וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין לנתניהו: "החזרת החטופים - תנאי לכל הפסקת אש מול חיזבאללה"

26.9.2024 / 21:47

יו"ר ועדת החוץ והביטחון במכתב לראש הממשלה: "אין זו העת להפסקת אש, אך כשיגיע הזמן - החזרת החטופים חייבת להיות תנאי להסכם". במכתבו קרא הח"כ להגביר את הפגיעה בחיזבאללה: "תהיה זו טעות לא להעמיק את ההישג"

תיעוד חיסולו של מחמד חסין סרור, מפקד היחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה, לבנון, 25 בספטמבר 2024/דובר צה"ל

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד), שיגר היום (חמישי) מכתב לראש הממשלה ובו הביע את התנגדותו להפסקת אש עם חיזבאללה. בד בבד, הוא קרא במכתבו לקשור בין הפסקת אש שכזו לבין החזרת כל החטופים המוחזקים בשבי חמאס בעזה.

"כבר בתחילת המלחמה", כותב ח"כ אדלשטיין במכתבו, "קשר חיזבאללה את גורלו לזה של חמאס. קשר זה אינו יכול להיות תקף רק מצידם, אלא מחויבים אנו להשית על חיזבאללה את רצונו שלו הוא. עוד בטרם הצעה כזו תונח באופן רשמי לפתחה של ישראל, אחזור ואדגיש כי השבת כל חטופינו מידי אחיו הקטן של חיזבאללה - חמאס - מוכרחת להיות אחד מתנאי הבסיס להסכם הפסקת אש מול חיזבאללה. זאת, לצד השבת תושבי הצפון בבטחה לביתם תוך השגת כלל יעדי המלחמה".

לנוכח המידע שאליו הוא חשוף מתוקף תפקידו כיו"ר ועדת חוץ וביטחון, כותב אדלשטיין עוד כי ישראל הגיעה להישגים משמעותיים בגזרה הצפונית, בדגש על לבנון וחיזבאללה, וכי לגישתו "תהיה זו טעות לא להמשיך ולהעמיק את הישגנו. בטוחני כי יהיה מיותר לציין בפניך כיצד הפסקת אש בזמן זה תאפשר לאויב להתארגן מחדש ולשקם את יכולותיו המבצעיות".

יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
"הפסקת אש במועד הנוכחי תאפשר לחיזבאללה להתארגן מחדש". ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ יולי אדלשטיין/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון
הנזק במטולה, ספטמבר 2024. מועצת מטולה, אתר רשמי
"תושבי הצפון לא יחזרו הביתה על סמך חתימה של נסראללה". הרס במטולה/אתר רשמי, מועצת מטולה

במכתבו מסביר ח"כ אדלשטיין כי רק לאחר שישראל תסב לחיזבאללה פגיעה משמעותית, "נוכל להתפנות לדיונים על הסכמי הפסקת אש. כהנהגת המדינה ותושביה, עלינו לזכור כי תושבי הצפון, המפונים מביתם זה שנה שלמה, לא ישובו לביתם על סמך נייר ובו חתימה ריקה מתוכן של נסראללה. לכשתגיע העת - רק הסכם שיכלול ערובות אמיתיות לשלומם ולביטחונם של אזרחי מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully