וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל חיסול נסראללה: הפגנות מצומצמות לשחרור החטופים ברחבי הארץ, מאות התאספו בבגין

עודכן לאחרונה: 28.9.2024 / 20:20

בשל המצב הביטחוני המטה ביטל את השתתפותו בהפגנות הערב, והיקפן צומצם. גם בקיסריה, בוטלו נאומיהם של דן חלוץ ושקמה ברסלר. עינב צנגאוקר: "סדר חדש בצפון לא יכול לכלול את נטישת החטופים בדרום"

שידור חי: ההפגנה לשחרור החטופים בתל אביב

LIVE

בצל חיסול נסראללה והתקיפות בלבנון - ההפגנות לשחרור החטופים נערכות במתכונת מצומצמת ברחבי הארץ. מאות אנשים מוחים מחוץ לשער בגין בתל אביב - כשמטה משפחות החטופים ביטל את השתתפותו בהפגנה.

בקיסריה, למרות קיום ההפגנה, בוטלו הנאומים שתוכננו עבורה, בהם של הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ ופעילת המחאה שקמה ברסלר. בחיפה, לעומת זאת, בוטלה ההפגנה כליל - לראשונה מאז 7 באוקטובר.

כ-150 מפגינים הגיעו לצומת צמח שבצפון. אורנה שמעוני, ממובילות מחאת ארבע אמהות, שהכריזה השבוע על שביתת רעב, אמרה כי "אני רוצה שהחטופים יחזרו ברגע זה. זה קודם להכל, אפילו למה שהיה אתמול. וכל אחד צריך לצאת על יד ביתו, עם שכניו, עם תמונות החטופים ולקרוא בקול גדול להחזיר את החטופים עכשיו"

אחריה הוסיף אורי יפה, מפונה מקיבוץ יפתח, שבהשראתה גם הוא פתח בשביתת רעב כהזדהות עם החטופים המורעבים והנמצאים בסכנת חיים תמידית בעזה. לדבריו "דווקא כמפונה מהצפון, ברור לי שהדבר הדחוף ביותר הוא החזרת החטופים, עוד לפני החזרה שלי הביתה".

זהו היום ה-358 למלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר, כמעט שנה להמצאות 101 חטופים בשבי חמאס ברצועת עזה.

הפגנה להחזרת החטופים בשער בגין, 28 בספטמבר 2024. רוני כנפו
הפגנה להחזרת החטופים בשער בגין, 28 בספטמבר 2024/רוני כנפו

עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר, אמרה: "זהו היום ה- 358 שבו אהובינו נמצאים בשבי בגהנום בעזה. בני מתן נחטף בחיים, אין לממשלה מנדט לנטוש את החטופים. אנחנו, בני משפחות חטופים, מתבוננים בחרדה ברצף האירועים בימים האחרונים. אנחנו רואים כיצד בחסות המבצעים הצבאיים המוצלחים והמלחמה המתעצמת בצפון, נתניהו מנסה להסתיר את העובדה, שגם ברגע זה יש עסקה על השולחן, שחמאס הסכים לה, ונתניהו תוקע אותה בטירפודים הפושעים שלו".

"נתניהו", אמרה, "אתמול הכרזת על דוכן האו"ם: "אנחנו מנצחים" - איך "אנחנו מנצחים" - אם במנהרות המוות בעזה יש עדיין 101 חטופים מעונים וגוססים? איך "אנחנו מנצחים" - אם אזרחים וחיילים מוחזקים בידי אויב כמעט שנה, כי אתה החלטת להקריב אותם על מזבח שימור שלטונך? אתה רוצה למשוך את המלחמה לנצח, כדי להישאר בשלטון, והחטופים הם הקורבן שאתה רוצה להקריב. אנחנו דורשים מהממשלה: סדר חדש בצפון לא יכול לכלול את נטישת החטופים בדרום. נצלו את ההישגים הצבאיים בצפון, כדי להביא יוזמה מדינית שתחזיר את החטופים".

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
הפגנה להחזרת החטופים בשער בגין, 28 בספטמבר 2024. רוני כנפו
הפגנה להחזרת החטופים בשער בגין, 28 בספטמבר 2024/רוני כנפו
הצהרת משפחות החטופים, 28 בספטמבר 2024. רוני כנפו, צילום מסך
הצהרת משפחות החטופים, 28 בספטמבר 2024/צילום מסך, רוני כנפו

איציק הורן, אביו של איתן ויאיר הורן, אמר: "כולנו שמענו את הסיסמאות החלולות על השבת החטופים, שנתניהו פיזר אתמול בנאום באו"ם. ביד אחת נתניהו מדבר במילים יפות, וביד השנייה מטרפד עסקאות וגוזר מוות על החטופים. את המילה "עסקה" הוא לא אמר פעם אחת בנאומו, כי הוא לא רוצה עסקה.
נתניהו לא רוצה להחזיר את החטופים. אבל אנחנו לא ניתן למדינה לנטוש אותם. אירועי הימים האחרונים בצפון, מחייבים את הממשלה לנצל את המומנטום, כדי להביא עסקה בדרום - תחזירו את החטופים עכשיו".

יפעת קלרון, בת דודו של עופר קלדרון, אמרה: "אנחנו פונים גם היום לממשל האמריקאי, כל מי שעיניו בראשו, מבין שנתניהו משחק משחק כפול: אומר לכל צד את מה שהוא רוצה לשמוע, אבל עושה אך ורק את מה שמשרת את האינטרסים האישיים שלו. בלי לחץ ממוקד ואישי על נתניהו, הוא ימשיך לשקר לעשות הצגות כאילו אכפת לו מהחטופים, בזמן שהוא מפקיר אותם למוות. אנחנו ממשיכים לקרוא לעזרתכם: הפעילו לחץ ממוקד ואפקטיבי על נתניהו, שיגרום לו לסיום המלחמה בדרום בתמורה לעסקה".

הצהרת משפחות החטופים, 28 בספטמבר 2024. רוני כנפו, צילום מסך
הצהרת משפחות החטופים, 28 בספטמבר 2024/צילום מסך, רוני כנפו

אילה מצגר, שחתנה יורם מצגר נחטף ונרצח בשבי, אמרה: "אסור להסתנוור מהחיסול ומההישגים בצפון. האינטרס הישראלי היה ונשאר החזרת החטופים וסיום המלחמה בעזה ופתרון לתושבי הצפון כחלק מהסדרה כוללת. אנחנו פונים גם היום לחבריי הקואליציה: כל כך הרבה חטופים נרצחו בשבי. הדם שלהם על הידיים של נתניהו, ושל כל מי שמשתף פעולה עם מטרפד העסקאות.
הצילו את עצמכם ממשפט ההיסטוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully