וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפרסום בוואלה: נתן הקטן ואמו לא יגורשו מישראל

עודכן לאחרונה: 29.9.2024 / 13:58

לאחר חודשים של מאבק, רשות האוכלוסין וההגירה שינתה את דעתה תאפשר לנתן ירושלמי בן ה-11 ולאמו פטרישיה, להישאר בארץ. עו"ד תומר ורשה: "פטרישיה תקבל את תעודת הזהות שלה בחזרה. מברכים על ההחלטה"

נתן ירושלמי בן ה-11 ואמו לא יגורשו/יח"צ ורשה וייצן

מתנת ראש השנה לנתן בן ה-11: רגע לפני החג, ובעקבות פרסום וואלה וההליכים המשפטיים בעניינו, הילד הישראלי נתן ירושלמי ואימו פטרישיה לא יגורשו מישראל.

"לאחר בחינת מכלול הנתונים והנסיבות הספציפיות, מצאתי כי בשלב זה יש לאשר את הבקשה", כתב מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, אייל סיסו.

עו"ד תומר ורשה, ממשרד ורשה וייצן, אמר: "אנחנו מברכים על החלטת מנכ"ל הרשות לשנות את החלטתו הקודמת, ובמקום לגרש את פטרישיה ואת בנה הקטין מישראל, להחזיר לה את תעודת הזהות שלה. החלטה זו, אשר לצערנו הגיעה רק לאחר חשיפה באתר וואלה והגשת ערר לבית הדין ולאחר שקיבלנו צו שמגן על פטרישיה ודורש תשובה מהרשות, משקפת גישה ראויה כשמדובר בהורים זרים לילדים ישראלים".

עו״ד עומרי רטנובסקי, הילד נתן , אימו פטרישיה ועו״ד אסף וייצן. ורשה וייצן, אתר רשמי
סוף שמח. נתן הקטן, אימו פטרישיה ועורכי הדין עומרי רטנובסקי ואסף וייצן/אתר רשמי, ורשה וייצן

סיפור המשפחה נחשף בוואלה לפני ארבעה חודשים. נתן בן ה-11 נולד בישראל וגדל לצד אמו פטרישיה ואביו בהרצליה. הוריו של נתן התגרשו, ולאחרונה האב עבר להתגורר בחו"ל. ואולם, האם פטרישיה נשארה לחיות בישראל לצד משפחתו של האב. על עף המצב המורכב והמיוחד, פטרישיה ונתן היו מועמדים לגירוש.

"כל מה שנתן יודע זה את השפה העברית, התרבות והחינוך בישראל", סיפרה פטרישיה ירושלמי לוואלה. "הפכתי לאמא בישראל ופה הבן שלי נתן נולד לאב ישראלי-יהודי. הוא גדל מוקף באהבת סבא וסבתא, דודים, דודות, בני דודים וחברים, הכל כאן בישראל. זהו מרכז חיינו. הקדשתי את חיי לטפח את הרוח הישראלית החזקה שלו, וגם אני הפכתי לישראלית בלב. ישראל היא יותר מסתם מקום עבורנו - זה הבית שלנו, אנחנו שייכים, ופה אנחנו רוצים להמשיך את חיינו".

נתן לומד בבית הספר "ברנדייס" בהרצליה והוא קשור מאוד לסבו וסבתו מצד אביו ולכל משפחתו בארץ. יש לו המון חברים בישראל, הוא רוצה להתגייס בעתיד לצה"ל כמו חבריו לכיתה.

ברשות האוכלוסין וההגירה טענו אז שהאם מכירה את פולין, דוברת את השפה ומכירה את התרבות הפולנית, ועצם העובדה שהילד נתן גדל פה וחי פה לא מקנה להם מעמד. בפסילת הבקשה נכתב כי המנכ"ל הביא בחשבון את טובת הקטין, אך הוא סבור שבבחינת איזונים מול מדיניות ההגירה של מדינת ישראל גם אם משמעות הדבר מבחינתו הוא שהוא ייצא עם אמו חזרה לפולין, זה האיזון המתבקש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully