וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: הגינקולוג שהורשע באינוס שתי מטופלות עומד בפני מאסר

עודכן לאחרונה: 29.9.2024 / 0:03

רופא הנשים אליאס ח'ורי יתייצב בבית הסוהר כבר בשלישי - ויחל לרצות עונש של 6 שנות מאסר. זאת, לאחר שבקשת הסניגור עו"ד אביגדור פלדמן לדיון נוסף בהקלטות שנעלמו מתיק החקירה נדחו על ידי ביהמ"ש העליון. "אין ספק סביר בנוגע לאשמה", ציין השופט פוגלמן

בווידאו: 7 שנות מאסר לגינקולוג שביצע עבירות מין במטופלות בקליניקה שלו/יואב איתיאל

הגינקולוג אליאס ח'ורי שהורשע באינוס שתי מטופלות שלו ושערעורו נדחה, יחל לרצות בשבוע הבא את שש שנות המאסר שנגזרו עליו. ביהמ"ש העליון דחה (שישי) בקשה של סנגורו, עו"ד אביגדור פלדמן, שביקש את עיכוב ביצוע העונש ודיון נוסף בהרשעתו, בשל מחדל החקירה החמור בו נעלמו הקלטות בתיק. אלא שהשופט עוזי פוגלמן קובע כי "אין מחדל החקירה שאירע בעניינו כדי לעורר ספק סביר בנוגע לאשמו". הוא כאמור דחה את הבקשה והורה לחורי להתייצב בבית הסוהר ביום שלישי.

"ההליך כנגד ד"ר ח'ורי הוא עיוות דין במובן הכי בסיסי של המושג והוא מחייב בדק בית יסודי במערכת המשפט", אומר בתגובה עו"ד פלדמן, "אנו זקוקים לא לשופטים בעלי השקפה ימנית או שמאלית אלא לשופטים הרגישים לזכויות נאשמים".

"פרשת ד"ר אליאס ח'ורי מבטאת את כל מה שרע, במערכת המשפט הישראלי", הוסיף, "הנאשם רופא גניקולוג הואשם בניצול בדיקה שגרתית גניקולוגית, כדי לבצע משה אונס בכך שהביא באצבעותיו את המטופלת לגירוי מיני. לא הובאה שם ראייה שהוא עצמו הראה סימנים של גירוי עצמי. שתי התלונות הוגשו כנגדו, האחת ב-2015 והשניה ב-2016. החקירה נגדו החלה שנה לאחר התלונה הראשונה, כתב האישום לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש בשנת 2018 שנתיים אחרי שהסתיימה החקירה המשטרתית. המשפט ארך ארבע שנים והסתיים בפסק דין של הרשעה בשנת 2022 ונגזרו עליו 7 שנות מאסר. הוגש ערעור שבו ניתן פסק דין בשנת 2024, שדחה את הערעור אך קיצר שנה מן העונש. במהלך המשפט התברר כי נעלמו חמש קלטות שתיעדו את חקירת הנאשם, אשר על פי החוק קיימת חובה לתעד חקירות חשוד בעבירות אלה".

גזר דין לד"ר אליאס חורי, סגן מנהל מחלקה בגין אונס והטרדה מינית מטופלות במרפאתו הפרטית בצפון. המחוזי,חיפה 30 באוקטבור 2022. יואב איתיאל
גזר דין לד"ר אליאס חורי, סגן מנהל מחלקה בגין אונס והטרדה מינית מטופלות במרפאתו הפרטית בצפון. המחוזי,חיפה 30 באוקטבור 2022/יואב איתיאל

לדברי פלדמן, נעלמו עוד קלטות רבות של חקירות מתלוננות, שהשוטר החוקר אמר באופן חד משמעי כי הוקלטו על ידו.

"נטען הן במחוזי והן בעליון כי העלמות הקלטות פגעה בזכות יסוד של הנאשם לקבל את כל חומר החקירה כנגדו. כי תיעודי החקירה של הנאשם ושל המתלוננות חיוניות להגנה, ובעיקר שהורשע אך ורק על בסיס של הקביעה כי עדותו לא הייתה מהימנה ואילו עדויות המתלוננות, לדעת בית המשפט היו מהימנות", הוסיף, "ברור עד כמה חיוניות לנאשם תיעודי החקירות של המתלוננות סמוך לאירוע ולא שש שנים מאוחר יותר השוטר שביצע את החקירות והקליט אותן טען כי הקלטות כי הייתה למישהו כוונה להעלים את החקירות הללו".

"בית המשפט העליון בהרכב השופטים סולברג, אלרון וכשר דחה את הערעור וקבע כי אין משמעות להעלמות הקלטות, שיכולות היו לסייע להגנת הנאשם", ציין הסניגור, "הגשנו בקשה לדיון נוסף שנדחתה היום על די מ"מ הנשיא השופט פוגלמן, שקבע כי אין הלכה חדשה בזה שניתן להרשיע נאשם גם אם בשל רשלנות המשטרה או התביעה נעלם חומר חקירה רב ומשמעותי. נקבע כי עליו להיכנס לכלא לשש שנות מאסר ביום 1.10.24, דהיינו כמעט עשר שנים לאחר שהוגשה התלונה כנגדו".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
עו"ד אביגדור פלדמן, מייצג את רומן זדורוב, בימ"ש העליון. 23 בדצמבר 2015. נועם מושקוביץ
עו"ד אביגדור פלדמן/נועם מושקוביץ

לדבריו, "פסקי הדין של המחוזי ושל העליון וההחלטה בדיון נוסף, אדישים לעיוות דין חמור שנגרם לנאשם, מגנים על המשטרה והפרקליטות שברשלנות או בזדון איבדו חומר חקירה חיוני. ולמיטב הבנתי לכלא יכנס אדם, רופא גניקולוג מכובד בן 65 שלא עשה מאומה מחוץ לבדיקה רפואית תקינה ולא ניתנה לו הזדמנות אמיתית להגן על עצמו".

"פסק הדין שולח נורת אזהרה לכל גניקולוג או רופא הבודק בדיקה שגרתית מטופלת שתאשים אותו בניצול הבדיקה לאונס", טוען הסניגור, עו"ד אביגדור פלדמן.

אלא שטענותיו של ח'ורי נשמעו כבר על ידי שישה שופטים, בהם הרכב בית המשפט המחוזי חיפה, הנשיא הנבחר השופט אבי לוי, השופט ערן קוטון והשופט איל באומגרט ואחר כך שופטי בית המשפט העליון נעם סולברג, יוסף אלרון ויחיאל כשר. גם הם סברו כי התשתית העובדתית שהונחה בהכרעת דינו של בית המשפט המחוזי, מקיימת את מלוא יסודותיה עבירת האינוס במרמה; כמו גם את הרשעתו בעבירות של מעשים מגונים, והטרדה מינית. עתה, כאמור, גם ממלא מקום הנשיא השופט עוזי פוגלמן אינו סבור כי יש להתערב בהרשעה.

"פסק הדין המנומק של בית המשפט העליון מדבר בעד עצמו", אומרת בתגובה עורכת הדין רלי גוטמן, המלווה את הנשים שהתלוננו, קרבנותיו של אליאס חורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully