וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש גם כאלה: הח"כ לשעבר שהספיד את נסראללה - "מנהיג יוצא דופן"

עודכן לאחרונה: 29.9.2024 / 18:17

בזמן שישראלים רבים הרימו 'לחיים' לנוכח החיסול, ולא מעט חגגו גם בסוריה ואף בלבנון, הח"כ לשעבר מסיעת חד"ש דווקא ספד למזכ"ל חיזבאללה. בפוסט פייסבוק תיאר אותו כמנהיג ש"הקים תרבות של מאבק התנגדות, שנשאה על כתפיה את שאיפותיהם של עמים הנאבקים לשחרורם"

תושבים בנהריה צוהלים ממרפסותיהם לאחר חיסול נסראללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ישראלים רבים חגגו וצהלו על הבשורה על חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. אזרחים תועדו שותים, רוקדים, שרים וצוהלים ברחבי הארץ, כמו גם באולפני החדשות. אמנם, לא כולם הרגישו עליצות לנוכח הפעולה הדרמטית. חבר הכנסת לשעבר עיסאם מח'ול (חד"ש) פרסם אתמול (שבת) בפייסבוק תגובה אבלה על מותו של מנהיג חיזבאללה ב-30 השנים האחרונות. מח'ול, תושב חיפה, הספיד את "כבודו סייד חסן נסראללה", במילים "מנהיג יוצא דופן", אשר "ליבה את שאיפות המדוכאים", ו"הקים תרבות של מאבק התנגדות, שנשאה על כתפיה את שאיפותיהם של עמים הנאבקים לשחרורם הלאומי והחברתי". הוא כתב כי "במהלך חייו, כמו במותו, חסן נסראללה מילא את העולם וכבש את האנשים, והוא יצא גדול יותר מהמתנקשים בו, מהפוליטיקאים הקטנים ואנשי הצבא האובססיביים למלחמה ולפשעי מלחמה".

עיסאם מח'ול במהלך הפגנה על הארכת מעצרו של אחיו אמיר מחו'ל, מאי 2010. אורי לנץ
עיסאם מח'ול במהלך הפגנה על הארכת מעצרו של אחיו אמיר מחו'ל, מאי 2010/אורי לנץ

עיסאם מח'ול הוא אחיו של הסופר אמיר מח'ול, אשר הורשע בשנת 2011 בריגול לטובת חיזבאללה, ונדון ל-9 שנות מאסר. במהלך חקירתו הודה מח'ול כי בשנת 2008 נפגש בדנמרק עם מפעיל סוכנים של חזבאללה והסכים לאסוף מודיעין בישראל עבור חיזבאללה, אולם לאחר הגשת כתב האישום טען שההודאה נמסרה תחת לחץ. ב-27 באוקטובר 2010 הודה מח'ול בבית המשפט, במסגרת עסקת טיעון, בעבירות ריגול וריגול חמור, מגע עם סוכן חוץ וקשירת קשר לסייע לאויב. הוא שוחרר מהכלא במאי 2019.

בתגובה לשאלת וואלה, הסביר עיסאם מח'ול כי הוא מפרסם בדרך כלל כחוקר בעניינים היסטוריים ומדיניים "מעין ניתוח ראשוני בעניין התפתחויות בעלות השלכות. פוסט של הערכת מצב אם תרצה".

"זה היה ניתוח לאירוע, לאיש, להשפעתו, לחשיבותו, לאופיו ולמשמעות המהלך". לדבריו, "אינני חושב שאפשר לחלוק על כך. בטח לא על אמינותו, שהיא עולה על אמינותו של נתניהו בעיני הישראלים עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully