וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בצרפת: סטודנטית נרצחה בפריז על ידי מהגר שעמד בפני גירוש

גופתה של פיליפין בת ה-19 אותרה בפארק יער בולון, והחשוד ברצח, בן 22 ממרוקו, נתפס בז'נבה. הוא כבר ריצה חמש שנות מאסר על אונס, אך צו הגירוש שלו לא נאכף. שר הפנים החדש הבטיח להחמיר את תקנות ההגירה, בימין הקיצוני, שיכול להפיל את הממשלה, הזהירו: "עליה לפעול"

מפגיני שמאל ברחובות פריז לאחר פרסום תוצאות הבחירות בצרפת/רויטרס

רצח של סטודנטית בת 19 בשכונה יוקרתית בפריז עורר סערה רבה בצרפת אחרי שהתברר שהרוצח שלה, אזרח מרוקו, היה אמור להיות מגורש בחזרה לארצו.

הגופה של הצעירה, פיליפין לה נואר דה קרלאן, נמצאה ביום שבת האחרון כשהיא חצי קבורה בפארק יער בולון שבקצה המערבי של בירת צרפת. היא נראתה לאחרונה ביום שישי, בשעות הצהריים, במרחק של כמה מאות מטרים משם, כשעזבה את הקמפוס של אוניברסיטת פריז-דופין, שם למדה כלכלה.

החשוד ברצח שלה, צעיר בן 22 ממרוקו, אותר בז'נבה, ונעצר ביום שלישי השבוע בעודו ממתין לגירושו לצרפת. הוא שוחרר בתחילת החודש ממתקן מעצר בצרפת אחרי שריצה חמש שנות מאסר על אונס סטודנטית ב-2019. הוא היה נתון לצו גירוש מצרפת, אך הוא לא יושם. החשוד זוהה על ידי התקשורת בצרפת בתור טהא ק'.

פיליפין לה נואר דה קרלאן, סטודנטית שנרצחה בפארק בפריז. תקשורת צרפתית, צילום מסך
הייתה בדרכה לבית הוריה. פיליפין לה נואר דה קרלאן, הסטודנטית שנרצחה ביער בולון/צילום מסך, תקשורת צרפתית

הפרשה מהווה מבחן מידי לממשלה החדשה, שהבטיחה לנקוט מדיניות תקיפה נגד הגירה. הממשלה של מישל ברנייה קמה אחרי חודשים של מבוי פוליטי סתום, שבהם ניסה גוש השמאל - שניצח בבחירות הבזק לפרלמנט ביוני - להקים ללא הצלחה ממשלה. במקום זאת, הנשיא עמנואל מקרון הטיל את המלאכה על ברנייה, שממשלתו החדשה תהיה ימנית יותר מזו הקודמת.

לתפקיד שר הפנים מונה ברונו רטאיו, שהבטיח עם כניסתו לתפקיד לשים בראש סדר העדיפויות שלושה דברים: "סדר, סדר, סדר".

אחרי הרצח של הסטודנטית, הוא הבטיח להקשיח את חוקי ההגירה. "בתור נבחרי ציבור, מוטלת עלינו המשימה לשנות את הארסנל החוקי שלנו כדי להגן על הצרפתים", כתב שר הפנים ב-X.

מפלגת הימין הקיצוני "האיחוד הלאומי", הסיעה השלישית בגודלה בפרלמנט, הצביעה על הרצח הזה כהוכחה נוספת לכשלים של מערכת המשפט הצרפתית. אף שהיא נותרה מחוץ לממשלה, קולותיה חיוניים לה כדי להעביר חוקים ותקציב. המפלגה של מארין לה פן איימה להסיר את תמיכתה אם הממשלה החדשה לא תשנה את מדיניות ההגירה.

"למהגר הזה לא הייתה זכות להיות כאן, אבל הוא יכול היה לעבור על החוק שוב כשהוא זוכה לחסינות מוחלטת", תקף נשיא מפלגת האיחוד הלאומי, ז'ורדן ברדלה. "מערכת המשפט שלנו מקלה מדי, המדינה שלנו לא מתפקדת. זו העת של הממשלה לפעול".

עוד בוואלה

תזוזה חדה ימינה: מקרון חשף את ממשלתו החדשה

לכתבה המלאה
שר הפנים של צרפת ברונו רטאיאוו, 26 בספטמבר 2024. רויטרס
הבטיח להחמיר את חוקי ההגירה. שר הפנים החדש ברונו רטאיאוו/רויטרס

עם יותר מ-120 נציגים באסיפה הלאומית, מפלגת הימין הקיצוני יכולה לחרוץ את גורלה של הממשלה, אם תחליט לתמוך בהצבעת אי-אמון נגדה.

גם בשמאל, היו שהצטרפו לקריאות לייעול אכיפת צווי הגירוש מהמדינה. לפי הנתונים הרשמיים, פחות מ-10% מצווי הגירוש נאכפים כיום.

מנהיג המפלגה הסוציאליסטית, אוליבייה פור, אמר שהרוצח "היה צריך ללכת מהכלא ישירות למטוס". סנדרין רוסו, ממפלגת האקולוגית, אמרה שזהו "רצח נשים" ועל התוקף "להיענש בחומרה". ואולם, היא הזהירה שהימין הקיצוני ינסה "לנצל זאת כדי להפיץ את הגזענות ושנאת הזרים שלו".

פארק יער בולון, פריז, צרפת. רויטרס
תושבים מפחדים להסתובב במקום. פארק יער בולון בפריז/רויטרס

היעלמותה של פיליפין הובילה להתרעה באפליקציה בשם Sorority, שחבריה מבטיחים לסייע לנשים במצוקה. לצעירה לא הייתה את האפליקציה, אך ב- Sororityאמרו שהם פרסמו "התרעת נעדרים" ביום שבת כדי לעודד את חבריה להשתתף בחיפושים.

פיליפין הייתה בדרכה הביתה לבית הוריה ממערב לפריז כשנעלמה. היא תוארה כתלמידה שקטה למופת על ידי עמיתיה והייתה מעורבת בתנועת הצופים. הרצח שלה עורר חששות לגבי הבטיחות ביער בולון, הנושק לאזורים היקרים של הרובע ה-16 של פריז.

הפארק משמש שנים ארוכות מוקד לזנות, אבל תושבים מקומיים אומרים שחלקים ממנו הפכו מפחידים יותר ויותר בשנים האחרונות, בגלל נוכחותם של מכורים לסמים ודמויות מפוקפקות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully