וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת הביפרים: "1,500 לוחמי חיזבאללה הושבתו בשל פציעותיהם"

עודכן לאחרונה: 25.9.2024 / 12:58

גורם בארגון אמר שרבים מהם התעוורו או איבדו ידיים בפיצוץ אמצעי הקשר שלהם בשבוע שעבר, בפעולות שיוחסו לישראל. במקביל, גורמים אחרים תיארו כיצד חיזבאללה מנסה לשרוד את התקיפות הכבדות של ישראל: מינוי מהיר של מפקדים חדשים ושימוש ברשת מנהרות נרחבת

תקיפת צהל בבדאחיה, לבנון. 17 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

חיזבאללה ספג שרשרת של מכות כואבות מצד ישראל בשבועות האחרונים, החל מחיסול בכירי הנהגתו הצבאית ועד פגיעה באלפים מלוחמיו שנפצעו מפיצוץ מכשירי הקשר. עם זאת, הוא רחוק מלהראות סימנים של שבירה, ומתחילת היום הוא שיגר טיל אחד לאזור גוש דן ומטחים כבדים לעבר צפת ואזורים אחרים בצפון.

ביום שישי, צה"ל חיסל את איברהים עקיל, ראש מערך המבצעים של חיזבאללה ומייסד כוח רדואן, יחידת העילית של חיזבאללה. יחד עמו, נהרגו עוד שורה ארוכה של בכירים, שהתכנסו למפגש חשאי ותת-קרקעי בדאחיה של ביירות.

אתמול חוסל איברהים קוביסי, ראש מערך הטילים של חיזבאללה, ויום קודם לכן ניצל מניסיון התנקשות עלי כרכי, מפקד החזית הדרומית של ארגון הטרור השיעי. במקביל, צה"ל אמר שהוא השמיד אלפי רקטות, טילים וכטב"מים של חיזבאללה.

עם זאת, שני מקורות המעורים בפעילות חיזבאללה אמרו שהארגון מינה במהירות מחליפים לעקיל ולבכירים אחרים שנהרגו בתקיפה האווירית ביום שישי. מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה אמר בנאום שנשא ב-1 באוגוסט כי הארגון ממלא במהירות את הוואקום בכל פעם שאחד ממנהיגיו נהרגים.

הלוויית אנשי חיזבאללה שנהרגו בתקיפות צה"ל בדרום לבנון, 24 בספטמבר 2024. רויטרס
הלוויית אנשי חיזבאללה שנהרגו בתקיפות צה"ל בדרום לבנון, 24 בספטמבר 2024/רויטרס

מקור אחר, בכיר בחיזבאללה, אמר שפיצוצי הביפרים ומכשירי הקשר בשבוע שעבר השביתו 1,500 לוחמי חיזבאללה בשל פציעותיהם, ורבים מהם התעוורו או איבדו את ידיהם.

אמנם מדובר במכה קשה, אך מדובר בחלק קטן מכוחו של חיזבאללה, שלפי דוח שהוגש לקונגרס האמריקני מונה 40 עד 50 אלף לוחמים. נסראללה אמר כי לארגון יש 100 אלף לוחמים.

עוד דווח שמאז אוקטובר, כשחיזבאללה החל לתקוף את הצפון כתמיכה בחמאס, הוא העביר לוחמים מסוריה לקווי החזית בדרום. בנוסף לכך, הוא הגביר את קצב העברת הרקטות ללבנון כהכנה לעימות ממושך, אף שהוא עדיין מנסה להימנע ממלחמה כוללת.

איראן, שמשקיפה מהצד בשלב זה, נותרה ספקית הנשק המרכזית שלו. מנהיגה העליון, עלי חמינאי, אמר היום שהתקיפות של ישראל לא יכניעו את חיזבאללה, אחרי שאתמול אמר הנשיא מסעוד פזשכיאן - הכפוף לו - שהארגון לא יצליח לעמוד לבדו מול צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully