וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר טיעון עם מח'ול - הודה בריגול לחיזבאללה

קובי מנדל

27.10.2010 / 13:15

הסופר והפעיל הפוליטי אמיר מח'ול הודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של מגע עם סוכן חוץ ובריגול למען חיזבאללה. התביעה דורשת עונש של 10 שנות מאסר בפועל. ההסדר כפוף את אישור ביהמ"ש

מערכת וואלה!

(הערוץ הראשון)

הפרקליטות והסופר אמיר מחו'ל חתמו בצהריים (רביעי) על הסדר טיעון. בעקבות כך הודה מח'ול והורשע בבית המשפט המחוזי בחיפה בעובדות כתב האישום שנחתם, לאחר משא ומתן שנערך בין הצדדים לבקשת ההגנה. הסדר הטיעון כפוף את אישורו של בית המשפט. מח'ול הודה והורשע בעבירות של מגע עם סוכן חוץ, קשר לסייע לאויב במלחמה, ריגול וריגול חמור - כל זאת בגין פעילותו לטובת ארגון החיזבאללה. עם זאת, בכתב האישום המתוקן הושמט הסעיף של סיוע לאויב במלחמה. הפרקליטות תבקש להטיל על מח'ול עונש של 10 שנות מאסר בפועל, בעוד שההגנה תבקש להטיל עליו עונש של 7 שנות מאסר בפועל וכן מאסר על תנאי לשיקול דעת ביהמ"ש.

מהפרקליטות נמסר כי "המדובר להבנתנו, בהסדר טיעון ראוי ומאוזן, שבמסגרתו, נשקלו מחד גיסא חומרת העבירות ומאידך גיסא נסיבותיו האישיות (בין היתר, מעמדו הציבורי של הנאשם בקרב המגזר הערבי) וחרושת השמועות שסבבה עד כה את ההליך המשפטי נגדו על כל המשתמע מכך לעניין השפעתה על מרקם היחסים בין הציבור הערבי והיהודי במדינה, סברנו כי ישנה חשיבות לכך שהרשעת הנאשם תבוסס על הודאתו באשמות המיוחסות לו, תוך נטילת אחריות מצדו, וזאת להבדיל מהרשעה אשר תגיע בסופו של הליך משפטי ארוך".

עוד נמסר מהפרקליטות כי "למעשה, למן מעצרו של הנאשם הופצו בקרב הציבור בארץ ובחו"ל, טענות לפיהן המעצר מהווה חלק מרדיפתו הפוליטית של הנאשם, כאשר ההליך המשפטי הוצג כניסיון לבוא חשבון עם אדם חף מפשע על רקע פעילותו הציבורית. עוד הופצו שמועות חסרות בסיס בדבר אמצעים פסולים שהופעלו כביכול על הנאשם ע"י רשויות החקירה (השב"כ והמשטרה) כדי לחלץ מפיו הודאת שווא".

אמיר מח'ול, סופר ויו"ר איתג'אה, עמותת הגג של העמותות הערביות בישראל, הואשם בחודש מאי במספר עבירות ביטחונית. העבירות המיוחסות לו: ריגול חמור, מגע עם סוכן חוץ, קשירת קשר לסיוע לאויב וסיוע לאויב בזמן מלחמה. לפי כתב האישום, נפגש מח'ול במהלך שנת 2008 עם סוכן חיזבאללה בדנמרק והביע הסכמה לשמש כמקור מידע חשאי עבור הארגון השיעי. מח'ול, בן 52, נעצר בתחילת חודש מאי על ידי השב"כ והמפלג הכלכלי-בטחוני ביחידה הארצית לחשיפת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully