וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדוע שם נכשלנו ובצפון הצלחנו?": ועדת החקירה האזרחית הודיעה על עצירת פעילותה

עודכן לאחרונה: 1.10.2024 / 10:27

לפי חברי הוועדה, התברר בשיחות עם נבחרי ציבור שונים כי עם פתיחת מושב החורף של הכנסת ישנה כוונה להקים ערכאה חדשה שתחקור את האסון. "אין לנו צל של ספק לגבי חוסר הנכונות של ממשלת ישראל להקים את הוועדה", נמסר. "אנו עוצרים לטובת כתיבת דוח והצגת מסקנותיו לציבור"

יום עדויות מיוחד בנושא התצפיתניות הגיבורות מבסיס נחל עוז/ועדת חקירה אזרחית

אחרי שהאזינה לכ-130 עדויות, ועדת החקירה האזרחית למחדל 7 באוקטובר מודיעה הבוקר (שלישי) על עצירת פעילותה. זאת, לפי חברי הוועדה, לאחר שהתברר בשיחות עם נבחרי ציבור שונים כי עם פתיחת מושב החורף של הכנסת ישנה כוונה לשנות את חוק ועדת החקירה הממלכתית ולהקים ערכאה חדשה שתחקור את האסון.

יו"ר מטה ועדת החקירה האזרחית לאסון 7 באוקטובר עופר רוזנבאום אמר כי לציבור מגיע תשובות. "לפני חודשיים וחצי קמה ועדת החקירה לחקר אסון ה-7.10", אמר. "מאז הקמתה שמעה הוועדה מאות שעות עדויות, ונחשפה באופן אישי ובלתי תלוי למימדי האסון האדיר. למדנו עד כמה חוסר המוכנות הביא לפגיעה קשה גם לאחר ה-7.10, ועד כמה היו אלו האזרחים שנתרמו, שתרמו, שמילאו את מקומה של המדינה ביותר מדי מקומות, ועדיין עושים זאת. מעל כל אלו מרחפת מילה אחת, שהפכה כמעט גסה בשנה האחרונה, והיא אחריות".

חברי ועדת החקירה האזרחית ל-7 באוקטובר.18 ביולי 2024. אורי סלע
אהוד ברק מעיד בוועדת החקירה האזרחית/אורי סלע

"הצטערנו לגלות שבשעה שאנחנו רודפים אחרי האמת, אחרי תשובות, אחרי האחריות, יש כאלה שבורחים ממנה", המשיך רוזנבאום. "נדהמנו לגלות שבשעה שאנחנו פועלים שאסון כזה לא יקרה עוד לעולם, גורמים בממשלה פעלו ועדיין פועלים כדי לנסות ולעצור אותנו. בשעה שרוב מוחלט של אזרחי ישראל דורשים הקמת ועדת חקירה ממלכתית, יש מי שמנסים לחפש קיצורי דרך, למרוח זמן בציפייה שהציבור ישראלי ישכח. אני רוצה להיות ברור - הציבור הישראלי לא ישכח. לציבור הישראלי מגיעות תשובות, ולמשפחות השכולות מגיעה נחמה, וזו בדיוק הסיבה שקמנו".

רוזנבאום אמר כי אי הקמת הוועדה היא הסיבה שעצרו את פעילות הוועדה. "אין לנו צל של ספק לגבי חוסר הנכונות של ממשלת ישראל להקים את אותה ועדה, שכולנו כל כך זקוקים לה. חוסר הנכונות הזה, חוסר האמון של הציבור הישראלי, חוסר הצדק כלפי משפחות הקורבנות, אלו בדיוק הסיבות שבגללן אנו מודיעים היום על עצירת פעילותה השוטפת של הוועדה לטובת כתיבת דוח והצגת מסקנותיו לציבור. הוועדה תתכנס בשבועות הקרובים באופן פרטי לכתיבת דוח, ובסיומם תדווח על ממצאיו לציבור".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
חברי ועדת החקירה האזרחית ל-7 באוקטובר.18 ביולי 2024. אורי סלע
חברי ועדת החקירה האזרחית ל-7 באוקטובר/אורי סלע

איל אשל, אביה של התצפיתנית רוני אשל שנפלה במוצב נחל עוז שאל איך נכשלנו בדרום מול ההצלחות האחרונות בדרום. "אסור לנו לשכוח כי במנהרות החמאס נמקים כעת 101 חטופים מאז אותו יום ארור של ה-7.10", אמר. "ביום השואה ההוא, לפני שנה, קולן של רוני וחברותיה הגיבורות נדם לעד. אך אל תטעו, קולן ימשיך להדהד לעולמי עד. בעוד כשבוע נציין כולנו את יום השנה לאסון הנורא ביותר שידע העם היהודי מיום הקמת מדינת ישראל. אך עד כה, לצערי הרב, לא קמה ועדת חקירה ממלכתית שתאפשר לנו להתחיל את תהליך התיקון וההחלמה שכל כך נדרשים לנו כעת שחפץ בחיים. היכולות המרשימות בצפון בשבועיים האחרונים מחדדות עוד יותר את הצורך לחקור, ללמוד ולהפיק לקחים מה קרה לנו באותה שבת ארורה. מדוע שם נכשלנו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully