וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה התלוננה נגד ראש עיריית ניו יורק: "תקף אותי מינית ב-1993"

עודכן לאחרונה: 23.11.2023 / 18:57

לפי התביעה נגד אריק אדמס, הדורשת פיצויים של 5 מיליון דולר, התקיפה אירעה כשהשניים עבדו בעירייה לפני 30 שנה. ראש העיר, שנתון גם לחקירת FBI בפרשה אחרת, מכחיש: "לא יודע מי זאת". התביעה הוגשה במסגרת חוק מיוחד, שיפוג מחר, על עבירות שאחרת חל עליהן חוק ההתיישנות

ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס, 20 בנובמבר 2023. רויטרס
"אם הם נפגשו אי-פעם - הוא לא זוכר את זה". אריק אדמס/רויטרס

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, מואשם בתקיפה מינית בתביעה אזרחית שהוגשה אתמול לבית משפט ונחשפה היום (חמישי). לפי התביעה, התקיפה המינית התרחשה ב-1993, בעת שהשניים עבדו עבור עיריית ניו יורק, כשאדמס שירת אז במשטרה העירונית.

כתב התביעה, שאורכו שלושה עמודים, הכיל מעט פרטים על אותה תקיפה לכאורה, אך הוא התייחס ל"מעשים ומחדלים מכוונים ורשלניים בגין פגיעות גופניות, נפשיות ואחרות שנגרמו כתוצאה מהתנהגות המהווה עבירות מין". לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, התובעת דורשת פיצויים של חמישה מיליון דולר. התביעה הזכירה גם במסמכים שהגישה את מחלקת התחבורה בעיריית ניו יורק ואיגוד של שוטרים.

דובר מטעם העירייה אמר כי אדמס לא זוכר שפגש את המאשימה שלו ו"מכחיש נמרצות" את הטענות נגדו. "ראש העיר לא יודע מי האישה הזאת. אם הם נפגשו אי פעם, הוא לא זוכר את זה", אמר דובר מטעם עיריית ניו יורק. "אבל הוא לעולם לא יעשה דבר כדי לפגוע פיזית באדם אחר ומכחיש נמרצות כל טענה כזו".

התביעה הוגשה במסגרת חוק הניצולים הבוגרים של מדינת ניו יורק, שתוקפו יפוג מחר. החוק יצר חלון זמן של שנה לקורבנות של עבירות מין להגיש תביעות שאחרת היו חוסות תחת חוק ההתיישנות. הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ומפיק הסרטים הארווי ויינשטיין, שכבר מרצה עונש מאסר על אונס ועבירות מין אחרות, הם בין אלה שנתבעו במסגרת החוק.

עורך דינה של התובעת שיבח את חשיבותו של חוק זה, ש"נתן לכל כך הרבה נשים את ההזדמנות לבקש צדק".

פשיטה של ה-FBI

עבור ראש עיריית ניו יורק, חבר המפלגה הדמוקרטית, התלונה הזו היא תסבוכת משפטית נוספת. בפרשה אחרת, שבה מעורב גם ה-FBI, הוא חשוד בעבירות הקשורות מימון הקמפיין שלו לראשות העיר ב-2021.

מוקדם יותר החודש פשטו סוכני FBI על דירתו והחרימו שלושה מכשירים אלקטרוניים, ככל הנראה שני אייפונים ואייפד. הפשיטה הגיעה לאחר פשיטה דומה על ביתה בברוקלין של בריאנה סאגס, לוביסטית בת 25 ועוזרת לשעבר של אדמס.

החקירה מתמקדת בשאלה אם הקמפיין שלו קשר קשר עם ממשלת טורקיה כדי לקבל תרומות זרות בלתי חוקיות. לפי ניו יורק טיימס, החוקרים רוצים לדעת אם הקמפיין של אדמס החזיר הטבות כלשהן למדינה או לאנשים פרטיים בתמורה לאותן תרומות. אדמס מתעקש שהוא לא היה מודע לשום עבירה על החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully