וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של אהוד גולדווסר: "היה צריך לחסל את נסראללה הרבה קודם"

עודכן לאחרונה: 29.9.2024 / 16:43

מיקי, אמו של אהוד גולדווסר שנחטף בידי חיזבאללה ב-2006, שתתה כוסית ויסקי כשנודע על חיסול מזכ"ל הארגון. "יש לי נחמה שהוא איננו, לטובת המדינה ולא רק לטובת אודי", היא מספרת, "אבל הוא רק נתן פקודה. כשהאנשים שביצעו פגשו את הבתולות למעלה, זה היה חשוב לי יותר"

בווידאו: חיזבאללה חושף את ההכנות לחטיפת גולדווסר ורגב במלחמת לבנון השנייה/תיעוד ברשתות חברתיות ערביות

ההודעה על חיסול נסראללה תפסה את מיקי גולדווסר בדרום, אצל גדי יבדל"א, אחיו הצעיר של אודי. בהתחלה נדמה שהיא לא מבינה מדוע פניתי אליה. "כן, הוא האיש שרצח את הבן שלי. זו השורה התחתונה", היא אומרת בסוף, "אבל אני לא רוצה כל כך לחשוב על זה. היום החיים שלי נתונים רק לחטופים בעזה. צריך לשמוע את הזעקה העולה מהם. צריך לדבר על זה ועל איך פותרים את זה. זה הרבה יותר חמור, אפילו. אני זעקתי זעקה בזמנו, אז אני יודעת".

כן, כשנודע דבר החיסול היא שתתה עם הבן גדי כוסית ויסקי; ולמחרת בשבת, עם אישור דובר צה"ל שאימת את החיסול, היא שתתה אחת נוספת. "היה צריך לחסל את נסראללה הרבה קודם", היא אומרת לוואלה, "לא היה צריך לתת לו בכלל להתפתח".

מיקי גולדווסר, אמו של אוהד גולדווסר נואמת בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בכפר תבור, 8 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
"היום החיים שלי נתונים לחטופים בעזה, גם אני זעקתי זעקה". מיקי גולדווסר עם תמונת בנה/אתר רשמי, ללא
אהוד גולדווסר,חייל ישראלי שנחטף על ידי ארגון הטרור חזבאללה כחלק מאירוע חטיפת חיילי צה"ל בגבול ישראל–לבנון.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"לא רק נסראללה אשם בחטיפה שלו, היה מחדל גם מצידנו". אהוד גולדווסר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בכלל, יש לא מעט דברים שלדעתה היה צריך לעשות קודם. "נסראללה הוא האשם העיקרי, אבל זה לא מוחק אשמה מדמויות בעם שלי. חיזבאללה חטף את אודי ואלדד (רגב; י"א) לא בגלל שהוא הבן שלי, אלא כדי לשחרר את סמיר קונטאר, שאותו הוא ביקש כבר קודם בפרשת טננבאום. ואם היו משחררים אותו, אז ספק אם הוא היה עושה עוד חטיפה", טוענת גולדווסר, "הגבול הזה היה שקט יחסית. מלחמת לבנון השנייה פרצה רק אחר כך, אבל מחדלים היו כבר אז. הקו הארור הזה לא היה מאובטח כמו שצריך, ולא מתוצפת כמו שצריך, והכול שם היה שגיאה על גבי שגיאה על גבי שגיאה. יושבים באולפנים כל האלופים במילואים ומדברים ביוהרה כידענים גדולים, אבל הם היו שותפים גם למחדלים. לא רק נסראללה אשם".

"וזה כמובן לא רק הוא. הוא אולי נתן את הפקודה, אבל היו אנשים שהיו בביצוע, וכשהם יצאו לכיוון הבתולות שלהם שם למעלה, זה היה יותר משמעותי בשבילי. בדרך היו גם עוד, כמו עימאד מורנייה. היו עוד שניים שהשתתפו במבצע, היו אחרים, אז בשבילי זה כנראה היה תהליך".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בעצרת בביירות, 2013. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
"החיסול שלו מעורר בי הקלה". מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס
סמיר קונטאר. צילום:  Salah Malkawi/Getty Images, עיבוד תמונה
"אם היו משחררים אותו, ספק אם היתה עוד חטיפה". סמיר קונטאר/עיבוד תמונה, צילום: Salah Malkawi/Getty Images

גולדווסר מסבירה כי מבחינתה, "נסראללה היה משהו עלום יותר שנתן את הפקודות מלמעלה. הוא משמעותי בשבילי, אבל לא מבחינת המקרה הפרטי שלי אלא מבחינת הסדרים במזרח התיכון. אין כמובן לשכוח את הארגון הזה, אף יום ואף שבוע חודש או שנה ככל שהזמן עובר. עם החיסול של נסראללה יש לי הקלה, לא קטנה ולא מסוימת ולא רק בגלל אודי, כי עכשיו דברים יכולים להשתנות לטובת מדינת ישראל. אבל זה יקרה רק אם נפעל בחוכמה, ולא ביוהרה ולא בפזיזות, ונדע לשקול את הדברים. אז יש לי נחמה שהאיש הזה איננו. זה לטובת מדינת ישראל כולה, לא רק לטובת אודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully