וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: מגייסים שתי חטיבות מילואים נוספות לגזרה הצפונית

עודכן לאחרונה: 25.9.2024 / 15:58

לאחר גיוס אוגדה 98 ללחימה בצפון בשבוע שעבר, יגויסו שתי חטיבות נוספות לגבול לבנון. "גיוסן יאפשר את המשך מאמץ הלחימה נגד ארגון הטרור חיזבאללה", נמסר מדובר צה"ל

קויק: תקיפת צה"ל בנבטייה בלבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

מדובר צה"ל נמסרה היום (רביעי) הודעה בדבר גיוס חטיבות מילואים ל"משימות מבצעיות בגזרה הצפונית".

"גיוסן יאפשר את המשך מאמץ הלחימה נגד ארגון הטרור חיזבאללה, ההגנה על אזרחי מדינת ישראל ויצירת התנאים להשבת תושבי הצפון בבטחה לבתיהם" נכתב בהודעה.

הודעה זו מגיעה על רקע שבוע סוער של הסלמה קיצונית בגבול הצפוני. היום נפגעו שני מבנים מירי רקטי של חיזבאללה, בקיבוץ סער - שם נפצעו שניים - ובצפת. אזעקות הופעלו אתמול בעתלית ובנווה ים לאור חדירת שלושה כלי טיס עוינים. על פי דיווחים שניים מתוכם יורטו, והשלישי ככל הנראה נפל בשטח פתוח. בשעה זו לא ידוע על נפגעים או נזק, אך כבאים ומגן דוד אדום הגיעו לזירה. זוהי הנקודה העמוקה ביותר בה הופעלו התרעות חדירת כלי טיס בישראל מהצפון.

בשבוע שעבר פורסם כי יחידות מאוגדה 98 יצאו מרצועת עזה ויעברו לצפון.

מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין בהערכת מצב בבור פיקוד הצפון עם מפקדי חמ״ל מרכז האש, 23 בספטמבר 2024. דובר צה"ל
מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין בהערכת מצב בבור פיקוד הצפון עם מפקדי חמ״ל מרכז האש, 23 בספטמבר 2024/דובר צה"ל

אלוף אורי גורדין ביקר אתמול את מפקדי ולוחמי חטיבה 7 בתרגיל החטיבתי בגבול הצפון, ואמר: "מדברי מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין: "נכנסנו לשלב אחר במערכה ואנחנו בתוך מבצע "חיצי הצפון". המבצע התחיל בפגיעה מאוד משמעותית ביכולות חיזבאללה, בדגש על יכולות האש, ובפגיעה מאוד משמעותית במפקדים ובאנשים בארגון. אנחנו צריכים למול זה לשנות את המצב הביטחוני, אנחנו צריכים להיות ערוכים חזק מאוד לכניסה לתמרון ולפעולה", אמר.

בצל הגברת התקיפות של חיל האוויר ברחבי לבנון, והשיגור לעבר גוש דן והשרון, בצבא נערכים להרחבת המערכה מול חיזבאללה. הפעולות האחרונות מקרבות את צה"ל בעוד צעד לקראת האפשרות לתמרון קרקעי בדרום לבנון - כדי להרחיק איומים על העורף הישראלי.

בימים האחרונים צה"ל החריף את היקף התקיפות על ארסנל הנשק של חיזבאללה בדגש על טילי שיוט, רקטות לטווח קצר, חימוש ארטילרי, ובינוני ותשתיות של חיזבאללה שנבנו לעכב תמרון ישראלי בתוך לבנון. מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין, תאר בשיחות עם מפקדי גדודים במילואים על דרום לבנון: "לא מדובר בכפרים אלא בבסיסי אש, יש בתי אזרחים שיש בהם 100 רקטות".

בהצהרת דובר צה"ל אתמול נאמר: "אנחנו מדייקים את התקיפות הבאות להמשך. לחיזבאללה יש עוד יכולות מסוגים שונים, אנחנו מתמקדים ביכולות האסטרטגיות שלו, שהסיכון שלהם לעורף גדול יותר. חיזבאללה הפכה את דרום לבנון למרחב לחימה. מתוך הבתים משוגרים טילים. חיזבאללה מסתיר משאיות עם משגרים בשטחים אזרחיים. תקפנו את המבנה, השמדנו את המשגר ואת הרקטות. נפיץ סרטונים של זה בכל העולם - שידעו מה חיזבאללה עשה ב-20 השנים האחרונות, ואיך הוא מסכן את תושבי לבנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully