וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט פוגלמן פורש מביהמ"ש העליון: 5 הערות על כהונתו בשנה האחרונה והסוערת

עודכן לאחרונה: 1.10.2024 / 10:37

פוגלמן מצא את עצמו, בעל כורחו, כממלא מקום נשיא בית המשפט העליון. היום, ייערך עבורו טקס פרידה בנוכחות שופטי בעליון בדימוס ונציגים ממערכת המשפט. מה צפוי להיות בטקס? מי ינאם? ומי יעדר? | וואלה עושה לכם סדר לקראת הטקס

בג"ץ דן בעתירה נגד ההחלטה של השר לוין בפרשת הרוגלות/הרשות השופטת

עשרה ימים לאחר אסון 7 באוקטובר, השופט עוזי פוגלמן החל לכהן בתפקיד ממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, והיום (שלישי) בשעה 11:00 ייערך עבורו טקס פרידה.

פוגלמן נכנס בעל כורחו לנעליה של הנשיאה בדימוס אסתר חיות לאחר שהגיעה לגיל פרישה הקבוע בחוק, וכן כי שר המשפטים יריב לוין סירב להעלות להצבעה בפני הוועדה לבחירת שופטים את שמו של השופט יצחק עמית, שעל פי שיטת הסניורטי, כלומר שיטה שקובעת שהשופט הוותיק ביותר מתמנה להיות נשיא בית המשפט, אמור להיות נשיא בית המשפט העליון.

עוזי פוגלמן,דיון בעתירות נגד הממשלה בנושא גיוס תלמידי ישיבות חרדים, ביהמ"ש העליון, 26 בפברואר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
יפרוש בתום שנה סוערת. השופט עוזי פוגלמן/פלאש 90, יונתן זינדל

חמש הערות לסיכום שנתו הסוערת:

פסק הדין המשמעותי ביותר: פוגלמן כתב לבדו את פסק הדין בבג"ץ גיוס תלמידי הישיבות שקבע כי מאחר שאין חוק שמסדיר את דחיית הגיוס של תלמידי הישיבות, על המדינה מוטלת החובה לגייסם. בנוסף, נקבע בפסק הדין שייזכר לדורו כי נאסר על המדינה לתקצב את הישיבות או כל מוסד אחר שמעניק הטבה כספית לתלמיד ישיבה שאמור להיות מגויס.

היחסים עם השר לוין: פוגלמן נחשב לאדם עם מזג נוח אך נראה שהיחסים בינו לבין השר לוין עלו על שרטון. בתגובה שהגיש לאחרונה השר לוין לבג"ץ בעתירה שעסקה במינוי שופטים על ידי הוועדה כתב: "לא מתקיים כל שיח בין נציגי מערכת המשפט בוועדה לבין השר". עם זאת, הבוקר נודע כי לוין החליט להגיע לטקס, אך לא יישא דברים.

מי ינאם בטקס: היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, היועצת המשפטית לכנסת שגית אפיק, ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר, השופט יצחק עמית וממלא מקום נשיא בית המשפט העליון עוזי פוגלמן. טקס הפרידה אמור להיות מפגן כוח של מערכת המשפט וצפויים להגיע שופטי עליון בדימוס.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
השופט יצחק עמית, עתירה בנושא הקמת ועדת הבדיקה הממשלתית בעניין הרוגלות, ביהמ"ש העליון, 23 בספטמבר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
ישמש כממלא מקום נשיא בית המשפט העליון. השופט יצחק עמית/פלאש 90, יונתן זינדל

אירועי פרישה קודמים: בעבר, שרי המשפטים היו מגיעים לטקסים ואף נואמים. למשל, בטקס הפרידה מנשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש בשנת 2012, והחלפתה בידי אשר גרוניס, הגיע לא אחר מאשר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר את המילים הבאות שנשמעות היום דמיוניות: "אני חושב שעצמאות בית המשפט היא דבר מובנה והכרחי. בישראל בית המשפט היה, הינו ויישאר עצמאי. כל ניסיון להביא דברים שיפגעו בעצמאות בית המשפט נופלים. גנזתי כל הצעה שנועדה לפגוע או לקצץ בכל צורה שהיא בעצמאותו של בית המשפט".

מי יחליף אותו: מי שימלא את מקומו של פוגלמן הוא השופט עמית שאמור להתמנות לפי שיטת הסניוריטי לנשיא בית המשפט העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully