וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה אזורית אחרי ניסיון החיסול של נסראללה: ההשלכות, הסיכונים וההזדמנויות

עודכן לאחרונה: 27.9.2024 / 19:37

תקיפה הבונקר של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה היא לא פחות מרעידת אדמה במזרח התיכון. מה יקרה עכשיו, כשישראל שינתה את כללי המשחק? הסיכוי להתלקחות רחבה יותר עלה, אך גם נוצרה הזדמנויות להגיע להסדרה כוללת - הכל תלוי בתגובת חיזבאללה

לאחר התקיפה במפקדת נסראללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הכוונה מאחורי התקיפה הערב (שישי) של מפקדה המרכזית של ארגון הטרור חיזבאללה - לפגוע במזכ"ל הארגון חסן נסראללה,.מהווה טלטלה אזורית ומעלה את הסיכוי להתלקחות רחבה יותר, אך גם מייצרת הזדמנויות להגיע להסדרה כוללת.

ראשית המהלך מצביע על "שינוי כללי המשחק" בכל מה שקשור ללחימה בציר הרשע. - ניסיון הסיכול, שעדיין לא ידוע אם הצליח, מעביר מסר של נחרצות ותעוזה ישראלית לכל המזרח התיכון, בדגש על האיראנים.

מדובר ללא ספק באירוע מטלטל מבחינה אזורית. הפעולה הזו, אם הצליחה, מייצרת הזדמנויות גדולות בכל מה שקשור למערכה בטרור מצפון מול חיזבאללה ומדרום מול חמאס, כמו גם הסיכוי להגיע להסדרה אזורית.

שרידי המפקדה של נסראללה לאחר התקיפה בדאחיה בביירות, 27 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שרידי המפקדה של נסראללה לאחר התקיפה בדאחיה בביירות, 27 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מה יקרה עכשיו?

במקביל, על צה"ל צריך להיערך למספר תרחישים והשלכות, הן בהגנה על ישראל והן בהמשך ההתקפה.

התרחיש הראשון והקיצוני כולל החלטה איראנית להתיר את הרסן לחיזבאללה ולח'ותים לשגר בהיקף חריג טילים וכטב"מים על העורף הישראלי, ובתרחיש קיצוני אף יותר גם האיראנים עצמם יצטרפו למערכה באופן ישיר עם ירי מאיראן. ההערכה שתרחיש שכזה יתקיים נמצאת בסבירות נמוכה.

תרחיש שני בעל סבירות גבוהה יותר היא תגובות נקודתיות של החברות בציר הרשע וארגוני טרור נוספים, שיבצעו פעולות נקמה והזדהות ממספר מוקדים, כמו גם אירועים ספונטנים ביהודה ושומרון.

שאלת השאלות כרגע היא האם, ללא קשר לתוצאות התקיפה, צמרת חיזבאללה תדבוק בקו הנצי שהיה עד כה נגד ישראל באופן שכורך את גורל הארגון בהמשך הלחימה ברצועת עזה או שהם יעשו חישוב מסלול מחדש.

צה"ל באופן אוטומטי העלה את הכוננות למדרגה העליונה ביותר בהגנה ביבשה, בים ובאוויר וערוך להתקפות במידה ותתחיל הידרדרות. כמו כן, צה"ל תגבר את פיקוד הצפון בשתי חטיבות חי"ר כדי להיערך לצורך של תגבורים באיו"ש ולתמרון קרקעי בלבנון אם יידרש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully