וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן לשעבר בעדות מטלטלת: כך התנהלו ישיבות הקבינט

עודכן לאחרונה: 29.9.2024 / 14:10

אלוף במיל' עמוס מלכא חושף בעדותו לפני ועדת החקירה האזרחית: בכל שנת 2023 היו אולי 3-4 ישיבות קבינט בלבד. "בעבר ראש אמ"ן היה יושב עם רה"מ פעם-פעמיים בחודש; חליוה נפגש עם נתניהו פעם אחת בלבד"

ראש אמ"ן לשעבר עמוס מלכא בוועדת החקירה האזרחית/ועדת החקירה האזרחית לאסון ה-7.10

"ראשי ממשלה קודמים נפגשו עם ראש אמ"ן בין פעם לפעמיים בחודש. במהלך 2023 ראש אמ"ן הקודם חליוה זומן לפגישה כזאת פעם אחת בלבד. השגרה הזאת בוטלה", כך מגלה ראש אמ"ן לשעבר עמוס מלכא בעדותו בפני ועדת החקירה האזרחית לאסון ב-7 באוקטובר.

"אני רוצה לשקף לכם את האג'נדה הביטחונית בשגרה. הרוטינה הביטחונית-מודיעינית שהיתה במהלך הקדנציה שלי. כל יום רביעי, ברזל, בשעה 9:00 בבוקר היה מתכנס הקבינט בין אם יש מתיחות, ובין אם אין מתיחות", סיפר מלכא. לדבריו, בדיון השתתפו באופן קבוע הרמטכ"ל, ראש אמ"ן וחברי הקבינט. "יש 52 שבועות בשנה. אם נוריד 12 שבועות שראש הממשלה לא בארץ מסיבות כאלה ואחרות, זה משאיר אותנו עם בין 35-40 ישיבות בשנה, שלוש שעות כל ישיבה. במהלך 2023, ואת זה אתם יכולים לבדוק, היו אולי 3-4 ישיבות קבינט בלבד... התוכן היה תוכן רדוד, בוודאי מול האתגר שבו עמדה ישראל במהלך 2023".

עמוס מלכא בועידת החקירה האזרחית, 29 בספטמבר 2024. ועדת החקירה האזרחית לאסון ה-7.10, אתר רשמי
עמוס מלכא בועידת החקירה האזרחית, 29 בספטמבר 2024/אתר רשמי, ועדת החקירה האזרחית לאסון ה-7.10

פגישה אחת בלבד

באשר לקיום פגישות "אחד על אחד" של ראש הממשלה עם ראש אמ"ן, סיפר מלכא כי "אצל חלק מראשי הממשלה זה היה פעם בשבועיים, אצל אחרים פעם בחודש - כשלכל אורך הפגישה נמצאת קצרנית, ובחלק מסוים נמצא המזכיר הצבאי. במהלך 2023 ראש אמ"ן הקודם, האלוף חליוה, זומן לפגישה כזאת פעם אחת בלבד בשבוע שבו נכנס ראש הממשלה לתפקידו".

התייחסות לאירועי ה-7 באוקטובר אמר ראש אמ"ן לשעבר, כי זאת היתה "קריסת מערכות כוללת של כל המערכות - המדינית, המודיעינית והמבצעית. יש כאן כשל מבצעי מוחלט של הצבא. לכן אמרתי בפתיחה שזה שאני מבקר את הדרג המדיני לא מוריד כהוא זה מביקורתי על הצבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully