וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך ניסה השר לוין לעורר התנגדות ציבורית נגד המועמדים לתפקיד נשיא העליון

עודכן לאחרונה: 29.9.2024 / 16:03

יועמ"ש מערכת בתי המשפט במכתב חריף: קריאת השר לוין לציבור להגיש התנגדויות למועמדים לתפקיד נשיא העליון - חסרת תקדים. וגם: האם שר המשפטים יגיע לטקס הפרידה של מ"מ נשיא העליון השבוע?

תגובת שר המשפטים יריב לוין בנוגע להחלטת בג"ץ. 8 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

לוין, התרגיל עם המועמדים לתפקיד נשיא ביהמ"ש העליון - והביקורת: מכתב חריף מטעמו של היועץ המשפטי למערכת בתי המשפט, עו"ד ברק לייזר, שבו הוא מותח ביקורת על התנהגותו של שר המשפטים יריב לוין, נשלח אל עו"ד שחר בן מאיר.

בן מאיר פנה ליועמ"ש בתי המשפט בעניין פרסום שמות כלל שופטי בית המשפט העליון על ידי שר המשפטים כמועמדים לתפקיד נשיא בית המשפט העליון. יממה לאחר מכן, רוב השופטים ששמותיהם נכללו ברשימה של לוין, הסירו את המועמדותם.

במכתב כותב לייזר כי לוין פרסם את שמות שופטי העליון על דעת עצמו, ובלי לעבור דרך מזכירות הוועדה שנמצאת במערכת בתי המשפט, ולכן הנוסח של פרסום שמות השופטים כלל גם קריאה לציבור להגיש התנגדויות למועמדות אותם השופטים, דבר שלא אירע בעבר. "אכן, נוסח ההודעה לא כלל בעבר הזמנה של הציבור להגיש התנגדויות, כפי שנעשה במקרה דנן. ברם, בפועל, מקום שהיתה מוגשת התנגדות, היא היתה נדונה כמקובל במליאת הוועדה", כתב לייזר.

שר המשפטים יריב לוין במליאת הכנסת 24 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"פרסם את שמות שופטי העליון על דעת עצמו". שר המשפטים יריב לוין/פלאש 90, יונתן זינדל

לייזר אף התייחס להודעת השר לוין מהשבוע שעבר. "החוק ברור מאוד. השר מתכוון לדון בהתנגדויות הרבות שהוגשו ביחס לכל המועמדים". בהקשר הזה ציין לייזר כי "אמנם לאחרונה נטען כי יש מי שסבור שאפשר לדון במועמדותם של שופטים, חרף העובדה שאלה ביקשו שלא לדון במועמדותם ובכלל זה לדון בהסתייגויות שהוגשו אודותיהם; וכן שישנה כוונה לקיים בהקשר זה דיון במתכונת שימוע פומבי. בהקשר זה אני מוצא חובה לציין, כי מדובר בטענות מופרכות ונעדרות כל בסיס משפטי".

לדבריו, "הטענה לפיה ניתן למנות אדם לתפקיד ציבורי ללא הסכמתו, היא לא רק תלושה מהמציאות, היא אף עומדת בניגוד לכללי המשפט המנהלי המחייב אמון ציבורי בנושאי המשרה".

בתוך כך, ביום שלישי הקרוב יערך טקס הפרידה מממלא מקום נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן. נכון למועד כתיבת שורות אלה, השר לוין לא אישר את הגעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully