וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית טבריה: הפסקת אש בלבנון? לא כך נצליח להחזיר את התושבים הביתה

עודכן לאחרונה: 26.9.2024 / 8:49

השבוע הצטרפה טבריה הלכה למעשה לטווח השיגורים של חיזבאללה, זאת חלק מעליית המדרגה ותקיפות חיל האוויר ברחבי לבנון. יוסי נבעה, ראש עיריית טבריה, סיפר בראיון ל103FM על הלך הרוח בעיר מתחילת השבוע ואף מפרוץ המלחמה. "הבנו שניכנס לתוך המערכה"

תקיפות חיל האוויר מטרות חיזבאללה, לבנון/דובר צה"ל

ראש עיריית טבריה, יוסי נבעה התייחס היום (חמישי) בראיון ברדיו 103FM על האפשרות של הפוגה בתקיפות חיל האוויר בלבנון, על רקע הקריאות של ארה''ב, צרפת ובנות בריתן להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה.

נבעה אמר, "ממוצ"ש אנחנו כבר ערוכים, הבנו שניכנס לתוך המערכה, אסור לשכוח שבכמעט 12 חודשים האחרונים אנחנו מלווים את המלחמה ממש צמוד כעיר קולטת, ראשי הרשויות המפונות מגיעים לפה לא מעט. אנחנו דרוכים, הכנו את המקלטים, פיזרנו מיגוניות בעיר. הסביר. יחד עם זאת, אנחנו בחוסר מאוד גדול של מיגונים לתושבים. המיגוניות זה לא הפתרון למבנים שאין להם מיגון, הפתרון צריך להיות מערכתי והיה צריך להיות נכון יותר במסגרת פינוי בינוי. בפינוי בינוי המדינה הזניחה את הפריפריה, הצפון", טען.

תיעוד פגיעות צה"ל בדרום לבנון .23 בספטמבר 2024. רויטרס
"מקווה מאוד שנמשיך את הפעולה". תיעוד פגיעות צה''ל בדרום לבנון/רויטרס

על סוגיית המיגון בעיר, אמר: "קרוב ל־65 אחוז יש מיגונים בבתים, מעבר לזה יש מקלטים. המפונים בבתי המלון, שם יש מקלטים. אנחנו כן מוכנים, אבל עדיין יש מחסור. מיום ראשון חלק מהתלמידים לומדים בזום, אנחנו עושים פעולות הפגתיות אבל אלה לא לימודים רגילים. טבריה כעיר תיירות זו עיר שלא הייתה בה תיירות בשנה האחרונה. המתח לאורך השנה השפיע גם עלינו כל הזמן. כל התהליך הזה יצר מצב שאין תיירות והעסקים נפגעים", הטיח.

"אני חושב שזה לא נכון, לא נצליח להחזיר כך את התושבים הביתה וחבל", התייחס נבעה לאפשרות של הפסקת אש, "אני מקווה מאוד שנמשיך את הפעולה, פתאום גדול ישראל הפך להיות צפת, גם לא צפת, עוד מעט זה צפון הכנרת", קבע.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully