וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים שנרצחו במאמר ל"טיים": "יכלו לשחרר אותם בעסקה - הם בחרו שלא"

עודכן לאחרונה: 25.9.2024 / 17:13

משפחותיהם של אלמוג, אלכסנדר, כרמל, עדן, הרש ואורי, שנרצחו ברפיח, כתבו במגזין הנחשב על התנאים המחרידים בהם הוחזקו במנהרה. החטופים ירדו הרבה במשקל כתוצאה מרעב, עדן ירושלמי נמצאה במשקל 35 ק"ג. "לזכרם, אנו מפצירים בכם: פעלו כדי להחזיר הביתה את 101 החטופים"

כותרת: המעצר של זהירו , אחיינו של אברהם מונדר ז"ל/אורי סלע

"בבוקר שבת, 7 באוקטובר 2023, אהובינו ועוד 245 אחרים נלקחו מאיתנו מאיתנו באכזריות על ידי מחבלי חמאס. כרמל ביקרה את הוריה בקיבוץ בארי. אלמוג, אלכסנדר, עדן, הרש ואורי חגגו שלום וחופש בפסטיבל נובה למוזיקה. ששת האנשים היפים הללו נחטפו לעזה, כמה מהם עם פציעות אנושות. הם נבלו בתנאים אומללים במשך 328 ימים, ואז, ב-29 באוגוסט, נורו בראשם, בידיים, בכתפיים ובמקומות אחרים בגופם החבוט והרעב", כך כותבים בני משפחותיהם של ששת החטופים שנרצחו במנהרה ברפיח במאמר מיוחד שעלה היום (רביעי) במגזין "טיים" היוקרתי.

כרמל גת, עדן ירושלמי, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב, הירש גולדברג פולין, כרמל גת
החטופים שגופותיהם חולצו מרצועת עזה. ללא, עיבוד תמונה
"הם נבלו בתנאים אומללים במשך 328 ימים - ונורו"/עיבוד תמונה, ללא

"כוחות ישראליים מצאו את גופותיהם יומיים לאחר מכן במנהרה, מתחת לחדר השינה של ילד עזתי. רוחב המנהרה היה קצת יותר משני מטרים, וגובהה כ-167 ס"מ. היה בה מינימום חמצן, ללא אור וללא צנרת. החוטפים הוציאו להורג את יקירינו מטווח אפס, יצאו מהמנהרה וברחו".

"בשבי, אלכסנדר, כמעט שישה מטרים בגובה, ירד מ-87 ק"ג ל-60 ק"ג. הרש, גבוה בכמה סנטימטרים, שקל רק 52 ק"ג. עדן נמצאה במשקל של 35 ק"ג".

"חמאס הוא שלקח את יקירינו, עינה אותם ולחץ על ההדק שרצח אותם. אבל רבים אחרים לא הצליחו להציל אותם. למקבלי ההחלטות הממשלתיים בישראל היו הזדמנויות להגיע להסדרים במשא ומתן כדי לשחרר את יקירינו, ולפי חישובים שנחשבו אסטרטגיים, הם בחרו שלא. ההחלטות הללו יהיו המורשת הנצחית של האנשים האלה. אבל יש כל כך הרבה אנשים אחרים שהיו יכולים לעשות כל כך הרבה יותר כדי להציל אותם - ועוד אחרים שיצטרפו אליהם כשותפים למקרי מוות בלתי נמנעים אם הם יעמדו מנגד ויאפשרו לישויות זדוניות לנצח את המילים הפסיביות של אנשים בעלי כוח".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
מצורף תיעוד במנהרה בה הוחזקו  החטופים כרמל גת , עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב , אלמוג סרוסיורס״ר אורי דנינו. דובר צהל, צילום מסך
יכלו לעשות כל כך הרבה יותר כדי להציל אותם/צילום מסך, דובר צהל

"זו קריאתנו כעת: יש עדיין 101 בני ערובה בתנאים מחרידים בעזה, והזמן להציל אותם אוזל. מילים אוהדות לבדן לא יחסכו מהם את אותו גורל כמו אלמוג, אלכסנדר, כרמל, עדן, הרש ואורי. עכשיו זה הזמן לפעולה החלטית, מכוונת ומשמעותית.

"במשך 328 ימים, רבים מאיתנו הסתובבנו בעולם ופגשנו פוליטיקאים, דיפלומטים, אנשי עסקים, סלבריטאים - אנשים עם כוח. הם הבטיחו, הנהנו, החזיקו את ידינו, בכו איתנו, חיבקו אותנו חזק. ואז לא הצליחו לספק תוצאות. רבים מאיתנו נסענו סביב העולם וישבנו עם מנהיגים דתיים, שגרירים באולמות האו"ם, נשיאים לשעבר ונשים ראשונות. כל כך הרבה אנשים עם כוח בחברות הגדולות בעולם אמרו שהם יהיו איתנו עד שיקירינו יחזרו הביתה בחיים. קיימנו פגישות, בגלוי ובדיסקרטיות, במקומות כמו דאבוס, וושינגטון, מוסקבה, לונדון, סופיה, בודפשט וז'נבה".

"סלבריטאים פגשו אותנו בחדרים מבודדים אך ביקשו שלעולם לא נכיר בפומבי שהם עשו זאת; הם חששו לאבד עוקבים. מנהיגים של ארגוני סיוע הומניטרי, כולל הצלב האדום הבינלאומי וארגון הבריאות העולמי, טענו שהם רוצים להתערב אבל לא הצליחו להבין איך".

הצהרת משפחות חטופים בשער בגין בתל אביב, 14 בספטמבר 2024. שלומי גבאי
"לזכרם, אנו מפצירים בכם: פעלו כעת כדי להחזיר הביתה את 101 אחיהם ואחיותיהם"/שלומי גבאי

"251 חטופים מ-39 לאומים שונים נגנבו מחייהם ב-7 באוקטובר. מדוע הנשיאים, ראשי הממשלה ושרי החוץ של אותן מדינות מעולם לא עמדו יחד על במה עולמית ודרשו לשחרר אותם? היכן הגינוי מצד המנהיגים הדתיים והרוחניים של חמש הדתות של בני הערובה? איפה הלחץ הכלכלי והדיפלומטי על חמאס ונותני החסות שלו? מדוע מדינות החברות בנאט"ו ובעלות ברית של ארה"ב שאינן בנאט"ו ממשיכות לפעול במעמד מועדף תוך אי-הצלת חיים, כולל אלה של אזרחי ארה"ב?

"אלמוג, אלכסנדר, כרמל, עדן, הרש ואורי לא יחזרו. לזכרם, אנו מפצירים בכם: פעלו כעת כדי להחזיר הביתה את 101 אחיהם ואחיותיהם שעדיין נמצאים בעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully