם הוא שהם די חסונים, בריאים וחכמים.

3. ויסלה

הויסלה (מבוטא כ-"ויז'לה") הוא גזע פחות מוכר לבריטים אבל דווקא כן לישראלים ומקורו בהונגריה, שם הוא הכלב הלאומי, ופירוש השם בהונגרית (Vizsla) הוא עירני.

בן מסביר שמדובר בגזע עם טמפרמנט מאוד חיובי וחמוד. "זו בחירה טובה משום שאין הרבה כלבים מהגזע הזה, אבל אלו שפגשתי יש להם טמפרמנט נהדר", הסביר בן. עוד נקודה שצריך לדעת על הגזע החום בדרך כלל של הכלב הזה הוא שהם זקוקים להרבה תרגילי התעמלות ולכן צריך לקחת אותם להרבה הליכות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

צפו בסרטון ההסברים של בן הוטרינר

@ben.the.vet By popular demand - here are 5 dog breeds I would personally consider as a vet getting a dog #dogsoftiktok #veterinary #learnontiktok #woof #benthevet ♬ MOMENTS IN LIFE - Turreekk

2. לברדור

במקום השני מדורג הלברדור הנפוץ. על פי בן מדובר בגזע עדין, מלא חיבה, נאמן ומצחיק. בעיקר מדובר בכלב מאוד משפחתי. בן מסייג את עצמו בכך שהוא טוען שמבחינה גנטית יש להם כמה בעיות רפואיות, כשהבעיה הגדולה ביותר היא כאבים במפרקים וכן בעיות של השמנה וגם יש להקפיד על קיצוץ תכוף של הפרווה כדי להימנע מנשירה.

1. כלב מונגרל

מדובר בכלב מעורב שאינו שייך לגזע מוכר רשמי אחד ואינו תוצאה של גידול מכוון. בן טוען שכלבים מעורבים הם הכי בריאים. "החיסרון שלהם היא העובדה שהם בלתי צפויים לעומת כלבים אחרים", טוען בן, "אבל אתה מקבל כלב מגוון מבחינה גנטית שהרבה פחות נוטה לחלות ושיש לו מאפיינים שעוברים בירושה ועבורי זה מאוד חשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully