וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8.7 מיליארד דולר של הגנה: חבילת הסיוע האמריקני למלחמה נחשפת

עודכן לאחרונה: 26.9.2024 / 23:29

3.5 מיליארד לרכש חיוני למלחמה, 5.2 מיליארד לכיפת ברזל, קלע דוד ומערכת הלייזר: מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, סיכם בוושינגטון את פרטי חבילת הסיוע מארה"ב במהלך מלחמת חרבות ברזל

שיגורי כיפת ברזל .23 בספטמבר 2024/עסיף 27 א

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, סיכם היום (חמישי) בוושינגטון את פרטי חבילת הסיוע האמריקני למלחמה - בהיקף של 8.7 מיליארד דולר. לפי ההסכם, 3.5 מיליארד דולר יועברו למימון רכש חיוני למלחמה, שהועברו במהלך ביקור המנכ"ל לחשבון משרד הביטחון ו-5.2 מיליארד יוקדשו למערכות ההגנה האווירית - כיפת ברזל, קלע דוד ומערכת הלייזר - שיועברו בהתאם לסיכומים שהושגו בביקור.

מנכ"ל משרד הביטחון נחת בוושינגטון בשליחות שר הביטחון יואב גלנט, לסדרת פגישות עם בכירים בממשל האמריקני. אלוף (מיל') זמיר נפגש בפנטגון עם סגנית שר ההגנה למדיניות (בפועל), אמנדה דורי ועם סגן שר ההגנה לרכש, ד"ר וויליאם (ביל) לפלנט. בהמשך ייפגש עם בכירים נוספים בממשל. 

פגישת מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר עם תת מזכיר ההגנה למדיניות (בפועל) אמנדה דורי, 26 בספטמבר 2024. משרד ההגנה האמריקני, אתר רשמי
מסר של הכרת תודה מישראל לארה"ב. מנכ"ל משרד הביטחון אייל זמיר עם סגנית שר ההגנה לענייני מדיניות אמנדה דורי/אתר רשמי, משרד ההגנה האמריקני

מנכ"ל משרד הביטחון סיכם באופן סופי עם עמיתיו בממשל האמריקני את אופן מימוש מענק הסיוע האמריקני למלחמה בהיקף של 8.7 מיליארד דולר ("מענק ביידן"): 3.5 מיליארד דולר ראשונים התקבלו הבוקר בחשבון משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב, וישמשו למימון רכש חיוני לצה"ל. נוסף על כך, אלוף (מיל') זמיר סיכם עם הממשל את תכולות מענק הסיוע למערך ההגנה האווירית של ישראל, בהיקף של 5.2 מיליארד דולר. התקציב ישמש להמשך חיזוק מערכות כיפת ברזל, קלע דוד ומערכת הלייזר, שנמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
שיגור כיפת ברזל. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
תוספת מימון משמעותית להגנה האווירית של ישראל. מערכת כיפת ברזל בפעולה/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

המפגשים המקצועיים שקיים מנכ"ל משרד הביטחון עסקו בחיזוק שיתופי הפעולה הביטחוניים-אסטרטגיים, ובהמשך תהליכי ההצטיידות ארוכי הטווח והמיידיים לשימור יתרונה האיכותי של ישראל באזור ולתמיכה במאמץ המלחמתי. מנכ"ל משרד הביטחון הודה למארחיו, בשם שר הביטחון יואב גלנט ומערכת הביטחון, על ההתייצבות לצד מדינת ישראל ועל המחויבות של הממשל לצרכיה הביטחוניים.  

אל המנכ"ל מתלווים בביקור נספח ההגנה בארה"ב אלוף הדי זילברמן, ראש משלחת הרכש בניו יורק אבירם חסון, ראש מנהלת חומה במפא"ת משה פתאל, נציג משרד הביטחון בוושינגטון עומר חיים ובכירים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully