וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בפיקוד דרום: "יכול להגיד בפה מלא שלא אומרים את האמת למשפחות של התצפיתניות"

עודכן לאחרונה: 26.9.2024 / 14:44

נ', גורם בפיקוד דרום שהעיד בוועדת החקירה האזרחית לאסון ה-7.10, העביר ביקורת על התנהלות צה''ל במחדל. "כמעט כל תחקיר שצה"ל הירוק מתחקר, רחוק שנות אור מהאמת". על תפקוד חיל האוויר בשבעה באוקטובר: "לא היה מספיק לזמן את חיל האוויר"

גפן ימין ואייר חלב מקימות חמ"ל אזרחי להסעת חיילים וציוד במלחמה בוועדת החקירה האזרחית ל-7.10/ועדת החקירה האזרחית ל-7.10

גורם בפיקוד הדרום המכונה נ', העיד היום (חמישי) בוועדת החקירה האזרחית שהוקמה לחקר אסון ה-7 באוקטובר. בעדותו, העביר ביקורת על התנהלות צה''ל במחדל בדרום ואמר, "כמעט כל תחקיר שצה"ל הירוק מתחקר, רחוק שנות אור מהאמת. התחקירים מונעים מאסטרטגיה של שמירה האחד על השני", והוסיף, "אני יכול להגיד בפה מלא שלא אומרים את האמת למשפחות של התצפיתניות". ועדת החקירה האזרחית הוקמה על ידי ארגונים אזרחיים של נפגעי מלחמת חרבות ברזל במטרה לחקור את התנהלות הממשלה וכוחות הביטחון במתקפת הפתע על ישראל.

על תפקוד חיל האוויר בשבעה באוקטובר הגורם טען: "לקח למחבלים בין דקה וארבעים שניות לדקה וחמישים שניות כדי להגיע לבסיס נחל עוז להתחיל את הטבח ולכבוש אותו. לא היה מספיק זמן לאף אחד במפקדת החטיבה הצפונית לזמן את חיל האוויר על בסיס הכרזת התצפיתניות".

מטוסי קרב וכלי טיס מכלל בסיסי חיל האוויר. 23 בספטמבר 2024. דובר צה"ל
היכן היה חיל האוויר בשבעה באוקטובר? מטוסי קרב ממריאים לתקיפה/דובר צה"ל
קצין- אילוסטרציה. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
קצין- אילוסטרציה/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

בעניין הביקורת על תחקירי צה"ל הטיח, "כשמגישים לי תחקיר אני מחפש את השמות של המשתתפים בתחקיר. אחד מהם הוא אל"מ שהרצי מינה להיות ראש הועדת חקירה, אבל האל"מ הזה היה אמור לקבל קידום מהרצי הלוי, אז איך הוא יכול לתחקר את תפקוד המפקדים? יש פה ניגוד עניינים מובהק. בתחקיר נוסף, בחרו שלא לתחקר אותי. שאלתי מדוע, התשובה השאירה אותי בפה פעור. ענו לי: "היינו חייבים לשמור על האלוף, ואם היינו שואלים אותך שאלות לא היינו מצליחים לשמור על האלוף ועל הפיקוד", ציטט.

הגורם בפיקוד הדרום הוסיף על חוסר השקיפות, "הכי כואב לי שהמשפחות מרוסקות, וצריך להגיד להן את האמת, ולא אומרים להן את האמת. זה יותר רע ממה שאני אומר, הרבה יותר רע".

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, אישור תוכניות לגזרה הצפונית.19 בספטמבר 2024. דובר צה"ל
כל תחקיר שצה"ל מתחקר - רחוק מהאמת". הרמטכ''ל רב אלוף הרצי הלוי באישור תוכניות תקיפה בצפון/דובר צה"ל

לגבי הביקורת על תפקוד חיל האוויר בשבעה באוקטובר, הוא עונה על השאלה היכן היו באותו בוקר:
"בדקנו את הזמנים שלקח למחבלים להגיע מהשער של סג'עייה בעזה עד לבסיס נחל עוז וצריך להבין את הסיטואציה, אמר. כשמחבלי החמאס פורצים את הגדר, לקח להם בין דקה וארבעים שניות לדקה וחמישים שניות כדי להגיע לבסיס בנחל עוז ולהתחיל את הטבח. לוקח עוד שתיים וחצי דקות להגיע לכיכר סעד, עוד כמה דקות לנתיבות. איך בזמן כזה ניתן בכלל להזמין את חיל האוויר? מישהו בצבא צריך לקרוא לחיל האוויר", הסביר את הסיטואציה.

הוא הוסיף, "כאשר התצפיתניות הגיבורות הכריזו פרש טורקי, מישהו בפיקוד היה צריך על בסיס ההכרזה שלהן לזמן את חיל האוויר. אבל כמו שאמרתי, לא היה מספיק זמן לאף אחד בפיקוד כדי להגיב ולזמן את חיל האוויר באופן מיידי כי לקח שניות עד שתקפו גם אותו", סיכם את דבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully