וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נענה לעתירת הורי התצפיתניות - ויעביר להם את הקלטות הקשר של משמרתן האחרונה

עודכן לאחרונה: 26.9.2024 / 22:42

פורום "הקול שלהן" המורכב מהורי התצפיתניות שנפלו בנחל עוז עתרו לבג"ץ נגד הרמטכ"ל ובכירים נוספים, ודרשו שיועברו לידיהם תיעודים מהיממה שקדמה לשבת השחורה, וכן מהמשמרת האחרונה של הבנות: "טוב עשה הצבא שמנע אירוע מביך של התדיינות משפטית בינם לבין משפחות שכולות"

מחאת משפחות תצפיתניות שנפלו במוצב נחל עוז לקראת חילופי ראש אמ"ן/מערכת וואלה

צה"ל נענה הערב (חמישי) בחיוב לעתירתן של הורי התצפיתניות שנפלו בנחל עוז, בדירשתם לקבל תיעודים מהיממה שקדמה לשבת השחורה וכן מהמשמרת האחרונה של כל אחת מהן. לפני כשלושה שבועות הוגשה עתירה לבג"ץ ע"י הוריהן של התצפיתניות: עדי לנדמן, מיה ויאלובו פולו, שירת ים עמר, שי אשרם, הדר מרים כהן, אביב חג'ג', שחף ניסני, רוני אשל, שיראל מור וים גלס זיכרן לברכה, אשר נפלו במוצב נחל עוז ב-7 באוקטובר וכן, על ידי הוריה של התצפיתנית נועה מרציאנו, שנחטפה בשבת השחורה מהמוצב ונרצחה בשבי בעזה.

היום התקבלה תשובת הצבא, באישור הרמטכ"ל, כי ולפיה "לאחר בחינה, יבקשו המשיבים להעביר לעותרים את הקלטות הקשר בהן נשמעות בנותיהם, 'מהיממה שקדמה לטבח ו/או המשמרת האחרונה של כל אחת מהחיילות ללא קשר למועד המשמרת', כמבוקש בעתירה".

מחאת משפחות תצפיתניות שנפלו במוצב נחל עוז לקראת חילופי ראש אמ"ן, הקריה ת"א, 21 באוגוסט 2024. ללא, אתר רשמי
"לאחר בחינה, יבקשו המשיבים להעביר לעותרים את הקלטות הקשר בהן נשמעות בנותיהם". מחאת משפחות התצפיתניות/אתר רשמי, ללא
חמ"ל התצפיות של נחל עוז, שנפתח מחדש במחנה רעים. 06 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
"מברך את מפקדי הצבא על קבלת ההחלטה הנכונה. שום הקלטה לא תחזיר את התצפיתניות הגיבורות אל הוריהן" (אילוסטרציה)/דובר צה"ל

את המשפחות מייצג עורך הדין גלעד יצחק בר-טל ומטעמו נמסר כי "אני מברך את מפקדי הצבא על קבלת ההחלטה הנכונה. שום הקלטה לא תחזיר את התצפיתניות הגיבורות אל הוריהן, ואולם טוב עשה הצבא שמנע את האירוע המביך של התדיינות משפטית בין הצבא למשפחות שכולות. טוב מאוחר מאשר אף פעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully