וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בכיר בחיל האוויר על הפעילות בלבנון: "יכולות חיזבאללה נפגעו, אך לא נגמרו"

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 17:42

עוד אמר כי היקף התקיפות שצה"ל מבצע במדינה הוא דרמטי וחסר תקדים, והוסיף כי בדומה לחמאס, גם ארגון הטרור הלבנוני מפציר באזרחים להישאר בבתיהם, חרף קריאות צה"ל להתפנות. בתוך כך, מסר כי חרף ההסלמה בגבול הצפון, עזה נשארה הזירה הראשית: "סרט שאתה לא יודע איך יגמר"

תיעוד מביירות, לבנון .24 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

גורם בכיר בחיל האוויר מסר היום (שלישי) פרטים על המלחמה הרב זירתית שמנהלת ישראל, ופירט על האויב מצפון וההסלמה מולו. בתוך כך, מסר כי גם הלילה בוצעו עשרות תקיפות בעזה וכי "ממשיכים להפעיל לחץ על מנת להשיב את החטופים. עזה ממשיכה להיות הזירה הראשית". בתוך כך, צה"ל נמצא גם בזירות נוספות, ומגן גם נגד המיליציות בעיראק ותימן: "עוקבים אחר מה שקורה באיראן, ופועלים ביהודה ושומרון".

הזירה הצפונית:

חיזבאללה בנה תשתיות ויכולות במשך עשרות שנים, תוך שהוא פועל בשתי זרועות עיקריות:

1. יכולת פשיטה לשטחנו, רדואן, יכולת התמודדות עם פעולה התקפית שלנו. בזה מתמודדים בחיסולים - כמו חיסולו של בכיר חיזבאללה איברהים עקיל, ורצף פגיעה בתשתיות.

2. זרוע הטילים: יכולות אסטרטגיות, טק"ק, רקטות קצרות וארוכות, כטב"מים. נבנה עמוק בתוך אוכלוסייה אזרחית, בתוך בתים. זה לא במאות, זה באלפים. החלטנו לפרק את התפיסה הזו כי זה איום משמעותי על ישראל. חיזבאללה שתכנן לפעול מתוך אוכלוסייה אזרחית לעבר אוכלוסייה אזרחית.

המבצע:

הגורם התייחס לתקיפות בבתים ואמר כי ברגע שחיזבאללה הופך בית של פעיל למוצב צבאי ומציב בו רקטות, יש לצה"ל לגיטימיות לפעול נגדו. לתקוף את המבנה. "מכיוון שחיזבאללה פועל משם, יש לנו לגיטימציה לפעול שם. חיזבאללה מסכן אזרחים. לאורך שנים בנה את יכולותיו הצבאיות את יכולות הטרור שלו בבתי אזרחים. כמו כן, כשדובר צה"ל פונה לאזרחים לפנות את הבתים שיש בהם אמל"ח, חיזבאללה קורא להם לא להתפנות", אמר.

"צה"ל החליט לעשות כל מה שיכול כדי להשמיד את היכולות הללו ולהימנע ככל הניתן מהרג אזרחים. זו מבוצעת על ידי טכניקה: פונים לאזרחים וקוראים להם להתפנות, מערכת מודיעינית מבצעית שבוחנת את הפינוי ותוקפת. זה מדויק ובמסות, בכל לבנון. על מנת לסכל את יכולת חיזבאללה לפעול מאוכלוסייה אזרחית", מסר.

"זו תכנית מבצעית מאוד מורכבת שבוחנת כל הזמן את מה שקורה בשטח ומעדכנת את המטרות - כדי לפגוע במדויק ולפגוע במינימום אוכלוסייה. מצד אחד, נחושים להסיר איום ולא מתפשרים, מצד שני דואגים לכך שהפגיעה באזרחים תהיה מינימלית. ארגון הטרור מנסה לטשטש את זה שהוא מסכן את אזרחיו. זה סרט שאתה לא יודע איך הוא יסתיים".

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
תושבים נמלטים מדרום לבנון צפונה בעקבות התקיפות של חיל האוויר, 23 בספטמבר 2024. רויטרס
"צה"ל פונה לאזרחים לפנות את הבתים שיש בהם אמל"ח, חיזבאללה קורא להם לא להתפנות". תושבים מתפנים מלבנון/רויטרס

ההרתעה הצה"לית:

"הגורם מסר כי "צריך להתייחס לזה שמצד אחד זו פעולה אווירית בשילוב מודיעין, פיקוד צפון, מסונכרנת כפי שלא הייתה מעולם. כמות כזו של חימושים בתוך פחות מיממה - זה דרמטי, לא קרה מעולם. לא נגמרו יכולות התמ"ס של חיזבאללה. הן נפגעו, אבל יש לו יכולת לשגר לשטחנו, ואנו פועלים בהגנה הכי חזקה שאנחנו יכולים. זה לא על האפס. והמשלים של זה היא התגוננות אזרחית".

עוד הוסיף כי "לא נשקף מה צה"ל מתכוון לעשות בימים הקרובים. אבל זה רצף פעולות שמטרתן לפגוע משמעותית ביכולות חיזבאללה. להרתיע אותו, לדחוק אותו ולהשיב את תושבי הצפון לבתיהם. שיבין שהסיכונים שלו גדולים מההזדמנויות. פוטנציאלית זה יקדם הסדר מדיני. לא נוותר על ההישג המבצעי, ננסה לצמצם הנזק לאזרחים. הוצאנו לפועל את מה שתכננו".

"התוכנית המבצעית ממקסמת את הפגיעה באמל"ח תוך כדי מינימום פגיעה בתשתית האזרחית ובאזרחים. לגבי עלי כרכי - היו שיקולים מבצעיים שונים בהחלטה איך מסכלים. לא נכנס לשיטת הפעולה מולו. התגובה של הצד השני מחושבת כי הוא מבין שיש לו עוד מה להפסיד. גם אנחנו לא תקפנו בביירות. מה שרואים כאן זה רחוק ממלחמה עם היכולות המקסימליות של צה"ל".

תקיפת בכירי חיזבאללה בלב ביירות. רויטרס
"רצף פעולות שמטרתן לפגוע משמעותית ביכולות חיזבאללה". תקיפות צה"ל בביירות/רויטרס

מדיניות ההגנה:

מגנים בצורה הכי אחראית על התושבים מתוך הבנה שיש מלחמה ארוכה ומתמשכת. הפעולות שצהל מבצע - חיסול בכירים, גריעת יכולות, פעילים, היבטים שמקשים עליו, משבשים את האופרציה שלו.
יש לפעולה הצבאית שמבצעים השפעה. לא נתייחס למספר ולאחוזים שפגעו לו בתמ"ס, כדי לא לייצר לצד השני ודאות. מדובר במערך שהתחיל עם עשרות אלפים רבים של קני שיגור. ואנחנו תוקפים עשרות אלפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully