וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזוזה חדה ימינה: מקרון חשף את ממשלתו החדשה

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 10:41

נשיא צרפת עמנואל מקרון חשף ביום שבת את ממשלתו החדשה, שהרכבה מצביע על תזוזה חדה ימינה - למרות שברית מפלגות שמאל זכה בבחירות לפרלמנט לפני כשלושה חודשים שהסתיימו ללא רוב לאף אחד מהמחנות.

בראשות הממשלה החדשה יעמוד מישל ברנייה, והיא כוללת שרים מגוש המרכז של מקרון וממפלגת הימין השמרנית "הרפובליקאים". אך הישרדותה לטווח ארוך מוטלת בספק, מאחר שהיא תזדקק לתמיכתן של סיעות אחרות - כולל של הימין הקיצוני של מארין לה פן -כדי להעביר תקציב וחוקים.

צרפת סובלת מבור תקציבי עמוק, שחורג בהרבה מכללי האיחוד האירופי שהזהיר את פריז שהיא עלולה להיענש על כך. המשימה לגבש תקציב חדש לפני סוף השנה תוטל על שר האוצר החדש, אנטואן ארמנד, חבר מפלגתו של מקרון אך חסר ניסיון פוליטי רב.

ראש ממשלת צרפת מישל ברנייה, 5 בספטמבר 2024. רויטרס
ראש ממשלת צרפת מישל ברנייה, 5 בספטמבר 2024/רויטרס

שם בולט נוסף בממשלה החדשה של ברנייה, פוליטיקאי ותיק שהוביל את המשא ומתן הממושך בין האיחוד האירופי לבריטניה אחרי הברקזיט, הוא ברונו רטאייו, בכיר במפלגת הרפובליקאים שיחזיק במשרד הפנים. במסגרת תפקידו, הוא יהיה אחראי על סוגיית ההגירה, שכמו במדינות אחרות באירופה, היא בין הבוערות ביותר עבור הציבור הצרפתי.

מקרון שמר בתפקידם כמה מהשרים בממשלה הקודמת, בהם סבסטיאן לקורנו, שימשיך לכהן כשר ההגנה בתקופה קריטית לביטחון הגוש האירופי אל מול המלחמה של רוסיה באוקראינה. בנוסף אליו, ז'אן-נואל בארו, שר אירופה היוצא, קודם לתפקיד שר החוץ.

רק איש שמאל אחד מונה לממשלה החדשה, דידייה מיגאו העצמאי, שיכהן כשר המשפטים. עבור ברית מפלגות השמאל "החזית העממית החדשה", שהוקמה לקראת הבחירות לפרלמנט כדי לבלום את ניצחון הימין הקיצוני, מדובר בבגידה בקולות הבוחרים.

תומכיה הפגינו בשבועות האחרונים נגד מקרון והחלטתו למנות לתפקיד ראש הממשלה פוליטיקאי שמרני בדמותו של ברנייה.

מפלגת האיחוד הלאומי של לה פן, שהגדילה משמעותית את כוחה בבחירות ביולי אך סיימה רק במקום השלישי בעקבות שיתוף הפעולה בין השמאל למרכז של מקרון, אמרה שהיא תבחן את הממשלה החדשה לפי מעשיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully