וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בעיריית ניו יורק: ראש העיר יעמוד לדין בפרשת שחיתות

אריק אדמס, מהמפלגה הדמוקרטית, טוען לחפותו, ומתעקש להישאר בתפקיד גם במהלך המשפט למרות הקריאות להתפטרותו: "האישומים שקריים לחלוטין". החקירה התמקדה במימון זר לקמפיין שלו, כולל מטורקיה, והרשויות בחנו את קשריו למדינות זרות, בהן ישראל

אריק אדמס, ראש עיריית ניו יורק, 19 במרץ 2024. רויטרס
ראש עיריית ניו יורק אדמס/רויטרס

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, צפוי לעמוד היום (חמישי) בפני אישומים בפרשת שחיתות מסועפת, אך הוא טוען לחפותו ומבטיח להילחם עליה ולהישאר בתפקידו. אדמס, מהמפלגה הדמוקרטית, יהיה הראשון מבין 110 ראשי ערי ניו יורק בהיסטוריה, שעומד לדין פלילי במהלך כהונתו.

הוא אמר שהאישומים הצפויים נגדו הם "שקריים לחלוטין, מבוססים על שקרים". "אם יוגש נגדי כתב אישום, אני יודע שאני חף מפשע. אבקש משפט מידי כדי שתושבי ניו יורק יוכלו לשמוע את האמת", הצהיר אדמס בהצהרה מוקלטת.

הוא הדף את קריאות חברי מפלגתו להתפטרותו. "בחרתם בי להנהיג את העיר הזאת, ואני אנהיג אותה", הוסיף ראש עיריית ניו יורק. לפי ניו יורק טיימס, הוא צפוי להגיע היום לבית המשפט, שם ייחשפו האישומים נגדו.

בשלב זה, האישומים נגדו עוד לא ברורים, ולא ברור אם הוא ייעצר הוא יסגיר את עצמו. כלי תקשורת אחרים בארצות הברית דיווחו שחבר מושבעים פדרלי הגיש כתב אישום נגד אדמס.

ההאשמות מגיעות לאחר שה-FBI ערך בנובמבר האחרון חיפוש במכשירים האלקטרוניים של אדמס, ובעקבות שורה של התפטרויות של בכירים בעיר בשבועות האחרונים, על רקע חקירות שחיתות פדרליות רבות שסיבכו את ממשלו.

לפי דיווח בניו יורק טיימס, הרשויות הפדרליות חקרו חשד לקבלת תרומות לא חוקיות לקמפיין הבחירות שלו ב-2021, כולל מטורקיה. החקירה התמקדה בשאלה אם הקמפיין של אדמס קשר קשר עם חברת בנייה בברוקלין כדי להזרים כסף זר לקמפיין דרך תורמי קש. עוד דווח שהרשויות גם ביקשו מידע על יחסיו של אדמס עם ישראל, סין, קטאר, קוריאה הדרומית ואוזבקיסטן.

דובר משרד התובע הכללי במנהטן, שהגיש את כתב האישום נגד אדמס, סירב להגיב. אחד מעורכי דינו אמר שראש העיר משתף פעולה עם החקירה, אך לא חשף את פרטיה.

אדמס אמר שההאשמות "לא יהיו מפתיעות" בהתבסס על "ההדלפות והשמועות" שלדבריו נועדו לערער את אמינותו. אם הוא ייאלץ לעזוב את תפקידו, הסנגורית הציבורית ג'ומאן ויליאמס תהפוך לראש העיר של העיר הגדולה ביותר בארצות הברית, שאוכלוסייתה מונה כ-8.3 מיליון תושבים.

עוד בוואלה

אישה התלוננה נגד ראש עיריית ניו יורק: "תקף אותי מינית ב-1993"

לכתבה המלאה

הפרשה תקשה ניסיון של אדמס להיבחר מחדש ב-2025. פוליטיקאים דמוקרטים אחרים, כולל מבקר עיריית ניו יורק בראד לנדר, מתכננים לאתגר את אדמס - בעבר בעל ברית מרכזי של הנשיא הדמוקרטי ג'ו ביידן - על מועמדות המפלגה.

"הדרך המתאימה ביותר קדימה היא שהוא יתפטר כדי שהעיר ניו יורק תוכל לקבל את מלוא הפוקוס שמנהיגותה דורשת", כתב לנדר ב-X, והצטרף לרשימה הולכת וגדלה של פוליטיקאים שקראו להתפטרותו.

עוד לפני הידיעות שהוגש כתב אישום נגד אדמס, חברת בית הנבחרים אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, גם היא דמוקרטית, הפכה לחברת הקונגרס הראשונה שהפצירה בו להתפטר, בטענה שזה יהיה "לטובת העיר".

זמן קצר לפני כן, אדמס הופיע באירוע קבלת פנים במוזיאון המטרופוליטן לאמנות בהשתתפות הנשיא ורעייתו, ושניהם נשאו דברים. ראש העיר לא התייחס להסתבכותו הפלילית.

גל של התפטרויות

אדמס בן ה-64, קצין משטרה לשעבר שהגיע לדרגת סרן, הכחיש שוב ושוב את המעשים. הוא אמר שהוא משתף פעולה עם החקירה. עורכי דינו אמרו בהצהרה ב-15 באוגוסט כי הם ניהלו חקירה משלהם בנושאים שהתובעים חוקרים, ולא מצאו ראיות להתנהלות בלתי חוקית של אדמס, "אלא להיפך", לטענתם.

ניו יורק חווה בחודש האחרון טלטלה פוליטית. מפכ"ל המשטרה אדוארד קבאן התפטר ב-12 בספטמבר, שבוע לאחר שסוכני FBI החרימו את הטלפון שלו. כמה ימים לאחר מכן, התפטרה היועצת המשפטית הראשית של אדמס, בטענה שהיא "לא יכולה עוד לשרת בתפקיד".

ביום רביעי הודיע נציב בתי הספר הציבוריים בעיר, דיוויד בנקס, כי יפרוש בסוף השנה, שבועות לאחר שדווח על החרמת הטלפונים שלו בידי סוכנים פדרליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully