וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית לשר העבודה: פרסם את מבחני התמיכה לסבסוד מעונות יום - ואל תפגע בציבור

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 19:18

במכתב חריף ששיגרה בהרב מיארה לבן צור הסבירה כי לא ניתן יהיה לממן חלקית את המעונות עבור תלמידי ישיבות שחייבים בגיוס אך הדגישה כי זוהי אינה הצדקה לקיצור תקופת התמיכה לכלל המשפחות הזכאיות: "השוואה מלאכותית בין עניינו של הציבור לבין תקופת המעבר של חבי הגיוס"

שר העבודה יואב בן צור יוצא בקולו נגד החלטת שר האוצר להקפיא את קצבאות הביטוח לאומי.8 בספטמבר 2024/ללא קרדיט

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שיגרה הערב (שלישי) מכתב חריף לשר העבודה יואב בן צור בו היא כותבת לו כי הימנעותו מלפרסם מבחני תמיכה כלכלית לסבסוד מעונות יום בעבור כלל הציבור פוגעת בציבור. במכתבה מסבירה כי השר מתעקש על פרסום מבחני תמיכה לשלושה חודשים בלבד ולא לשנה שלמה זאת בעקבות פסיקת בג"ץ שאוסרת להעניק סבסוד מעבר לתקופה של שלושה חודשים לתלמידי ישיבות חרדים שחייבים בגיוס.

"כפי שנמסר, אתה עומד על פרסום מבחן התמיכה השנתי לכלל הציבור לתקופה של שלושה חודשים בלבד, למרות שאין כל הצדקה מקצועית או משפטית לקיצור התקופה ולהשוואה מלאכותית בין עניינו של כלל הציבור הזכאי לסבסוד לבין תקופת המעבר שנקבעה לבני הישיבות חבי הגיוס. אין מקום להחיל מעין הוראות מעבר של שלושה חודשים בלבד לגבי כלל האוכלוסייה, שהרי חוק הגיוס ואני מעלה או מוריד בעניינה והיא זכאית לתמיכה למשך כל שנת הלימודים", מסרה.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. שלי טורם/פלאש 90, עיבוד תמונה
"אין כל הצדקה מקצועית או משפטית לקיצור התקופה". בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלי טורם/פלאש 90

המכתב של היועמ"שית מגיע לאחר שהבוקר הגיב השר במענה לפניות לכתבים על הסוגיה: "למרבה הצער, היועצת המשפטית לממשלה הורתה ליועצת המשפטית במשרד העבודה שלא לחתום על מבחני התמיכה ובכך לסכל את פרסומם, וזאת בניגוד גמור להחלטת הממשלה שאישרה את המבחנים הללו ובניגוד גמור לסיכומים המוקדמים שהיו מול הייעוץ המשפטי לממשלה שמסיבות לא ברורות חזרו בהם מהסכמתם".

"השר מצר על הפגיעה הקשה באלפי משקי בית, הורים לפעוטות שכורעים תחת הנטל הכלכלי, אך ורק בגלל ההתנהלות של הייעוץ המשפטי לממשלה שבחרו לחזור בהם מהסכמות מוקדמות ולהתעלם מהחלטות ממשלה, ומנהלים מאבק לא מוסרי על גבם של אותם הורים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
שר העבודה יואב בן צור. יחצ,
"מצר על הפגיעה הקשה באלפי משקי בית, הורים לפעוטות שכורעים תחת הנטל הכלכלי. בן צור/יחצ

לפני כחודש, בהרב-מיארה שלחה מכתב לשר העבודה יואב בן צור, שבו היא מורה כי להפסיק את מימון מעונות היום למשפחות חרדים צעירים החייבים בגיוס."במצב החוקי הקיים, המדינה אינה מוסמכת עוד לעודד באמצעות מימון ממשלתי לפי מבחני מעונות היום, לימודים תורניים של מלש"בים. כלומר, היעדר הסמכות אינו מאפשר עוד מימון המבוסס על כך שאחד מבני המשפחה לומד במוסד תורני בזמן שהוא מיועד לשירות ביטחון", נכתב. ההוראה נשלחה על רקע העתירה של התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully